DPC SETI - welke stats en graphs zijn gewenst ?

Pagina: 1
Acties:

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 16:31
Topic says it all ;)

Welke stats en grafiekjes willen jullie extra voor DPC Seti ?
Met wat vrienden willen we wat proberen te maken. De resultaten kunnen dan op de setiqueue site van sequence (die tegen dan wel naar mij point), of eventueel dagelijks bij de stats posting.

Dus ... shoot ! >:)

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 09:36
in de hitparade natuurlijk, scheelt jou ook weer bandbreedte.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 11:28
Het is volgens mij onzinnig om te zeggen dat je vergelijkingsstats wilt maken t.o.v. anders DPC leden (daar is statsman al voor...klik op de gewenste users en daarna op "Graph selected Rows"). Of je moet echt het anders maken dat het over een periode van bijv. 30 dagen is. Maar dan krijg je wel een aardige database.

[edit]
Er zit een maximum aan de grootte van posts qua tekst/opmaak (ook voor hitparade's). Vandaar ook dat regelmatig bij veel mijlpalen die in een post eronder worden geplakt.

• ColdRain
Op woensdag 26 juni 2002 00:26 schreef MarcyDarcy het volgende:
Het is volgens mij onzinnig om te zeggen dat je vergelijkingsstats wilt maken t.o.v. anders DPC leden (daar is statsman al voor...klik op de gewenste users en daarna op "Graph selected Rows"). Of je moet echt het anders maken dat het over een periode van bijv. 30 dagen is. Maar dan krijg je wel een aardige database.
D'er zijn regelmatig zo van die oprispingen van mensen die owv stats elders een wei gaan zoeken. Welnu, ik wil (met hulp van goeie vrienden) wel wat proberen om eea hier qua stats aantrekkelijker te maken. That's all :)
Er zit een maximum aan de grootte van posts qua tekst/opmaak (ook voor hitparade's). Vandaar ook dat regelmatig bij veel mijlpalen die in een post eronder worden geplakt.
Da's erg nuttige info :)

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 11:28
Ik wilde je ook niet ontmoedigen met de stats (integendeel juist), maar het is zonde als je dingen dubbel gaat doen :)

Een voorbeeldje van de beperkte grootte van posts is ook te zien aan de "more" linkjes in de KoW stats, het is overzichterlijker zo en anders dan zou het niet passen

Misschien dat in overleg met een statsbouwer/poster de huidige stats wat aangepast kunnen worden? Bijv. alleen de 2 omringende teams in de daily's en overall. Daarmee zou je misschien net genoeg ruimte winnen voor een "progress grafiekje" o.i.d. (zie als voorbeeld deze Gnome@home hitparade)

• ColdRain
Op woensdag 26 juni 2002 00:58 schreef MarcyDarcy het volgende:
Ik wilde je ook niet ontmoedigen met de stats (integendeel juist), maar het is zonde als je dingen dubbel gaat doen :)
Neuh ... weet ik wel, NP :)
Misschien dat in overleg met een statsbouwer/poster de huidige stats wat aangepast kunnen worden? Bijv. alleen de 2 omringende teams in de daily's en overall. Daarmee zou je misschien net genoeg ruimte winnen voor een "progress grafiekje" o.i.d. (zie als voorbeeld deze Gnome@home hitparade)
Ja, dat gaat idd in de richting. Maar het kan ook een 3de post zijn naast de daily, aangevuld met die van KoW, en dan evt wat grafiekskes.

Overigens is het zeker niet de bedoeling om (zoals we dat in Belgie zo plastisch uitdrukken) onder Kow's duiven te schieten. Integendeel. Het is eerder bedoeld als aanvulling.

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 21:28

TFHfony

Professional Weirdo

Op woensdag 26 juni 2002 00:58 schreef MarcyDarcy het volgende:
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Op dit moment moet je om al die dingen te bekijken via KoW, naar Statsman, naar Seti@Work, etc...
Er is niks mis mee om dit alles te combineren in 1 pagina/site. DPC is de afgelopen weken best wel een aantal mensen kwijt geraakt aan S@NL vanwegen de stats. Dit terwijl de S@NL stats niet veel extra's biedt, behalve subteams. Maar men (ook ik) wil niet al die sites langs. Ik zou het dus graag op 1 site zien:

*Scores alle leden, dus plaats 1 / 1000(ennogwa)
*score 1,7 & 30 dagen
*projectie wanneer je de volgende inhaalt.
*De mogelijkheid om een gragiekje te krijgen, van jou en de 4/6 mensen om je heen
*Mogelijkheid om te sorteren op 1,7 & 30 dagen

En kijk ook eens hier:

http://stats.seti-nl.org/personal.cgi?ID=50

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Rannasha
  • Laatst online: 19-05 14:30

Rannasha

Does not compute.

Op woensdag 26 juni 2002 07:14 schreef tfh het volgende:
Ik zou het dus graag op 1 site zien:

*Scores alle leden, dus plaats 1 / 1000(ennogwa)
*score 1,7 & 30 dagen
*projectie wanneer je de volgende inhaalt.
*De mogelijkheid om een gragiekje te krijgen, van jou en de 4/6 mensen om je heen
*Mogelijkheid om te sorteren op 1,7 & 30 dagen

En kijk ook eens hier:

http://stats.seti-nl.org/personal.cgi?ID=50
Goh, alles wat S@NL heeft dus... NOFI, maar ik vind dat dpc toch beter zelf dingen kan bedenken dan ideeen afkijken...

[edit]Zoals die grafiek waar het verschil tussen DPC en omringende teams tegen de tijd wordt uitgezet, die vonnik altijd wel leuk en is ook orgineel. Waar is dat ding trouwens heen?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 10:38 schreef Species5618 het volgende:

[..]

Goh, alles wat S@NL heeft dus... NOFI, maar ik vind dat dpc toch beter zelf dingen kan bedenken dan ideeen afkijken...

[edit]Zoals die grafiek waar het verschil tussen DPC en omringende teams tegen de tijd wordt uitgezet, die vonnik altijd wel leuk en is ook orgineel. Waar is dat ding trouwens heen?
Beter goed gejat dan slecht verzonnen zeg ik altijd maar :)

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

[..]

Heeft S@NL bedacht dat je stats kan uitzetten over verschillende tijdsperiodes?
Heeft S@NL bedacht dat je grafiekjes kan maken wanneer je iemand inhaalt?
Heeft S@NL bedacht dat je lijstjes kan maken van de eerste 1000 leden?

Laat me niet lachen :D
Dat zijn antieke manieren om bepaalde gegevens weer te geven. Dat jullie die toevallig gebruiken wil zeker niet zeggen dat jullie het verzonnen hebben hoor. Ik denk dat jij S@NL even iets teveel eer toezegt.
NOFI natuurlijk.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

[..]

Hmmm, en naast S@NL ook nog vele andere teams. En ik denk zelfs dat er misschien wel andere plaatsen waren het eerder te vinden was dan bij S@NL.
Ik heb gewoon even die pagina gebruikt omdat daar netjes e.e.a. bij elkaar stond. Als S@NL alles weg zou halen wat niet eerder was gedaan qua stats, dan bleef er een erg lege pagina over vrees ik.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• KoW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2022

KoW

Parse parsed te veel

Op woensdag 26 juni 2002 07:14 schreef tfh het volgende:
Op dit moment moet je om al die dingen te bekijken via KoW, naar Statsman, naar Seti@Work, etc...
Danku u voor je lijstje, en zoals je weet ben ik daar ook mee bezig. (Duurt alleen effe omdat ik het druk heb.)
* KoW zoekt contact info van ColdRain

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

:) Die hoop ik binnenkort weer online te brengen. Enne, uiteraard kun je wel ideeën opdoen bij anderen maar kopieren is niet mijn bedoeling. Het is wel de bedoeling dat er iets van vergelijking met andere users komt zoals statsman dat schijnt te hebben (moet daar toch eens kijken dan hoe die dat dan heeft opgelost)

• ColdRain
Op woensdag 26 juni 2002 11:44 schreef KoW het volgende:
* KoW zoekt contact info van ColdRain
Je hebt mail, maar misschien niet vanwaar je het verwacht :)

• KoW

KoW

Parse parsed te veel

Ik zie het ja :)
had dat andere mail adres al op mijn 'dit is geen SPAM' lijstje gezet, maar als je dan met een ander adres reageert moet ik je bericht weer uit de vuilnisbak graaien :)

/off-topic

Verwijderd

Misschien dat de dutchpowercows.org pagina opgepoets kan worden? Ik dacht aan verschillende tabbladen met op die tabbladen van alle projecten de meest belangrijke gegevens als output, stand, users, teamstats om ons heen. Grafiekjes over groei, output en inhalen van teams.

Mogelijk ook een tabblad voor leden, maar dan een totaal lijst waarbij per lid aangegeven kan worden welke projecten hij doet/heeft gedaan en wat zijn stand is.

Verder lijkt het me leuk om veel grafiekjes te zien. Kow was hiermee bezig maar die zie ik de laatste week ook niet meer.

PS. als een aantal dingen op dutchpowercows.org gepost worden dan heb je ook het limiet bij de postings niet.

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

denk dat het off topic is , maar ik zou wel graag stats willen zien die gebaseerd zijn op de SetiQ en dan per client ipv per seti-user. dit om onder de onderlinge teamleden de strijd te kunnen verhogen.

Van klussen krijg je grijze haren

• ColdRain
Op woensdag 26 juni 2002 16:58 schreef www.outer het volgende:
denk dat het off topic is , maar ik zou wel graag stats willen zien die gebaseerd zijn op de SetiQ en dan per client ipv per seti-user. dit om onder de onderlinge teamleden de strijd te kunnen verhogen.
Waarom zou dat off-topic zijn?
't Zijn juist zo van die ideetjes waar ik naar op zoek ben :)
Bovendien zou dat, mits wat knutselen, zelfs in real-time kunnen want je hieft geen data op te halen bij Berkeley. Je haalt alles uit de logs van setiqueue.

• cybermans
ja dat probleem heb ik nu ook 5 mensen ofzo flushen in 1 queue en das wel shit want er is niet meer te achterhalen wie hoeveel gedaan heeft.

• Mr.Vulcano
  • Laatst online: 19-05 13:50
Op woensdag 26 juni 2002 15:31 schreef mozeskriebels het volgende:
Misschien dat de dutchpowercows.org pagina opgepoets kan worden? Ik dacht aan verschillende tabbladen met op die tabbladen van alle projecten de meest belangrijke gegevens als output, stand, users, teamstats om ons heen. Grafiekjes over groei, output en inhalen van teams.

...
Ik ben ook zeker een voorstander op van die site een wat interessantere site te gaan maken. Het zou mooi als parade plaatje kunnen dienen, dus gewoon van elke project de dagelijks e stats en een team ranglijst lijkt me toch eigenlijk wel een must voor die pagina. Of is het veel werk om de site dagelijks aan te passen. Maar hoe meer leven in de brouwerij hoe beter. :)

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Op woensdag 26 juni 2002 22:19 schreef cybermans het volgende:
ja dat probleem heb ik nu ook 5 mensen ofzo flushen in 1 queue en das wel shit want er is niet meer te achterhalen wie hoeveel gedaan heeft.
Tuurlijk wel. Dit kan je gewoon per user opvragen. En ook nog eens mooie grafiekjes enzo. Is juist cool enzo :)

• cybermans
ze flushen allemaal op mijn account omdat we een subteampje zijn. Maar als ik kijk op sequence.keyserver.org staat het er als of ik een pc ben.

• ColdRain
Op woensdag 26 juni 2002 23:39 schreef cybermans het volgende:
ze flushen allemaal op mijn account omdat we een subteampje zijn. Maar als ik kijk op sequence.keyserver.org staat het er als of ik een pc ben.
Hmmm ja, dat probleempje is mij niet onbekend :(
Op dezelfde manier staan in de SQ die bij mij draait alle externe clients die via Seqeunce komen als 1 en dezelfde PC vermeld. Mooi is anders.
Een van de redenen is (afaik) dat de result.csv van setiqueue niet bijhoudt uit welke queue de wu komt. Dat is spijtig want een queue hangt vast aan een user, en die user kan meerdere queues hebben, en ook meerdere client-namen.
Met wat (php) knutselwerk kan die onvolkomenheid in SQ wel omzeild worden denk ik.
Maar verwacht nu niet dat iets dergelijks er "morgen" al is he :+

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Op woensdag 26 juni 2002 23:39 schreef cybermans het volgende:
Hmmm, wellicht heeft sequence de fucntie "consolidate clients" aanstaan, want die voegt alle verschillende clients van users om tot 1 versie.
Je kan overwegen om zelf ook een queue te maken waar die functie uitstaat en die naar sequence te laten flushen. Dan kijg je nml. op die queue wel mooi je eigen stats, mits je die functie uit laat staan zullen we maar zeggen.

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Op woensdag 26 juni 2002 22:19 schreef cybermans het volgende:
je kan het wel , maar het is (nog) niet mogelijk om dar een lijstje met alle clients van te zien te krijgen.

voorbeeld:
[url=http://seti.clanoftoet.com:5517/clientinfo.htm?Id=slot%5Ftel%2E1393735%2E3%2E3%2Ei386%2Dwinnt%2Dcmdline]hier[/url staat hoeveel results ik via deze client heb ingeleverd.
het is dus wel uit SQ te halen maar je zal wat php nodig hebben om daar een mooi lijstje van te kunnen maken. en realtime zou natuurlijk ook heel mooi zijn.

ik denk zelfs dat het wel een goede aanvulling zou zijn op SQ, ff op dat forum kijken of daar al wat staat in de wishlist. aangezien het wel mooi bij het client lijstje zou staan .
'
[edit]
ff een meeltje gestuurd naar SQ, met vraag hierover of ze bij het client tabelletje dit zouden kunnen toevoegen.

Van klussen krijg je grijze haren

Pagina: 1