ViVo Videokaart PCI Versie

Pagina: 1
Acties:

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:41

DFY

Sja...

Topicstarter
Ik word helemaal dol, ik heb het hele internet afgestruind, inclusief dit forum ondersteboven gespit, maar ik heb niks gevonden.... Ik zoek een PCI Videokaart met een video in en Video out, of in plaats van de video-in een TV tuner.

Nogmaals, het moet dus een PCI zijn, want hij komt in een Shuttle SS40G systeem (die heeft alleen 2 PCI sloten).

Voordat ik nog eisen ook ga stellen aan de kaart ben ik benieuwd of ze uberhaupt bestaan, want ik wil er echt graag een hebben.

Oh ja draai hem onder XP dan....

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Volgens mij zijn er geen PCI vga kaarten met een ViVO functie. ATI heeft wel PCI Radeons met een Video-out maar dat was het wel zo'n beetje.

dikzak

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
dat klinkt niet hoopvol..., ik weet niet of ik deze vraag ook in deze thread kan/mag stellen, anders open ik wel een nieuwe, maar er is een kans dat ik de onboard spdif optisch digitale uit ga gebruiken en dus 2 pci sloten vrij heb voor videospul.

Mijn idee was dan om er een Leadtek Winfast TV-2000-XP erin te zetten (TV/FM tuner, vid in etc.) en een PCI 3d kaart, iemand tips voor een PCI 3d kaart van deze tijd voor ongeveer maximaal €100?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op woensdag 26 juni 2002 17:50 schreef DFY het volgende:
dat klinkt niet hoopvol..., ik weet niet of ik deze vraag ook in deze thread kan/mag stellen, anders open ik wel een nieuwe, maar er is een kans dat ik de onboard spdif optisch digitale uit ga gebruiken en dus 2 pci sloten vrij heb voor videospul.

Mijn idee was dan om er een Leadtek Winfast TV-2000-XP erin te zetten (TV/FM tuner, vid in etc.) en een PCI 3d kaart, iemand tips voor een PCI 3d kaart van deze tijd voor ongeveer maximaal €100?
geen idee. wat wil je ermee doen?
voor simpele dingen volstaat een gf2mx200.
een radeon pci is ook wel aardig.
check de pricewatch maar.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:02
ook zijn er matroxjes aanwezig die dit kunnen zowel oude als nieuwe

* GeeMoney dacht dat zelfs trident ook nog kaartjes had met deze functie :?

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Dank voor de antwoorden :) we komen er wel, ik heb de pricewatch omgespit, dus ik heb echt wel moeite erin gestoken, ik zoek iets wat een beetje van deze tijd is (beter dan de onboard video van de Shutle SS40G, is een SIS740) zodat ik fatsoenlijk spelletjes als Warcraft 3 op 800x600 op de TV kan spelen, enige tips daarvoor? En heel alsjeblieft een merk en type?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:55
Ik heb voor 60 euro bep alternate ent een Geforce 2 GTS 32DDR gekocht. Hij bevalt prima tot nu toe, met TV out is deze kaart.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:55
Op woesndag schreef Doenka per mail:
Subject: Gathering of Tweakers
Geforce 2 GTS 32DDR
pci uitvoering met VIVO?...

lijkt me heel erg stug.. lezen lezen lezen......
Op woensdag 26 juni 2002 18:58 schreef jjbstolk het volgende:
Ik heb voor 60 euro bep alternate net een Geforce 2 GTS 32DDR gekocht. Hij bevalt prima tot nu toe, met TV out is deze kaart.
Als jij ook effe leest, ik noem alleen een VO video Out meer niet, geen VIVO, ik doe alleen effe een suggestie. Ik heb dat ding trouwes neit uitgeprobeerd, heb hem alleen effe gehaald voor een vriend Weet er verder weinig van hoe hij presteert e.d.

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
dat is een hele goede suggestie om mee te beginnen, want voor €60 voor zo'n kaartje, dat vind ik een hele mooie prijs, en waarschijnlijk zal het al voldoende zijn wat prestaties betreft, cool, TV out is heel aardig erbij, kan ik 2 TV's aansluiten ;), grapje, maar ik heb al een TV-out op dat kastje, maar dat maakt niet uit.

Meer tips mensen? misschien toch ergens een ViVo versie te vinden? of andere tips?

Verwijderd

GTS-en heb je niet in pci

wat jij zoekt is een gainward geforce 4 MX420 met ViVo, lastig aan te komen in nederland

als je er eentje vind, ik wil er ook een voor in mn ss40g >:)

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 11:16 schreef SiQDiZ het volgende:
GTS-en heb je niet in pci

wat jij zoekt is een gainward geforce 4 MX420 met ViVo, lastig aan te komen in nederland

als je er eentje vind, ik wil er ook een voor in mn ss40g >:)
Weet je zeker dat die kaart bestaat? Kan hem niet eens vinden op de site van Gainward zelf. Heb je misschien een link naar een artikel/review/plaatje/specs oid?

Heb je nog iets gemod aan die kast? Ik zat er zelf aan te denken om de casefan te verwisselen voor een stillere, hij is nu al redelijk stil als hij op de laagste stand draait, maar hij staat in de woonkamer als HTPC dus...)

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Ik ben hem vandaag trouwens uitvoerig aan het testen, en de kans dat ik een snellere videokaart nodig heb voor hetgeen waarvoor ik hem wil gebruiken is klein, ik weet bijna zeker dat ik dus alleen een Leadtek Winfast TV-2000-XP nog nodig heb.

Waarvoor gebruik jij die pc eigenlijk?

Verwijderd

die kaart bestaat ja, er stond een link naar in het viahardware.com forum en dan het barebone gedeelte, daar zitten de sv24 - ss50 -ss40g goeroes :7

Zelf gebruik ik em om divx / dvd / mp3 te spelen, daarnaast draai ik 24/7 de edonkey, ftp server, http server e.d

en ik gebruik em ook als playstation (2) , snes, n64, enz enz.... lang leve de emulators :Y)

//edit

ja die casefan is nie de stilste :) die kan je op 7 of 5 volt gooien dan izie bijna helemaal stil. Of je koopt een zeer stille papst ofzo.

dit is de link naar het barebone forum

http://forums.viahardware.com/categories.cfm?catid=33

de post over de gainward geforce4mx pci

http://forums.viahardware.com/messageview.cfm?

catid=33&threadid=16647

Verwijderd

oja, bij akiba testte ze een xtje een pci=>agp converter... dus dan zou je een agp kaart indirect in een pci slot kunnen straffen..... alleen heb ik deze "riser" nog niet gezien in nederland :( :(

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Dank voor dat forum, die kende ik nog niet, ik zit zelf altijd te kijken naar http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF8&group=alt.comp.periphs.mainboard.shuttle , maar die is niet echt denderend.

Ik gebruik hem ongeveer voor dezelfde dingen als jij, heb er het volgende extra bij ingezet:
Athlon XP 1700+
80 Gb Maxtor D740X
256 MB DDR2100
Terratec Sixpack 5.1+
floppy
12x DVD speler

in combinatie met een Philips Pronto AB die ik al had.

Gebruik jij hem ook met een AB? zo ja, misschien kunnen we wat ervaringen uitwisselen?

Trouwens die 2 achter Playstation mag je wel weghalen hoor, want dat gaat niet werken... :)

Verwijderd

misschien maakt ATI nog steeds PCI-based Radeon All-In-Wonder's
leuk als 2e kaart en een blijvende investering.

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 16:51 schreef DFY het volgende:
Dank voor dat forum, die kende ik nog niet, ik zit zelf altijd te kijken naar http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF8&group=alt.comp.periphs.mainboard.shuttle , maar die is niet echt denderend.

Ik gebruik hem ongeveer voor dezelfde dingen als jij, heb er het volgende extra bij ingezet:
Athlon XP 1700+
80 Gb Maxtor D740X
256 MB DDR2100
Terratec Sixpack 5.1+
floppy
12x DVD speler

in combinatie met een Philips Pronto AB die ik al had.

Gebruik jij hem ook met een AB? zo ja, misschien kunnen we wat ervaringen uitwisselen?

Trouwens die 2 achter Playstation mag je wel weghalen hoor, want dat gaat niet werken... :)
playstation 2 had ik ook niet uitgeprobeerd >:)

anyway, xal ff een topic aanmaken in het correcte forum :)

//edit

er is al een topic over; [topic=472470/1/100]
Pagina: 1