Verwijderd

Topicstarter
http://www.frantic.nl

Kies je eigen God...

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Interessant, alhoewel ik de site op sommige punten wat 'spottend' vind..

Verder vindt ik dat ze wel gelijk hebben..

Verwijderd

waarom moet ie nou direct god heten, dat is de christelijke naam die de westerlingen aan alleculturen opdringen, noem het dan HEM ofzo ik vindt het woord god een belediging voor Allah en Boeda en Zeus en alle anderen die ik vergeten ben

Verwijderd

God is oorspronkelijke een grieks woord en betekent 'De alwetende'
het is dus gewoon een benaming of verzamelnaam voor 'higher beings'

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> verder vind ik dat ze wel gelijk hebben [/quote]Vertel... Waarin hebben ze gelijk?

Did you read the whole thing?

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Sorry, maar waarom kan ik niet stemmen op de goden waar ik nog tussen twijfel? Dus:

Thor, Odin & Freya, of
Zeus, Hera en Athene, of
Jupiter, Minerva en Venus, of
Quetzalcoatl, of
Lilith, of
nu ja, er zijn er nog veel meer.

Mijn goden hebben helemaal geen Hemel!

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• MicroWhale
  • Laatst online: 28-01 08:09

MicroWhale

The problem is choice

er... het is een site waar mensen overgehaald worden christen te worden?

Nee dankje, ik heb m'n eigen beeld van wat iedereen "god" noemt, en die keus stond er niet bij dus ik heb niet gekozen.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Kies je eigen God...[/quote]Waarom zou ik?

Als het toch echt zou moeten omdat anders m'n hond wordt neergeschoten of zo, maak er dan iets anders van. Een soort spelshow waarbij de goden zichzelf mogen presenteren, dan hoor je het tenminste "from the horse's mouth". Ik vertrouw er niet op wanneer alle goden zogenaamd een enkele Flash-programmeur als afgezant kiezen.

Verwijderd

lollige site.

Mijn vis is mijn God trouwens, waarom dacht je anders dat ik een vis had?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Er stond ergens op die site iets van. Ieder heeft zijn eigen God, en dat moet je respecteren..

Nou, daar hebben ze wel gelijk in geloof ik..

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:33

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Het word wel een beetje zo gepresenteerd dat als je niet voor 'hun' god kiest dat stom of belachelijk zou zijn.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Thor, Odin & Freya, of
Zeus, Hera en Athene, of
Jupiter, Minerva en Venus, of
Quetzalcoatl, of
Lilith, of

Ja ik geloof dat je de god van de miswijn vergeten bent :) Of is dat inmiddels een 'blank-spot' in je grijze massa geworden :)

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

LePluis, ik was Hem niet vergeten! (Hoe zou ik dat kunnen?) Maar deze ongelovigen kennen Hem toch niet, dus het leek mij wel een goed idee Hem nog even geheim te houden. >:)

Maar, ok mensen, de enige ware goden zijn Lilith en de God van de Miswijn.

Lord Daemon

Verwijderd

Ik zou het veel interessanter vinden als een god mij koos. Solid de Uitverkorene, met hier en daar een wonder en zo.

Maar als ik moet kiezen dan moet het wel groots en meeslepend zijn. En liefst met een beetje humor. Ik ben er dus nog niet helemaal uit.

Verwijderd

solidsurfer: doe maar "the god of the hangovers" van Terry Pratchett... die kan wel wat aanhangers gebruiken. Is om 1 of andere reden niet zo populair

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Solidsurfer, de God van de Miswijn kan ook jouw bekoren! Drink een paar flessen miswijn leeg, en je bent uitverkoren!

Uitverkoren worden door Lilith is wat moeilijker, en Zij is ook wat serieuzer. Dus ik zou Miswijn kiezen.

Lord Daemon

• MicroWhale
  • Laatst online: 28-01 08:09

MicroWhale

The problem is choice

Spott! Met jou kan ik praten... Ik durf er eigelijk niet voor uit te komen, maareh... .ik heb ook zo'n vis! ... ik weet zeter dat de wereld vergaat als m'n vis het loodje legt. :)

Laatst kreeg ik een teken dat ik m'n leven moest verbeteren. Hij sprong uit z'n kom en leerde me dat ik meer begaan moest zijn met het leven op aarde. Dus ik heb hem meteen teruggestopt. Sindsdien gaat alles een stuk beter.

Hail the (gold)fish!

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 16:15

BertV

Handgemaakt

Mijn probleem met geloof in het algemeen is dat je je "eigen" God niet kan kiezen maar dat het door je strot word geduwt als DE waarheid.

De site doet het trouwens G*dverd*mme niet in netscape ;)

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Io Pan!!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 09:49 schreef Lord Daemon het volgende:
LePluis, ik was Hem niet vergeten! (Hoe zou ik dat kunnen?) Maar deze ongelovigen kennen Hem toch niet, dus het leek mij wel een goed idee Hem nog even geheim te houden. >:)

Maar, ok mensen, de enige ware goden zijn Lilith en de God van de Miswijn.[/quote]Uiteraard! Maar de mensen moeten Hem wel leren kennen, Zijn geloof moet verspreid worden! Meer miswijn, meer vreugde!
Laat het woord rondgaan!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Wie gelooft er nou in een god, kan iemand mij vertellen of je daar beter van word?

Verwijderd

Ik denk dat onbewust veel mensen geld als een God zien.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ven miswijn drinken wordt een mens beter. Veel beter.

Lord Daemon

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Behoorlijk belerend maar ze krijgen van mij punten voor originaliteit.
Ik had gestemd voor de duivel, maar dat was toch duidelijk niet de bedoeling. Dat was de vlotste doorschuiver naar het gristelijke verhaal! HAHAHA

Verwijderd

Miswijn helpt vooral als je de meerdere dimensies van het leven wilt doorgronden.

De hoeveelheid miswijn die geconsumeerd is, is evenredig met het aantal dimensies wat word waargenomen.
Geef DAAR maar een tegenargument voor!

Verwijderd

mijn god: FEMME TAKEN de machtige TWEAKER.GOD

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Geef DAAR maar een tegenargument voor![/quote]Als je 50 glazen miswijn achterover slaat zie je geen dimensies meer... nooit meer.

Lord Daemon

Pagina: 1