ik ben nou al 2 dagen onafgebroken(behalve op school en als ik slaap/eet) aan het scripten.
en nu moet ik een gebruiker toevoegen, eerst kijk ik of er wel een gebruikersnaam is ingevuld, daarna of de gebruiker al bestaat.
anders laat ik even nu 'tyhwghsghsfgh' als text zien, maar daar staat normaal het toevoegen in de DB.
als de code zo is:
krijg ik altijd dit te zien 'De gebruikersnaam 1234 komt al in het systeem voor. Kies een andere gebruikersnaam.'.
gebruik ik dit als code:
dan gaat hij altijd naar deze text 'tyhwghsghsfgh'.
nou het probleem is dus dat hij het ALTIJD doet, dus als de user bestaat en als hij niet bestaat.
TABLE 'users'
user_id(autoomhoog)
username als varchar(20)
hij doet gewoon niet wat ik wil.
ik heb al de search gebruikt in P&W, maar wat daar staat werkt niet
vooral verhaaltjes over de '!', maar daar heb ik nix aan.
ik moet zorgen dat dit script werkt.
ik ben nou al lang aan het proberen, maar het wil gewoon niet lukken.
heb 3/4e website af, alleen dit en een paar andere dingen moet ik nog werkend maken.
en nu moet ik een gebruiker toevoegen, eerst kijk ik of er wel een gebruikersnaam is ingevuld, daarna of de gebruiker al bestaat.
anders laat ik even nu 'tyhwghsghsfgh' als text zien, maar daar staat normaal het toevoegen in de DB.
als de code zo is:
PHP:
1
| <? if ($username=="") { echo "geen gebruikersnaam gekozen"; } elseif(mysql_query("SELECT username FROM users WHERE username = '$username'")) { echo "De gebruikersnaam $username komt al in het systeem voor. Kies een andere gebruikersnaam."; }else { echo "tyhwghsghsfgh"; }?> |
krijg ik altijd dit te zien 'De gebruikersnaam 1234 komt al in het systeem voor. Kies een andere gebruikersnaam.'.
gebruik ik dit als code:
PHP:
1
| <? if (!$username=="") { echo "geen gebruikersnaam gekozen"; } elseif(mysql_query("SELECT username FROM users WHERE username = '$username'")) { echo "De gebruikersnaam $username komt al in het systeem voor. Kies een andere gebruikersnaam."; }else { echo "tyhwghsghsfgh"; }?> |
dan gaat hij altijd naar deze text 'tyhwghsghsfgh'.
nou het probleem is dus dat hij het ALTIJD doet, dus als de user bestaat en als hij niet bestaat.
TABLE 'users'
user_id(autoomhoog)
username als varchar(20)
hij doet gewoon niet wat ik wil.
ik heb al de search gebruikt in P&W, maar wat daar staat werkt niet
vooral verhaaltjes over de '!', maar daar heb ik nix aan.
ik moet zorgen dat dit script werkt.
ik ben nou al lang aan het proberen, maar het wil gewoon niet lukken.
heb 3/4e website af, alleen dit en een paar andere dingen moet ik nog werkend maken.