Toon posts:

XP met Geforce 2 geeft zwart scherm bij Booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen,
heb XP geinstalleerd. Ging een week goed, tot dat de PC alleen maar opstartte met een zwart scherm. Hoorde al es eerder dat XP moeite heeft soms met GeForce 2 MX 200/400 (heb zelf een 400 64 MB TV Out). Dus ik nieuwere drivers downloaden, en installeren. Maar niets,...weet iemand hier van dit euvel? Ik heb al verscheidene drivers geprobeerd, vriend van me adviseerde Win 2000 drivers, dus die ga ik zometeen proberen. De 21.38 geloof ik, das een oudere. Maar waarom zou XP Professional niet de standaard drivers accepteren?? Hij heeft het een week gedaan, dag lang LANnen(MOHAA Rules met sniper) en toen niets. Zwart scherm, alleen veilige modus deed het.

Mijn specs zijn:
P3 500,
384 MB Ram,
Jetway 694 TAS MoBo,
verder nog meer specs maar ja, is dat belangrijk?

Met vriendelijke groet,
David

Verwijderd

De nieuwste nvidia's werken niet met die kaart, je moet een oudere versie hebben die doet het wel goed. Als het eerst goed ging kun je abij app beheer kiezen voor vorig stuurprogramma

Verwijderd

bij mij werkt de tv-out niet

iemand?

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 01:24 schreef willempiet het volgende:
bij mij werkt de tv-out niet

iemand?
Moet je vooral lekker duidelijk zijn, dan word je probleem lekker snel opgelost .

Verwijderd

je mag zkr wel iets specifieker zijn
maar bakabaka, je moet gewoon je drivers weg
gooien en vernieuwen. hetzelfde probleem gehad
met xp pro startte dus ook met zwart scherm op.

trouwens als je tv out het niet doet moet je ff
gaan zoeken. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Euhm, ja...heb dus drivers weggegooid,...opnieuw opgestart, en dan word mijn GeForce 2 MX 400 gewoon netjes herkend door Windows XP Pro. Dus, nadat alles herkend word, computer opnieuw opstarten en ja hoor. Zwart scherm. 'T is me één keer gelukt met Win2000 drivers om een keer op te starten zonder problemen. Maarre, de keer daar op, meteen zwart scherm. Heb gewoon een WEEK zonder problemen kunnen opstarten maar sinds zondag lukt het niet meer.

Misschien nog een tip die ik kan gebruiken? Hoe kan het zijn dat dezelfde XP Pro bij een ander die een Geforce 2 MX 200 heeft, bij mij zoveel moeilijkehden veroorzaakt? Verkeerde XP installatie? Lijkt me niet maar ja. Maakt het uit van welk merk de kaart komt? 'T is een Jaton (???) Geforce 2, maar gewoon met een chipset van Nvidia dus dat boeit niet geloof ik. Sorry voor mijn ellelange posts, maar zo ben ik nu eenmaal :P

Hoe dan ook ik waardeer de hulp :)

Groente
David

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou in Xp zonder geforce drivers even windows update doen. Dan krijg je 23.11 (geloof ik) als driver, die doen het prima met jouw kaartje.

Verwijderd

Topicstarter
Windows Update na drivers weghalen deed niet veel. Alleen x aantal beveiligingsupdates. Geen drivers ofzo voor grafische kaart. *zucht*. Word er moe van.
Groeten

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Verwijderd

Heb je al oudere Nvidia detonators geprobeerd, je kunt ook eens de WHQL certified drivers proberen. Die zijn allemaal te downloaden op http://www.nvidia.com
Pagina: 1