[VS.net] component service shutdownen

Pagina: 1
Acties:

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Beste mensen :)

Ik wil een tooltje gaan maken dat automagisch een com+ component shutdownt als ik op een knop duw in een tooltje wat ik wil gaan maken :)

Daar komt het basically op neer.. alleen ik heb geen flauw idee waar ik naar zou moeten zoeken eigenlijk.. ik heb me net al een half uur rotgezocht in de msdn / hier op got / google.. maar ik kom er echt niet uit.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Buzzman/pictures/component.jpg

Die aktie wil ik dus eigenlijk uitvoeren.. alleen dan remote of via een tooltje automagisch (hoeft niet per se remote, maar zou wel makkelijk zijn ;) ) :)

wie kan me helpen? :)

Owja.. het tooltje wil ik gaan maken in VS.net als het kan.. :) Maakt me niet uit welke taal..

Pak dit trouwens niet op als een script request.. ik heb alleen maar wat hulp nodig omdat ik geen idee heb waar ik dit zou kunnen vinden :o

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb voor je gezocht, maar na een kwartier heb ik die kutmsdn toch maar het raam uit gegooid, wat een kutding zeg :r

Maar goed, ff ontopic: ik heb ergens gehoord (mijn collegae spammen me altijd dood met .NET :+ ) is COM+ verouderd, en wordt er nu iets anders voor gebruikt.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21

mulder

ik spuug op het trottoir

oogjes open, snaveltjes dicht

• Buzzman
  • Niet online
Dat het oud is enzo.. dat kan me allemaal niks interesseren :)

Het probleem is dat ik dat vaak moet doen op me werk zegmaar.. eerst registry aanpassen.. en dan een paar componenten shutdownen.. dus ik dacht, laat ik daar eens een tooltje voor bakken :)

• Buzzman
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 23:38 schreef Don Facundo het volgende:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cossdk/htm/iprocessinitializer_80by.asp

geen IDEE wat het doet....misschien een freak hierzo
Hier heb ik denk ik weinig aan.. omdat die methode wordt aangeroepen als hij wordt afgesloten, voor zover ik het zie :)

Verwijderd

Zie de ComAdmin documentatie in je msdn kitje, je bent opzoek naar de ShutdownApplication functie van het COMAdminCatalogObject.

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op woensdag 26 juni 2002 00:52 schreef Yarvieh het volgende:
Zie de ComAdmin documentatie in je msdn kitje, je bent opzoek naar de ShutdownApplication functie van het COMAdminCatalogObject.
Mag ik vragen hoe je dat gevonden hebt?
Want als ik wil weten hoe ik een component wil shutten, zoek ik op component en niet op comadmin eigenlijk :)

Explain de wijsheid van de MSDN :)

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 10:15 schreef Nielsz het volgende:
Explain de wijsheid van de MSDN :)
Ervaring :)

Verwijderd

Mag ik vragen hoe je dat gevonden hebt? Want als ik wil weten hoe ik een component wil shutten, zoek ik op component en niet op comadmin eigenlijk [smile.gif]
Als je je zelf dat afvraagd, vraag je je zelf het verkeerde af,je wilt immers een applicatie shutten en niet een component, als je je zelf de juiste vraag stelt en de juiste filter zet is het antwoord vinden in msdn eazy.

Stappen plan op m'n Oct2001 setje (laatste setje met de oude interface/vstudio6 support)

1) Je wilt iets weten over component services dus ActiveSubset op "Platform SDK,Component services"

2) We willen 'n com+ applicatie shutten, dus zoeken op "Shutdown com+ application"

3) Woei 29 results..goed daar de juiste even uit pikken is niet zo lastig, het article met de titel ICOMAdminCatalog::ShutdownApplication trekt neem ik aan vrij rap je aandacht.

• Buzzman
  • Niet online
Cool, bedankt voor het antwoord :)

Kan ik weer aan het prutsen ;)
Pagina: 1