Toon posts:

Kabel probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb nu een thuis netwerk met 2 comps, in elke comp zit een 3com905C, daarbij heb ik een OfficeCOnnect DualSpeed 10/100. Ik had nog wat kabeltjes nodig dus die vriend van mij die had die ff geknepen. Ik de hele zooi aansluiten en het werkte voor geen meter.

De 3coms staan op hardware default, ik ga dr vanuit dat dat dan 100mbit Full Duplex is. Met mn geknepen kabels doettie niks. Op de hub gaan geen lampjes branden. Pak ik echter een kabel die ik bij MyCom gehaald heb, doet ie ut wel.

Ik dacht dus dat dat aan de kabel lag. Die vriend van mij zei dat ik maar eens moest proberen om de 905 op 100mbit Half Duplex te zetten omdat hubs geen full duplex aankunnen (wis ik wel :P).

En je gelooft het of niet maar toen ik de 'doe het zelf' kabels er aan hing gingen de lampjes wel branden op de hub.

Detail, op de 905's ging het 100mbit lampje branden. Maar tevens bleef het 'ac' lampje van activity de hele tijd branden, ook alsie gewoon uitstond met alleen spanning op het mobo (atx). Kon alleen niks pingen ofzo.

Als laatste heb ik de kabels eens tussen mn Kabelmodem en mn 509 gehangen en daar deed ie het wel gewoon.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? En nouw niet zeggen dat ik kabels bij MyCom moet gaan halen want daar was ik zelf ook al achter :)

Thijs dapruts

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 17:54

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

nou je moet dus andere die kabels gebruiken :) want die homemade kabels deugen dus op een of andere manier niet, zijn het wel cat 5 kabels anders wordt 100mbit een heel probleem, zitten de connectors er goed en stevig op en leg de aders er eens op de manier van die mycom kabels, aangezien die wel werken.
Voor de rest, goeie kabel is een must voor 100mbit, ze hebben niet voor niks dat cat5 uitgevonden in dit geval.