Toon posts:

MSI KT4 Ultra specs (plaatje)

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hier een foto van de specs van de KT4 Ultra van MSI:

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/akiba/hotline/20020622/image/nkt41.jpg

Komt van een Japanse (dus onleesbare ;)) site.

Voor zover hier nog niks over bekend was, bij deze. Anders mogen de mods dit bericht van mij weghalen :).

Verwijderd

[topic=532187/1/25] :? :)

[edit]
Doh niet goed gelezen, sorry |:(

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op http://www.msi.com.tw komt een popup van CompTech ofzo en daar kun je allerlei foto's en info van nieuwe mobo's bekijken :P

Hij heeft btw 3 (!!!) ide-aansluitingen. Vreemd.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:14

Wok

Dakloos...

Op woensdag 26 juni 2002 01:27 schreef Razorfist het volgende:
Op http://www.msi.com.tw komt een popup van CompTech ofzo en daar kun je allerlei foto's en info van nieuwe mobo's bekijken :P

Hij heeft btw 3 (!!!) ide-aansluitingen. Vreemd.
Ik zie 4 aansluitingen...

Waarschijnlijk heeft dit met onboard RAID te maken, maar dan nog vind ik de lay-out een beetje vreemd. (RAID5 misschien :?)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Topicstarter
Die 3 IDE-aansluitingen zijn idd vreemd. Heeft waarschijnlijk iets met RAID te maken. Wat wel weer leuk is, is dat het bord serial-ATA aan boord heeft. Eindelijk weg met die brede kabels. Hoewel, pas geleden heb ik 2 dure 80-polige ide-kabels gekocht. Ga ik toch echt niet zomaar wegdoen.

Ik zit na weken nog steeds met de vraag of dit bord een FSB van 200 MHz aankan. Dus dividers van 1/6 en natuurlijk stabiel. Het lijstje met de specs (FSB: 100/133MHz) wordt je helaas niet veel wijzer van.

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 01:49 schreef wokmaster het volgende:

[..]

Ik zie 4 aansluitingen...

Waarschijnlijk heeft dit met onboard RAID te maken, maar dan nog vind ik de lay-out een beetje vreemd. (RAID5 misschien :?)
nee hoor

dat zijn wel 4 aansluitingen, maar daar zijn er maar 3 van IDE aansluitingen, de gele

die andere is voor een floppy

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Op woensdag 26 juni 2002 01:19 schreef rsmit het volgende:
[..foto enzo..]

Komt van een Japanse (dus onleesbare ;)) site.
"een japanse site"??? Das de meest bekende japanse site als het gaat om van die "Wazige plaatjes:. Akiba's hotline wel te verstaan!

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 22:05
Mag ik allereerst bloasfist even complementeren met zijn keuze voor Pitt-bier. Ijskoud het lekkerste bier dat er is.
On topic is het enige verschil met de KT3, dat deze ddr400 en serial ATA aan kan, of veranderd er meer?

• MaTTeRs
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-06 05:19

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Tsss wie moet ik nu mijn MSI KT3 weer in de maag splitsen ?
Ik heb net die MSI KT7 turbo -L verpatst ehehehehe

Oke oke kan het wat minder snel ?

Eerst maar ff die 1900+ omruilen voor een 2200+ en dan weer een mobo hoor :)

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Verwijderd

Er zitten inderdaad maar 3 IDE aansluitingen op, die 4e is floppy.

2 voor RAID (0/1), en een minder extra dan normaal omdat er 2x Serial ATA op zit.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:48
Weet iemand wanneer dit bord uitkomt in Nederland?

Volgens mij is er een van de 4 IDE poorten vervangen door de Serial ATA interface, vandaar 3 IDE poorten.

MSI maakt mooie bordjes de laatste tijd, de ellende is alleen dat ik ze steeds weer wil hebben, heb me KT3 Ultra net een maand ofzo, maar dit wordt zeker me nieuwe bordje..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:09

Croga

The Unreasonable Man

Op woensdag 26 juni 2002 01:51 schreef rsmit het volgende:
Ik zit na weken nog steeds met de vraag of dit bord een FSB van 200 MHz aankan. Dus dividers van 1/6 en natuurlijk stabiel. Het lijstje met de specs (FSB: 100/133MHz) wordt je helaas niet veel wijzer van.
Als je op het aanplakbiljet op het plaatje kijkt (links), zie je dat ie DDR400 ondersteund....

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
aardig moederplankje, heeft dus twee ide aansluitingen, een raid aansluiting. aparte is alleen als je op het plaatje lniks leest, zie dat de plank dddr sdram ondersteunt, en ik zie maar 1 type memory banks ? hoe hebben ze dat geflikt

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 09:24 schreef fleppuhstein het volgende:
aardig moederplankje, heeft dus twee ide aansluitingen, een raid aansluiting. aparte is alleen als je op het plaatje lniks leest, zie dat de plank dddr sdram ondersteunt, en ik zie maar 1 type memory banks ? hoe hebben ze dat geflikt
1 bordje heeft geen raid, wel een serial ata controller
2 ddr-sdram is een geheugen soort niet twee ;)

• Wok

Wok

Dakloos...

Op woensdag 26 juni 2002 09:24 schreef fleppuhstein het volgende:
Klopt: je hebt namelijk SDRAM in twee 'smaken':

- SDR SDRAM, ofwel de 'oude' PC66/100/133 modules, waarbij SDR staat voor Single Data Rate.
- DDR SDRAM, ofwel de huidige PC2100/2700 modules. DDR staat voor Double Date Rate, waarbij per kloktik twee keer zoveel data over de geheugenbus verplaatst wordt.

Bij SDR SDRAM worden de modules nog aangeduid met de snelheid van de Front Side Bus (FSB), dus 66, 100 of 133 MHz. Bij DDR SDRAM wordt de theoretisch maximale bandbreedte weergegeven. Ik weet alleen even niet zo snel welke eenheid ze daarvoor gebruiken.

Toch gebruiken ze ook bij DDR SDRAM ook nog wel een aanduiding van de kloksnelheid, maar dit is NIET de FSB-snelheid. Zoals gezegd staat DDR voor Double Data Rate en daarom wordt de kloksnelheid ook daarmee aangeduid. De werkelijke FSB is een factor 2 lager. DDR400-geheugenmodules werken derhalve met een FSB van 200 MHz.

Om op je vraag terug te komen, het bord ondersteunt dus inderdaad SDRAM, maar dan wel de DDR variant. Vandaar dus één type geheugenbank. Het is inderdaad verwarrend dat er er DDR SDRAM staat. Dit lijkt tegenstrijdig omdat dit geheugen in de volksmond kortweg DDR genoemd wordt.
Op woensdag 26 juni 2002 11:12 schreef bakdozium het volgende:

[..]

1 bordje heeft geen raid, wel een serial ata controller
2 ddr-sdram is een geheugen soort niet twee ;)
Bordje heeft wel RAID (zie specs aan de linkerkant van het plaatje. ;) Daarvoor wordt een Serial ATA RAID-controller gebruikt. ;)

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Sebazztiaan

sebas!

ide stekkers

Bovinin (l naar r)
Zwart FDD, Geel IDE-0, Geel IDE-1
Onderin
Geel Serial ATA met Raid(promise) 0 / 1 / 0 + 1

BTW, de stekker van die serial ata gaat van de veelpolige stekker naar het dunne SerialATAkabeltje

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
*Zucht* ik word echt niet goed van alle ontwikkelingen. Tuurlijk is het leuk dat het allemaal zo snel gaat en dan heb je er ook weer wat performance winst e.d. bij. Maar heb net alles nieuw draaien 3 a 4 maanden en dan mot ik strax weer wat nws. Ja, tuurlijk kan ik ff wachten, maar heb altijd zo iets van:" als ik iets zie een tijd en andere mensen hoor praten, dan wil ik t ook :P" Deze lekkere eigenschap zullen wel weer veel tweakers hebben :)

En ONBOARD sound is eindelijk weg, standaard NIC en USB 2.0 en Bluetooth? Zo te zien tenminste!

..::System Specs::..

• Wok

Wok

Dakloos...

Op woensdag 26 juni 2002 12:10 schreef iMpULzIvE_KiLLaH het volgende:

[..]

En ONBOARD sound is eindelijk weg, standaard NIC en USB 2.0 en Bluetooth? Zo te zien tenminste!
Nope ;) Onboard Sound zit er nog steeds op. Kijk maar in de specs. Audio: CM8738. De gebruikelijke connectoren (gamepoort, drie mini jack-plugs) lijken inderdaad verdwenen te zijn, maar ik verwacht dat daarvoor in de plaats een digitale uitgang in de plaats is gekomen (misschien meerdere?).

Wel lekker is dat USB 2.0 en LAN ook op het bordje zitten. BlueTooth en Wireless LAN zijn optioneel.

Verwijderd

mooi bordje zo te horen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 02:20 schreef MaTTeRs het volgende:
http://www.msi.com.tw/newsrelease/2002_0603_6590.htm

Hier staat al wat meer info
Die nieuwssite was natuurlijk al bekend. Maar daar staat niet de info in die ik zoek, namelijk of dit bord van MSI een FSB van 200 ondersteunt.
Op woensdag 26 juni 2002 09:08 schreef Croga het volgende:

[..]

Als je op het aanplakbiljet op het plaatje kijkt (links), zie je dat ie DDR400 ondersteund....
DDR400 wordt inderdaad ondersteunt. Maar dit zegt helemaal niets over de ondersteunde FSB-snelheden. Tegenwoordig zijn de geheugen- en FSB-snelheid onafhankelijke waarden. Het is echter wel interessant om te weten of de FSB op dezelfde snelheid ingesteld kan worden als het geheugen (in dit geval dus 200MHz), omdat beiden dan synchroon lopen wat performance winst oplevert.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hmz ffies zeiken, maar ik vind dat de AGP port, wel goed zit, maar de geheugenbanken zitten weer te dicht bij de AGPPort, dus als je aan de achterkant van je videokaart iets hebt zitten, heb je kans dat je dus voordat je geheugen gaat wisselen eerst je videokaart eruit moeten halen dan je geheugen, dan nieuwe geheugen erin, dan videokaart er weer in...

maarja verder ziet hij er goed uit

optioneel is Wireles Lan OF BlueTooth, standaard 2x serial ATA As A Raid en gewoon 2x ata133 connector, daarin tegen zie ik naast de 2 kleine Serial Ata Controllers nog een klein zwart (sort off) serial Ata zitten, wat dat mag zijn tja :) (misschien wireles lan, bluetooth blabla)

Verder zie ik jammer genoeg niet zo snel op dit plaatje gaten rond de socket van de processor,(www.gamma.com voor de dichtbijzijne vestiging van gamma voor een boor met boortje :+ ) wat jammer is als je een lekkere waterkoeling erop wilt zetten, of een stevige cooler, (die wel nodig is bij een Xp 2200+).

Verder is er ook een uitermate zwak punt weer in de chipsetcooler, geheit dat die ook weer vage kuren gaat vertonen na lange tijd.

Verder weer het mooie MSI rood kleurige moederbord :)

En verder is de indeling wel degelijk :)

/preekmode off

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

grappig boardje :+

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

en 6 pci slots... ipv 5 op de kt3...

beters. als er net zoveel brackets bijzitten als de kt3-aru dan heb je die ook wel nodig...

¯\_(ツ)_/¯

• Spice
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/archives/jun2002/kt4ultra.jpg

Had ik een paar dagen eerder in dit draadje gepost
[topic=527063]

review bij ocworkbench moet er binnenkort wel af zijn hoop ik :)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk komen er binnenkort inderdaad reviews van de KT4 ultra. Ik vreet inmiddels bijna m'n nagels op van ongeduld :). Ik bedoel, het moederbord is al bijna 4 weken aangekondigd en nog steeds geen reviews te vinden. Of is het normaal dat hier nog enige tijd overheen gaat?

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
leuk bordje idd, maar ik vind die condensatoren wel erg dicht op de socket zitten.

Dit bord heeft natuurlijk gewoon een max FSB van 266 net als de DDR333 bordjes. Er komen ook nog lang geen cpu's van AMD met een ddr fsb van 400.

Nu het geheugen nog veel pc3200 geheugen is er nog niet te vinden.

• Spice
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

[quote[Nu het geheugen nog veel pc3200 geheugen is er nog niet te vinden[/quote]

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/053102/kingmaxddr400.jpg
ik heb dit van vakantie meegenomen :)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Op vrijdag 28 juni 2002 02:39 schreef Spice het volgende:
Nu het geheugen nog veel pc3200 geheugen is er nog niet te vinden
[afbeelding]
ik heb dit van vakantie meegenomen :)
Hoeveel MB DIMM is dat? En de prijs? :9

Verwijderd

'k zie net bij de specs op de MSI-site dat ie 8x AGP :9~ ondersteund, zijn hier al wel videokaarten voor?

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 21:34

nnk

Spreek uit: en en kaa

Op vrijdag 28 juni 2002 21:04 schreef Pascal81 het volgende:
'k zie net bij de specs op de MSI-site dat ie 8x AGP :9~ ondersteund, zijn hier al wel videokaarten voor?
de matrox parhelia die over 1 (of 2?) dagen uit is :)

• mmxmmx
Ik heb net dit bordje ingebouwd en het werkt primma en erg stabiel .

Ik heb alleen het gevoel dat ik wat onderdeelen mis .

Het bord is de MSI KT4 ULTRA - BSR SATA/BLUET .

Er zit dus een handleiding bij voor PC 2 PC Bluetooth en een Transceiving module en een kabel voor de module naar het mobo .

De kabel past niet op de module en er mist een Dipole antenna en een usb kabel en de software cd en de transceiving key .

Erg vreemd allemaal maar ik ga nog zo een bordje halen en kijk dan wel wat daarbij zit .

• mmxmmx
Ik heb nu 2 van deze borden ingebouwd 1 voor mijzelf en 1 voor een vrend .
Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/6590.jpg

Wat is nu het probleem .
We hebben de MSI KT4 Ultra-BSR daar zit een handleiding bij voor de MSI Bluetooth kit en daar staat in dat je minstens Bluetooth kit Package 1 of Package 2 moet hebben .

Na ga ik er van uit dat het Package 2 is die ik moet hebben omdat ik de helft al heb van Package 2 en helemaal niks van Package 1 dus ik naar Computerland gegaan en verteld dat bij allebijde borden de helft van Package 2 mist en dat de handleiding zecht dat het er wel bij moet zitten en dat ik de borden juist vanwege de Bluetooth kit heb gekocht zodat ik een draadloos netwerkje kan maken .

Komt die verkoper met een mooi langwerpig doosje aanzetten waar precies de missende onderdelen inzitten de dipole antenna en de transceiving module .
Dit doosje word dus wel bij de intel borden geleverd maar zit niet bij de via borden .

Dus ik zech das dan erg dom want hij hoort er wel degelijk bij te zitten . toen opperde of dacht de verkoper ff hardop en zei dat het waarschijnlijk een druk vout is in de handleiding en dat het doosje er niet bij hoort te zitten en ook niet los te koop is .

Nou als dat waar is wat ik niet geloof waarom is dit bord dan duurder als de andere kt4 borden van msi en waarom staat er dan op de doos MSI KT4 Ultra-BSR
Wat betekend dan die BSR volgens mij is dat Bluetooth en Serial ata Raid

Maar goed hij gaat informeren bij het hoofdkantoor wat nu te doen in deze zaak ik hoor het maandag .

Nu heb ik nog een vraag over het bordje weet iemand waarom ik de optiche uitgang niet werkend krijg en is dit een bekend probleem .

EDIT MODE:
Er ligen 2 doosjes voor mij klaar bij computerland . Voor elk bord 1 doosje met de ontbrekende delen van het Package 2 .
Computer land heeft geinformeerd en het bleek dat Package 2 voledig bij deze borden hoort geleverd te worden.
EDIT MODE:

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik wil geen reklame ofzo iets maken maar kmoet zeggen dat je deze mobo beter bij Computer Planet in Haarlem op de Kruisweg kan kopen. Hier zit namelijk wel alles er op en er aan, en hij is nog goedkoper ook dan computerland. Bij mij zetten ze gelijk ff mn proc en koeler er op (riskant klusje vanwege uitschieten van schroevendraijer). BTW Je moet deze Computer planet niet verwarren met www.computerplanet.nl dit is een totaal nadere zaak.

• Pollewob
  • Niet online
Dit soort ervaringen met winkels kan je beter in de shopsurvey van T.net posten, hier op het forum komt het toch behoorlijk over al spam (ook al is het misschien goed bedoelt) :)

• XoReP
  • Nu online
Vorkie schreef op 27 juni 2002 @ 02:44:
hmz ffies zeiken, maar ik vind dat de AGP port, wel goed zit, maar de geheugenbanken zitten weer te dicht bij de AGPPort, dus als je aan de achterkant van je videokaart iets hebt zitten, heb je kans dat je dus voordat je geheugen gaat wisselen eerst je videokaart eruit moeten halen dan je geheugen, dan nieuwe geheugen erin, dan videokaart er weer in...

maarja verder ziet hij er goed uit

optioneel is Wireles Lan OF BlueTooth, standaard 2x serial ATA As A Raid en gewoon 2x ata133 connector, daarin tegen zie ik naast de 2 kleine Serial Ata Controllers nog een klein zwart (sort off) serial Ata zitten, wat dat mag zijn tja :) (misschien wireles lan, bluetooth blabla)

Verder zie ik jammer genoeg niet zo snel op dit plaatje gaten rond de socket van de processor,([url="http://www.gamma.com"]www.gamma.com[/url] voor de dichtbijzijne vestiging van gamma voor een boor met boortje :+ ) wat jammer is als je een lekkere waterkoeling erop wilt zetten, of een stevige cooler, (die wel nodig is bij een Xp 2200+).

Verder is er ook een uitermate zwak punt weer in de chipsetcooler, geheit dat die ook weer vage kuren gaat vertonen na lange tijd.

Verder weer het mooie MSI rood kleurige moederbord :)

En verder is de indeling wel degelijk :)

/preekmode off
Ik heb een gewone Coolermaster koeler gekocht voor 16 pleurootjes en hij koeld ontzettend goed 40c stressed !! En over het geluid hoef je niet bang te zijn (fluisterstil). IK heb dan wel eentje voor 2600+ genomen maar hij is toch niet te horen haast !! :P:P

• XoReP
  • Nu online
Pollewob schreef op 15 oktober 2002 @ 23:20:
Dit soort ervaringen met winkels kan je beter in de shopsurvey van T.net posten, hier op het forum komt het toch behoorlijk over al spam (ook al is het misschien goed bedoelt) :)
Ik zal voortaan wel posten bij shopsurvey en daar naar toe verwijzen.
Excuses, I get the point :P

• XoReP
  • Nu online
Is deze topic niet een beetje verouderd trouwens http://gathering.tweakers...message/15578990#15578990 :?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Laten we daar dan maar verder gaan. Je hebt er al zoveel info neergegooid over het bord :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.