Toon posts:

slot1>socket370 converter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallooo

heb een converter nodig zodat ik mijn FC-PGA PIII op mijn slot1 mobo kan pompen. Heb nu wel een converter maar die ondersteund alleen PPGA procs! |:(

het lieft ook nog een converter waar je de FSB kunt veranderen. WELKE zal ik kopen, en WAAR?

thx mates!

Verwijderd

mischien die van powerleap www.powerleap.com

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

KneoK

Not in a million lightyears

*ding dong*

- Dag meneer, wat kan ik voor U doen ?
* Nou, ik wilde wel zo'n convertertje voor Slot1 --> FCPGA.
- Nou meneer, ik heb hier een heel mooi exemplaar.
* Oh ja, is dat zo ?
- Ja meneer, dat is echt zo, zal ik hem voor U pakken ?
* Nou, winkelier, graag
- Dit is 'm dan meneer.
* Oh, nou bedankt, wat kost 'ie ?
- Nou meneer, xx Euro.
* Dan neem ik 'm wel.
- Ok meneer, veel plezier ermee

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Op woensdag 26 juni 2002 09:39 schreef BioWEB het volgende:
*ding dong*

- Dag meneer, wat kan ik voor U doen ?
* Nou, ik wilde wel zo'n convertertje voor Slot1 --> FCPGA.
- Nou meneer, ik heb hier een heel mooi exemplaar.
* Oh ja, is dat zo ?
- Ja meneer, dat is echt zo, zal ik hem voor U pakken ?
* Nou, winkelier, graag
- Dit is 'm dan meneer.
* Oh, nou bedankt, wat kost 'ie ?
- Nou meneer, xx Euro.
* Dan neem ik 'm wel.
- Ok meneer, veel plezier ermee
Leuk, welke winkel was dat? :)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:52

YellowCube

Wait...what?

Op woensdag 26 juni 2002 09:45 schreef Fire69 het volgende:

[..]

Leuk, welke winkel was dat? :)
waarschijnlijk een zeldzame winkel...Ze zijn vriendelijk en ze weten gelijk wat je bedoeld.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Op woensdag 26 juni 2002 00:52 schreef locutus-at-wolf359 het volgende:
Hallooo

heb een converter nodig zodat ik mijn FC-PGA PIII op mijn slot1 mobo kan pompen. Heb nu wel een converter maar die ondersteund alleen PPGA procs! |:(
Tja, je kunt op zoek gaan naar een nieuwe.. (zoek bijv. naar een Asus S370-DL), maar echt makkelijk zijn ze niet meer te vinden.
Als je een beetje handig bent kun je je converter ook gewoon geschikt maken voor FC-PGA.. Daar zijn wel wat artikeltjes over te vinden, bijv. via de search :)
het lieft ook nog een converter waar je de FSB kunt veranderen. WELKE zal ik kopen, en WAAR?
FSB veranderen ?? Hmmzz.. Die heb ik nog nooit gezien.. Wel kunnen sommigen het voltage instellen, maar de FSB wordt gewoon bepaald door het moederbord..

Verwijderd

bij Yorcom verkopen ze converters van Iwil die kun je zelfs gebruiken op een tualatin cpu op een bx bord te laten draaien.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:51

Croga

The Unreasonable Man

Op woensdag 26 juni 2002 10:24 schreef silures het volgende:
bij Yorcom verkopen ze converters van Iwil die kun je zelfs gebruiken op een tualatin cpu op een bx bord te laten draaien.
Helaas liegen ze dan behoorlijk bij yorcom ;)

Ik heb die IWill SlocketII, en die kan alle PPGA en FC-PGA CPUs aan. Helaas geen FC-PGA2 (ofwel: Tualatin!)

Maar voor de starter van dit topic zou het wel genoeg zijn. Hij kan alle Celly met 128Kb Cache en P3 met 256Kb cache aan. Dit zijn de procs die FC-PGA gebruiken.

Overigens is die IWill SlocketII een behoorlijk stuk goedkoper dan de Powerleaps. Ongeveer €25 tegen €70......

edit:

Oh ja, met die IWill kun je fsb instellen op 66, 100 of 133..... Zo kun je dus, bijvoorbeeld, een P3-866 onderklokken naar 433 of 650.....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals ik al in je vorige topic zei, je hoeft niet nieuw te kopen, je kunt gewoon twee simpele stappen zetten om een PPGA adapter FC-PGA compatible te maken. Zie hier:

http://www6.tomshardware.com/cpu/00q1/000229/socket370-to-coppermine-02.html

Verder kan je GA-BX2000 een groot aantal FSB stappen aan, dus hoef je je daar niet druk om te maken.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

AOpen verkoopt ook zo'n converter, moet je anders ff op die site van ze kijken

Verwijderd

de slotket die jij nodig hebt kost idd 19.50 euro bij mycom...en dit is geen reclame...ik ben blij dat ik een adres gevonden heb....die dingen worden zeldzaam...

• BigBart
  • Laatst online: 11-02-2025

BigBart

Memento Mori

Op woensdag 26 juni 2002 12:41 schreef Fatboy het volgende:
de slotket die jij nodig hebt kost idd 19.50 euro bij mycom...en dit is geen reclame...ik ben blij dat ik een adres gevonden heb....die dingen worden zeldzaam...
Kan anders mooi niets vinden op die site |:(
Waar ergens op de site staat dat ding dan of staat het niet op de site? :?

Velen die leven verdienen de dood en sommigen die sterven verdienen het leven.

Verwijderd

De vobis in leiden verkoopt ze ook. In ded uitverkoop mand voor 2 euro. Van MSI zijn ze.:P

Verwijderd

Op PC-beurzen worden ze nog wel verkocht.
Dit weekend is de PC-Dumpdag, daar zullen ze nog wel te vinden zijn.

• Memendo
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 26 juni 2002 10:28 schreef Croga het volgende:

[..]

Helaas liegen ze dan behoorlijk bij yorcom ;)

Ik heb die IWill SlocketII, en die kan alle PPGA en FC-PGA CPUs aan. Helaas geen FC-PGA2 (ofwel: Tualatin!)
ik ga ff proberen een misverstand uit de wereld te helpen. Niet alle FCPGA2 CPU's zijn tualatin CPU's. Er zijn ook een aantal Coppermines geweest met FCPGA2 packaging en die werkten dus gewoon op een mobo wat Cu ondersteund. Wel is het zo dat alle tu tot dusver FCPGA2 zijn.

• EXX
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Op woensdag 26 juni 2002 17:48 schreef memendo het volgende:

[..]

ik ga ff proberen een misverstand uit de wereld te helpen. Niet alle FCPGA2 CPU's zijn tualatin CPU's. Er zijn ook een aantal Coppermines geweest met FCPGA2 packaging en die werkten dus gewoon op een mobo wat Cu ondersteund. Wel is het zo dat alle tu tot dusver FCPGA2 zijn.
Dat kan ik bevestigen. Onlangs nog een Celeron 1 GHz (Coppermine) FC-PGA2 + Iwill II convertor op een ASUS P2-99 gezet. Loopt als een tierelier. FC-PGA2 slaat dus eigenlijk alleen maar op het gebruik van de heat-spreader; pin-out van de Coppermine CPU is hetzelfde bij FC-PGA en FC-PGA2. Bij een Tualatin is de pin-out natuurlijk anders; dat gaat zo "out of the box" niet werken.

CPU en convertor komen overigens van Yorcom.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Croga
  • Laatst online: 08:51

Croga

The Unreasonable Man

Op donderdag 27 juni 2002 10:22 schreef EXX het volgende:

[..]

Dat kan ik bevestigen. Onlangs nog een Celeron 1 GHz (Coppermine) FC-PGA2 + Iwill II convertor op een ASUS P2-99 gezet. Loopt als een tierelier. FC-PGA2 slaat dus eigenlijk alleen maar op het gebruik van de heat-spreader; pin-out van de Coppermine CPU is hetzelfde bij FC-PGA en FC-PGA2. Bij een Tualatin is de pin-out natuurlijk anders; dat gaat zo "out of the box" niet werken.

CPU en convertor komen overigens van Yorcom.
Kijk, dat is nou nog eens nuttige info! Met hartelijke dank! Kan ik in ieder geval gewoon voortaan alleen Tualatin negeren, en niet meer FC-PGA2 :)

Overigens jammer dat die jongens van Yorcom niet zo veel weten van de dingen die ze verkopen :( Ze wilden mij ook al een IWill aansmeren voor mijn Celly1.2.... Gaat niet werken jongens!....

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op vrijdag 28 juni 2002 08:09 schreef Croga het volgende:

[..]
Overigens jammer dat die jongens van Yorcom niet zo veel weten van de dingen die ze verkopen :( Ze wilden mij ook al een IWill aansmeren voor mijn Celly1.2.... Gaat niet werken jongens!....
Misschien komen die gasten hier ook wel en hebben ze dit gelezen:

[topic=446021/1/25]

>:)

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Pagina: 1