Meltdowntemperatuur geforce256 ?

Pagina: 1
Acties:

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
Dudes, Ik kom er net achter dan mijn videokaartfan er mee opgehouden is, wanneer weet ik niet, maar ik kreeg tijdens spelletjes steeds vaker allerlei blauwe schermen dus ik dacht van laat ik eens even kijken. Nu heb ik zo 123 geen nieuwe passende fan, dus heb ik er maar even tijdelijk een voedings-fan opgemod. Ik heb tegelijkertijd de temperatuur probe van het moederbord op mijn Geforce chip geplakt om te kijken hoe heet dat ding nou eingelijk wordt... en ik zie nu dat de temp. 72 graden celsius is! is dit niet een beetje te warm? er is niets overgeklokt etc. Ik kan het ding bijna niet eens vastpakken!
zijn er meer mensen die de temperatuur van hun videokaart meten? wat zijn normale waardes?

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
MELTDOWNtemp van je GPU? Wat heb jij voor een kernfusie chip erop zitten dan!?!? :+

Goed, ff serieus, ik denk dat alles boven de 80-90C wel behoorlijk vout gaat. Wat voor kaart is het?

[edit] GF256 dus |:(

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Je weet toch wat ie bedoelt!!!
Meltdown = stuk.

Ik zou een Pentium1 koeler proberen te krijgen, die kan je er wel op modden.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
ja neem een P1 HSF + Arctice thermal adhesive en voila kaart kan weer langer mee en je kan een stuk hoger klokken. :)

dikzak

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:06

Gallus

Cheesy

72 graden is nieteens belachelijk veel hoor voor een Geforce 256. Ik kwam vroeger ook wel aardig in die richting. (M'n videokaart dus, niet ikzelf :P)

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:52
hi sweet, 80 is normaal :)

Reality beats fiction by far!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 23:02
Op woensdag 26 juni 2002 00:06 schreef LeonM het volgende:
MELTDOWNtemp van je GPU? Wat heb jij voor een kernfusie chip erop zitten dan!?!? :+

Goed, ff serieus, ik denk dat alles boven de 80-90C wel behoorlijk vout gaat.
Ja das echt fout! , niet doen dus :P

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

80 graden is heel normaal hoor, maar mijn kaart heeft niet eens een fan, daar kun je ook onderhand water op koken maar hij draait perfect.

Verwijderd

hmmm en toch kan het nooit gezond zijn

Verwijderd

80 heel normaal :? jullie zijn niet helemaal lekker ;)
heel normaal is 50, bij een flinke overclock 60-70, 80 is knetter gek, misschien werkt het wel, maar heel normaal is het echt niet

Verwijderd

mijn geforce 256 werdt ook rond de 80 graden, en hij werkte perfect (Elsa Erazor X) een vriend van me had een geforce ddr (Creative) en die heb ik niet opgemeten maar tijdens een stevig potje quake 3 werdt ie ook te heet om aan te raken (denk boven 60 graden in ieder geval)

mwah volgens mij kan zo'n chipje wel 80 graden aan.. maar niet te lang en niet nog veel warmer

Verwijderd

het is gewoon een feit dat GF256 chips heel warm worden. Koop gewoon een blueORB voor 10 euro...dan ben je klaar en je kunt hem er ook nog eens zonder modden er gewoon op klikken! Ideaal dus...

Verwijderd

Even ter info de GeForce256 is de WARMSTE gpu van allemaal. Deze kan zeer warm worden en heel snel met de standaard koeling van mijn asus 6800 werd deze idle al 64 celcius...toen mijn fan doodging zat de temp binnen een paar minuten tegen de 90 aan. Asus heeft een oncard/chip temperatuur sensor. Na het monteren van een blue orb met arctic silver ging dit naar beneden tot 40-50 idle. Toen deze fan doodging een tweede moment gehad van 90+ graden. Daarna met tiewrap een 6 cm fan erop gemod en dat draait nu perfect 42 idle...
Maar idd 80 is heel normaal voor passief gekoeld GeForce GPU. Hij kan het overleven maar goed kan het nooit zijn.

Verwijderd

ik draai soms met mijn v6800 een hele dag zonder fan aan dan ga ik wel niet gamen
Pagina: 1