Toon posts:

Samenvatting Yaha-virus :P

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He ik heb dit weekend lopen kutten met mijn computer, omdat er een virus op zat, het zogenaamde Yaha_F@mm - virus.
Je computer wordt er (TE) traag van en je zult geen virusscanner kunnen installen.
Mocht je dus last hebben van dit virus, verander dan eerst in het register het volgende:
HKEY_LOCAL_MACHINE --> Software --> Classes --> exefile --> shell --> open --> command , hier staat als je last hebt van dit virus iets van C:\recycled\thkp"%1" %"*" ofzo, nou dat moet dus dit worden: "%1" %* . Exact, dus met spatie tussen die " en die %. Als je dat hebt gewijzigd staat er dus letterlijk: ""%1" %*" .
Dan moet je naar de map waarin windows geinstalled staat(of gewoon de windowsmap ) en daar zoeken naar txt-bestanden met VIER letters (tenminste dat had ik in mijn geval, maar dat kun je zien aan datgene wat er in het register FOUT stond. Bij mij stond er C:\recycled\thkp"%1" %"*" en dan zie je dat er thkp tussen staat en dat zijn dus vier letters (dus de letters NA C:\recycled\ en VOOR "%1...)) deze moet je eerst openen. Mits er dan iets staat van c0bra of iets anders mafs, DELETEN. Wel eerst even opschrijven misschien wat de naam precies was en dan zoeken naar dll-bestanden die de naam van dat txt-bestand 2X in zich heeft. Dus als het thkp.txt was dan is het dll-bestand thkpthkp.dll . Nou die dus ook DELETEN.
Als je dat allemaal hebt gedaan de computer rebooten en dan zou alles goed moeten zijn.

Ik heb dit alles in veilige modus gedaan (wat een kut nederlands woord btw }:O )

Wel bagger dat het zo'n verhaal moest worden, wat misschien niemand nodig heeft of niet meer . Maar whatever, ik zou heel veel aan deze topic gehad hebben, toen ik dat virus had

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien nuttiger om 't in [forum=10] te posten, en wel in dit draadje: [topic=530731/1/100] :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Je had ook een hoop moeite kunnen besparen als je dit draadje had gezien

[topic=530731/1/100]

edit:

te laat

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op dinsdag 25 juni 2002 20:41 schreef Abbadon het volgende:
Okee dan. Bedankt voor het tikken, alleen is PMG nou niet echt de plaats hier voor. Copy&paste het desnoods naar dat andere topic of zo :) Ik doe 'm hier in quarantaine als je het niet erg vindt
capice?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Waarom open je er nu weer een hier :? Niet doen, is stout....

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.