Toon posts:

BIOS weg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou toch iets raars...
Ik heb vanmiddag mijn Chieftec kast met rounded IDE cables ontvangen en heb er fijn een dagje mee gesleutelt.
Maar wat gebeurde er toen ik mijn PC na de ombouw weer opstartte? Mijn BIOS was totaal onbruikbaar en liet mijn systeem vastlopen.
Als ik dus bij het opstarten op "del" druk krijg ik alleen een knipperende cursor en een brede blauwe balk onderin beeld, verder kan ik niets meer doen... :?
Helemaal vreemd is dat ik verder nergens last van heb, alles doet het gewoon in Windows en geen hardware conflicten.
Ik heb al een nieuwe BIOS geflasht (dat ging gewoon) maar dan blijf ik het houden.
Weet iemand nog iets? :'(

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misshien ff proberen je bios te resetten? Watvoor moederbord is het eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 00:52 schreef Pollewob het volgende:
Misshien ff proberen je bios te resetten? Watvoor moederbord is het eigenlijk?
ik heb mijn BIOS al 10x gereset, mag niet baten... :(

Het is een MSI K7T Turbo (versie1)

Verwijderd

Alles er af halen.

Dan alleen geheugen er in en de videokaart.

Dan nog us resetten. Dan wil ie meestal weer.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 01:00 schreef HunterKiller het volgende:
Alles er af halen.

Dan alleen geheugen er in en de videokaart.

Dan nog us resetten. Dan wil ie meestal weer.
de methode die jij noemt wordt vaak gebruikt als je niet meer kunt booten, maar bij mij werkt alles gewoon.
alleen de BIOS is screwed up...

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
batterij effe verwijderen en dan nog is checken .. anders eens op starten met zo min mogelijk hardware... maybe voeding wisselen, zit alles wel goed aangesloten ??? etc...

check voltage effe van batterij mainboard

Verwijderd

Dan is je bios ook niet weg, alleen het opstartscherm van je bios is verminkt en je komt je bios niet meer in. Met Bios wissen wordt trouwens bedoeld het kortsluiten van de twee pinnentjes op je moederbord (mocht je wat anders denken :))
Toch kan het inderdaad zo zijn dat iets anders stoort op je moederbord, ik zou dus toch maar even proberen met geheugen te switchen en eventueel de kaarten even uit de pc te halen. Indien dit allemaal niet werkt vrees ik gewoon dat ie kapot is. Heb je trouwens nog je pc overgeklokt? Ik heb wel een vaker dit soort problemen gezien bij overgeklokte pc's

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 01:18 schreef dahei het volgende:
Dan is je bios ook niet weg, alleen het opstartscherm van je bios is verminkt en je komt je bios niet meer in. Met Bios wissen wordt trouwens bedoeld het kortsluiten van de twee pinnentjes op je moederbord (mocht je wat anders denken :))
Toch kan het inderdaad zo zijn dat iets anders stoort op je moederbord, ik zou dus toch maar even proberen met geheugen te switchen en eventueel de kaarten even uit de pc te halen. Indien dit allemaal niet werkt vrees ik gewoon dat ie kapot is. Heb je trouwens nog je pc overgeklokt? Ik heb wel een vaker dit soort problemen gezien bij overgeklokte pc's
nope, niet overclockt en ook nooit geweest.
Ik heb trouwens al weinig insteekkaarten in mijn PC, er is niet veel dat kan storen dus.
Ik heb alleen een videokaart (GF4 4600) en een geluidskaart (Terratec X-Fire) als insteekkaarten.
Mijn BIOS kan toch niet kapot zijn? aangezien wel de standaard BIOS meldingen worden weergegeven, zoals de HDD detectie en het optellen van het geheugen.

Verwijderd

Ik had laatst hetzelfde probleem, kon dagenlang niet meer in mijn bios :(
Gisteren heb ik mijn systeem wat gedemonteerd om een nieuwe HD te plaatsen en ik kon er plots wel weer in :)
(Zit met een zelfbouw kast waardoor ik moet demonteren om een ander IDE device te plaatsen).
Daarom is het misschien eens het proberen waard wat hardware uit je pc te halen en met zo weinig mogelijk op te starten.
Een bios resetn-, heb ikzelf nooit gedaan, dan zijn immers al mijn settings weg, en moest ik er dan nog niet in geraken dan ben ik goed af....
Maar bij mij werkt het ondertussen dus wel weer.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 06:52 schreef sniper het volgende:
Ik had laatst hetzelfde probleem, kon dagenlang niet meer in mijn bios :(
Gisteren heb ik mijn systeem wat gedemonteerd om een nieuwe HD te plaatsen en ik kon er plots wel weer in :)
(Zit met een zelfbouw kast waardoor ik moet demonteren om een ander IDE device te plaatsen).
Daarom is het misschien eens het proberen waard wat hardware uit je pc te halen en met zo weinig mogelijk op te starten.
Een bios resetn-, heb ikzelf nooit gedaan, dan zijn immers al mijn settings weg, en moest ik er dan nog niet in geraken dan ben ik goed af....
Maar bij mij werkt het ondertussen dus wel weer.
hmm, ik demnk dat je daar een punt te pakken hebt.
Ik heb gister ook wat probs gehad met de IDE aansluitingen en bekabeling.
Ik zal alles eens loshalen en opnieuw aansluiten.

Verwijderd

Ik gok dat je regelbare enermax fans hebt of andere fans die je kunt regelen, zet ze allemaal eens vol uit en je zult zien dat je er wel in komt. Vraag me niet waarom dit zo is maar ik hem het ook vaker gehad dat als me fans op een te laat toerental draaien dan ik dan alleen die blauwe blak kreeg, en hier na kun je ze weer langzaam terug stellen.

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 14:56

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

wat ook helpt is (geloof het of niet) de stroomkabel uit het stopcontact voor +\- 20 seconden (natuurlijk alleen als de putter uit staat) en er daarna weer in.

zorg dat je, als je in jouw pc aan ket knutselen bent, jezelf ook electrostatisch ontladen bent (kraan aanraken).

Om dit soort problemen te voorkomen, ben ik van mening dat je je putter op een geaarde stopcontact moet aansluiten, en jezelf ontaarden als je aan het knutselen bent.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

Ik heb nog een enigzins onwerkelijk om te lezen tip,dat is de stekker in het stopcontact draaien,klinkt vreemd maar had pas een PC waar ik een nieuwe voeding ingezet had en die wilde posten maar niet booten de koelers kwamen ook niet op toeren stekker in stopcontact gedraaid en booten.
(dit deed ik om dat het bij CV-ketels vaker voorkomt dat de board computer de kachel niet aan laat slaan en als je de stekker draait wel,terwijl we toch wisselspanning hebben!)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 10:03 schreef MasterP het volgende:
Ik gok dat je regelbare enermax fans hebt of andere fans die je kunt regelen, zet ze allemaal eens vol uit en je zult zien dat je er wel in komt. Vraag me niet waarom dit zo is maar ik hem het ook vaker gehad dat als me fans op een te laat toerental draaien dan ik dan alleen die blauwe blak kreeg, en hier na kun je ze weer langzaam terug stellen.
Ik heb idd een regelbare enermax fan achterin mijn case hangen en mijn Zalman CPU koeler is ook regelbaar.
Ik moet zeggen dat je oplossing erg raar klinkt, maar ik zal t effe proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou MasterP je had helemaal gelijk! 1000 maal dank.
De BIOS deed het weer normaal, ik heb ales ingesteld zoals ik wilde en daarna de fans weer naar de snelheid die ik wil teruggedraait, nu doet de BIOS het dus weer niet, maar nu staat alles tenminste zoals ik wil :D
Pagina: 1