Toon posts:

Internet connection sharing WinME+W2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ICS geinstalleerd op WinME. Hoe kan ik met mijn servertje (draait op W2k)op internet? Ik heb het geprobeerd met gateway's instellen op de W2K-bak,maar dan krijg ik spontane resets op mijn WinMe-bak zodra ik op internet ga.

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
ik begrijp het niet helemaal. je server (win2000) heeft de internet verbinding, en nu wil je met je client (win ME) internetten via het netwerkt?

als dat zo is, moet je die gateways en dat ICS maar even vergeten. ik neem voor het gemak aan dat je netwerk op TCP/IP loopt.

op je server ga je naar de eigenschappen van het tcp/ip protocol van het netwerk (niet van internet, die staat goed want anders zou je internet niet werken) en geef je de server het ip-adres 192.168.0.1 en subnetmasker 255.255.255.0

sla maar op die zooi!

nu ga je naar het tcp/ip protocol op je win ME machine. daar is maar 1 tcp/ip protocol.. nl. die voor het netwerk. de client geef je ip-adres 192.168.0.2 subnetmasker 255.255.255.0 en nu het belangrijke:

bij het tabje gateway vul je in als standaard gateway 192.168.0.1 (druk op toevoegen na het invullen!)

zet je win ME machine uit.

zorg ervoor dat je je inbelverbinding (als je geen kabel hebt) gedeeld hebt. je vindt die bij Mijn Netwerklocaties, en dan klik je op Inbelverbingen. Klik rechts op de verbinding en kies uit het pulldown menu DELEN. de opties hierin spreken voor zich.

start de server opnieuw op. en als die klaar is, start je de client ook opnieuw op en probeer je daar in te bellen.

in Internet Explorer op de client moet je wel even zeggen dat je geen externe verbinding gebruikt natuurlijk.

als het nog niet lukt: chaozz666@hotmail.com

suc6

chaozz.nl | RetroGameCouch

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ik vind het in zijn txt er veel op lijken dat ie met zijn ME machien het internet op kan en dat ook met zijn server wil.
Dan moet hij ICS op zijn ME-machine instellen (let daarbij wel op dat ICS je interne nic het ip 192.168.0.1 geeft dus dat de server dan een ander ip moet hebben!)
Ik zou het zelf logischer vinden om internet op de server te hebben en te delen naar de client(s)
BTW. als je dat doet en je kabel internet hebt moet je de share instellen op de nic voor het internet!! (bij de properties van je netwerk kies de internet nic en dan het tabje share) Bij ME weet ik het niet omdat ik ics van Win2000 gebruik op de server :)