christiaan schreef dit, en andere zaken:
Als mod ben ik objectief! Ik laat mijn eigen meningen en overtuigingen niet in de weg zitten van mijn mod-acties. Als ik besluit om iets weg te halen of te veranderen, dan doe ik dat met de algemene sfeer in het achterhoofd
en:
Als ik het ergens niet mee eens ben, dan zou ik je daar inhoudelijk op aanpakken door een tegen-reactie te posten (zoals ik al bij veel semi-flamende users heb gedaan). Dat heb ik nu niet gedaan omdat het plaatje gewoon fout was. Denk niet dat mijn eigen geloof zogenaamd de reden was om dat picje weg te halen.
je hebt zelf ook door dat je jezelf nu tegenspreekt of niet? mijn hele punt is gedraait op het feit dat ik vind dat met je christelijke achtergrond jij NIET objectief kunt uitmaken wat fout en goed is. Sterker nog ik
geloof niet in een fundementeel fout en goed en dat wens ik me niet te laten uitleggen.
ook schreef hij:
Omdat jij geen christen bent, betekent het niet dat je geen rekening met ze moet houden. Respect voor alles en iedereen - hoe stom je iemand's mening ook mag vinden.
Mijn actie was totaal geen christelijke censuur, en ik vind het bijzonder zwak om daar over te beginnen.
zoals ik net al beargumenteerde vind ik dus idd dat je geen objectief oordeel kunt vormen daardoor, maar troost je, dat kan niemand. Verder vind ik het niet bijzonder zwak want ik heb de term 'christelijke censuur' als hyperbool aangehaald en niet letterlijk. Blijkbaar maakt het iets los en dus is het niet bijzonder zwak, maar juist bijzonder sterk om daar over te beginnen want nu kunnen we het in ieder geval eens zijn over het feit dat het niet de bedoeling is om op dit forum doelbewust christelijk te censureren.
[...] Je ziet in dit draadje zelf dat er mensen zijn die het er ook niet mee eens zijn (met dat picje). Die zouden anders in het oorspronkelijke draadje gereageerd hebben, en dat had de nog steeds lopende discussie geen goed gedaan hebben.
Kijk, misschien is de toon van het bovenstaande niet zo heel erg aardig, maar dat bedoel ik niet zo heel naar. Ik snap nu namelijk wel de achterliggende gedachte van het doodslaan van een discussie door zoiets. Ik moet daar wel bij vermelden dat ik het dus jammer vind dat
men niet met een dergelijk grapje kan omgaan, maar jij kent het forum beter dan ik, vooral W&L en als dat echt zo is, dan mea culpa, dank je dat je het weggehald hebt. Maar is het niet jammer dat er op die manier gemod moet worden?
LauPro kwam met:
Maar ook vind ik dit weer zo'n typisch modje met 'macht' hij vindt het plaatje te ver gaan en hij verwijderd het. Ik vind dit eigenlijk machtsmisbruik omdat het andersom niet gebeurd. Al die verhalen dat 'wij' in de hel zullen komen e.d., daar wordt niks aan gedaan...
Morgoth voegde daar aan toe:
Maar goed, dat soort plaatjes dragen meestal niet echt bij aan de discussie omdat er mensen zijn die zich aan kunnen storen en dan gaan flamen, enzovoort. Ik zelf vind hem ook wel grappig, maar dit soort plaatjes kan je beter gewoon niet doen in een serieuze discussie omdat dat gewoon de discussie dood
als ik het goed begrepen heb, verwijder je het omdat je bang bent dat op die manier de thread zou sterven of anderszinds een verkeerde kant op zou gaan, en dat vind ik een goed argument, in die zin is er geen enkele sprake van machtsmisbruik, maar van streng doch rechtvaardig modbeleid.
en ook:
Imho een beetje overdreven om om 1 plaatje wat verwijderd zo'n ophef over te maken...
welnee man, is leuk!!
* XangadiX luves ophefdrm zei toen:
Vervolgens plemp je er een grap tussendoor, die qua niveau (je gaat me niet vertellen dat 't een intellectuele grap is? ) ver beneden je post staat.
mwoeah, wat is 'intellectueel' in deze? God als een wraakzuchtige bijna talibaans aandoende strijder af te beelden met een wapen dat juist gebruikt wordt door zijn tegenstanders (nahja behalve de russen dan) en het op de korrel nemen van de 'almacht, glorie en power' (wat dus aansluit bij mijn punt) vind ik eigenlijk best scherp. Zeg zo scherp als een politieke cartoon en ja dat vind ik best intelectueel.
mensen die een dergelijk plaatje zetten zeggen: ik geloof niet in God en mag hem daarom ook op deze manier afbeelden. Wetende dat ze daarmee christenen (en in dit specifieke geval ook moslims en joden) kunnen kwetsen.
en
Voor godsgelovigen (christenen, hindoes, joden, moslims or whatever) is hun God het heiligste wat er is. Die op zo'n manier neer zetten kan dan dus wel degenlijk verdergaand zijn dan dat jij je voor mogelijk houdt. Het ligt er maar aan vanuit welk perspectief je kijkt.
hmm... mag ik hier even eerlijk op antwoorden, los van de discussie over het plaatje en ik hoef er eigenlijk ook geen reacties op want het getuigd van een vreselijk disrespect maar goed;
<ot> dus:
Ik vind het stuitend dat er iets bestaat als geloof, ik vind mezelf gelukkig veels te intelligent om te geloven en dat er serieus mensen zijn die nog met een god dwepen doet mij huiveren en treuren om de gemiddelde intelligentie van de menseheid en de mensen zelf an sich. Ik vind het beledigend voor mijn eigen intellect dat ik moet verdedigen dat er wel degelijk zoiets is als evolutie en dat het echt moeilijk is om een aarde te scheppen in 7 dagen of 7000 jaar of hoe het ook dat boekje van hun staat. Al met al vind
ik het dus disrespect van iedere christen om mij te komen vertellen dat hij geloofd, ik ben namelijk agnost (dus ook geen atheist, nee)
</ot>
goed nu moet niet iedereen kwaad worden en gaan roepen dat ik bler en dat mensen zich gekwetst voelen etc. Ik probeer alleen aan te geven hoe een redenering voor het bestaan van god in verhouding staat tegen het bestaan van god, en ja ik speel daar advocaat van de duivel mee. Als we het nu over wederzijds respect gaan hebben vind ik dat prima, ik zou een dergelijke text NOOIT in een thread posten als die waar we het over hebben, maar ik moet WEL slikken dat mensen de bijb el woord voor woord gaan spellen om mij uit te leggen dat 'ik het waarschijnlijk niet begrepen heb'. Helaas, ik heb nieuws, ik heb alle heilige boeken gelezen en nee, ik ben nog steeds agnost, ik weet het nog steeds niet. Als dat op een gegeven moment duidelijk is dan wordt het ook tijd om voor iemand die wel gelooft ook op te houden met zijn uitleg en zijn houding van 'ik heb het niet begrepen' alvorens we kunnen gaan prate over wederzijds respect.
nog maals, NO OFFENCE, maar ik heb even wat sterke taal nodig om hier een punt duidelijk te maken. Ik wil niemand hiermee kwetsen, ik gebruik deze texten hyperbolisch (ik OVERDRIJF dus om een punt duidelijk te maken)
RM-rf schreef tenslotte ook nog heel wat zinvolle dingen
Samenvattend en reagerend op RM-rf, snap ik dus nu waarom het plaatje verwijderd is en juich het zelfs toe, met de kanttekening dat ik het persoonlijk jammer vind dat een dergelijke grap dus niet geplaatst kan worden omdat
men het onderwerp te 'serieus' vind en men bang is dat het op dergelijke wijze zou sterven.
hulde christiaan
vrij recht van meningsuiting is een andere zaak, maar die is in die argumentatie niet aan de orde. Ik MAG het plaatje wel posten, maar niet ten kostte van, daarom is ie gemod. En nogmaals, dat juich ik toe.
Verder woon ik in Utrecht en op een kosmische schaal is dat best inde buurt van Dokkum, maar niet meer zo heel dichtbij hoor

Daarbij moet ik zeggen dat de christenen ook aardig kunnen moorden en dat geld voor alle culturen. Had ik al gezegd dat 80% van alle conflicten ter wereld hun angel in het geloof hebben? nee? ow; wel, 80% van alle conflicten in de wereld vinden hun angel in het/een geloof.
Verder blijf ik erbij dat een dergelijke grap een toegevoegde waarde heeft bij het maken van een punt, maar zoals ik al uiteengezet heb was dat niet eens de reden om hem weg te halen, en gelukkig blijft mijn punt in die discussie staan, ook zonder het plaatje