[pw] slot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-09-2023

JayTaph

Portability is for canoes.

Topicstarter
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/534044/1?limit=500
k heb geen idee, zeker niet met deze weinige info die je verstrekt.

Ik betwijfel ook of dit wel een P&W probleem is.
Misschien als je mensen eens een keer *MEER* dan 2 minuten de tijd geeft om te reageren op deze post. Dan kunnen ze namelijk altijd nog vragen of ze wat meer info posten mbt de query/code, want foxpro *kan* inderdaad langzamer zijn op snellere systemen met bepaalde codes/queries hebt.
Nou zal het waarschijnlijk wel te maken hebben met schijven en/of geheugen, maar dan kan je als het topic hier naartoe dreigt te gaan alsnog het topic verplaatsen naar WOS/NOS ipv klakkeloos te sluiten.

(Nu zit ik hier al bijna 3 jaar en begin me steeds meer te ergeren aan dit soort dingen)

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

[Edit] Sorry, verkeerd begrepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-10 15:28
• Hij zegt niet welk OS hij draait.
• Hij post in het verkeerde forum.

Dan mag ie toch op slot?
Er staat niet dat hij geen nieuw draadje mag openen in SA (waar dit probleem hoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 21:12
Ik erger me aan mensen die onduidelijke topics openen.

Hij heeft een probleem ivm zijn performance, dat kan idd aan de queries liggen, maar hij zegt niets over zijn queries, hoe ze eruit zien, of het dezlfde zijn die hij gebruikt, ...

Als je die post zo bekijkt, is het geen P&W topic.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zie voornamelijk ook MikeN's reactie.

Het is misschien wat vlot gesloten, maar het continue 'trekken van informatie' is ook niet echt handig/bevorderlijk voor de sfeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayTaph

JayTaph

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 22:32 schreef MikeN het volgende:
• Hij zegt niet welk OS hij draait.
Dat zegt ie wel: foxpro voor DOS
• Hij post in het verkeerde forum.
Nee, foxpro is een database/programmeer taal/tool
Er staat niet dat hij geen nieuw draadje mag openen in SA (waar dit probleem hoor).
Nee, er staat zelfs helemaal niks. Geen wonder dat zo'n topic in 2 minuten gedetecteerd, geanalyseerd, en geelimineerd kan worden.

My point is dat mensen die *WEL* foxpro ervaring hebben, wel dit soort problemen kennen, en dat het best wel met de taal [pw] te maken heeft. Mocht dat uiteindelijk niet zo zijn dan kan een modje het alsnog moven naar [sa] of [nos].

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:49

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 25 juni 2002 22:39 schreef JayTaph het volgende:

My point is dat mensen die *WEL* foxpro ervaring hebben, wel dit soort problemen kennen, en dat het best wel met de taal [pw] te maken heeft. Mocht dat uiteindelijk niet zo zijn dan kan een modje het alsnog moven naar [sa] of [nos].
ff quoteje uit de faq:
Goed, zoals gezegd, zet je thread in het juiste forum! De moderators en admins kunnen threads weliswaar verhuizen als het per ongeluk een keer misgaat, maar we zijn niet je moeder die de rotzooi achter je opruimt.
Het betreft hier het werken met software. Dat hoort niet in PW. Het kan gemoved worden, maar ook gesloten. Dit betekend niet dat de topicstarter nu voor het leven getekend is ofzo. Een slotje is geen straf!

Eigenlijk is het heel simpel: Topic niet juist? Dan wordt er actie ondernomen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayTaph

JayTaph

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 22:46 schreef Janoz het volgende:

Het betreft hier het werken met software. Dat hoort niet in PW.
Hij heeft het over foxpro en over queries. Even een korte uitleg wat een query is: een query is een commando/lijst met commando's die je aan een database kunt geven en die dan dit gaat uitvoeren en eventueel het resultaat hiervan terug geeft.

Een "foxpro" query is hetzelfde als een query naar een mysql-db, oracle-db of naar enig andere bovenliggende laag die deze queries kan vertalen naar interne commando's.

Bijkomend gegeven van foxpro-queries, is dat deze vanuit een programmeertaal (hierna: foxpro) worden aangeroepen, om deze data verder in de rest van het programma te bewerken. Je bent dus -als het ware- aan het programmeren. En volgens mijn weten staat de p van p&w nog altijd voor.. programmeren.

Dus *ALS* dit topic al geen recht heeft om te bestaan in PW, dan zijn topics over queries in php, mysql, java, perl, python, basic, c, c#, c++ en de hele reut ook niet.

Maar goed, als jullie dan zodanig overtuigd zijn van het feit dat foxpro niets met programmeren heeft te maken, dan mogen jullie dat lekker zelf weten en dan hou het maar op slot.. Leuke afwisselingen in plaats van al dat beginners-php-niveau-help-mij-met-hello-world-problemen zijn blijkbaar niet toegestaan. (al moet je geen antwoord verwachten op "moeilijke" vragen, maar da's een heel ander verhaal waar menigeen last van hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 13:23
vind dat er te snel te bot gereageerd wordt. Dit forum is er toch om mensen te helpen of niet soms. Ik kom hier nog niet zo lang, maar erger me aan bepaalde dingen. Er wordt gevraagd 'wie heeft er een idee' met als gevolg een aantal reactie zo van 'ikke niet.' Mensen doe gewoon, dan doen we met z'n allen al gek genoeg.

zo, ik ben het kwijt (voorlopig)
:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Als een bepaalde query _altijd_ traag is en je wil deze optimalizeren, DAN is het een P&W probleem. Is hij nou toevallig op een andere soft/hardware-configuratie traag, dan is het SA, of desnoods NOS,

Als de ene webserver php pagina's sneller serveert dan een andere webserver met een snellere processor en ik wil dit verbeteren, dan open ik toch ook geen topic in P&W omdat het gaat om PHP pagina's??

[edit]
Over de sluitmessage van het topic -> die kan beter. Ik heb ze ook wel beter gezien, zoals de messages van D2K (toch?). Ik heb hier al eerder wat over gezegd, maar het wordt niet echt opgepikt.
Ik vind dat dit topic terecht op slot ging, de manier hoe is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik vind ook dat dit topic wat vlug gesloten is. Verplaats het dan naar een forum waar je denkt dat het wel hoort.

Maar natuurlijk kan niet iedere mod raden dat dit wel een probleem met een bepaald niveau is, dat ook in P&W thuis hoort (ervan uitgaande dat JayTaph wat dat betreft gelijk heeft, ik ben ook geen foxpro expert ;)).
Ik kan mij goed voorstellen dat de gemiddelde mod zonder foxpro ervaring (en in het bijzonder niet met dit probleem) denkt dat de post niet in P&W thuis hoort. Ik zou het zelf waarschijnlijk ook denken.

Laten we daarom niet te hard voor elkaar zijn :*
De moderators doen hun best om topics die hier niet thuis horen te verwijderen (eventueel te verplaatsen) en naar mijn mening lukt ze dat heel aardig.

Over de hoeveelheid informatie die de topicstarter verstrekt, heeft iemand al gezien wat zijn beroep is?
medew. informatievoorziening
Zou geen probleem moeten zijn dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 23:12 schreef pkouwer het volgende:
vind dat er te snel te bot gereageerd wordt. Dit forum is er toch om mensen te helpen of niet soms. Ik kom hier nog niet zo lang, maar erger me aan bepaalde dingen. Er wordt gevraagd 'wie heeft er een idee' met als gevolg een aantal reactie zo van 'ikke niet.' Mensen doe gewoon, dan doen we met z'n allen al gek genoeg.

Vandaar de modjes die er bovenop zitten :) en daarnaast zorgen "slechte" draden ook voor de wat mindere reacties, eigenlijk best logisch.

Tja, niet iedereen zit op de zelfde golflengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:00

The End

!Beginning

Op dinsdag 25 juni 2002 22:39 schreef JayTaph het volgende:

Dat zegt ie wel: foxpro voor DOS
Draait ie niet in een Windows shell? Als dat niet het geval is, welke versie van DOS gebruik je?
Nee, foxpro is een database/programmeer taal/tool
Ja, so?? Ik kan ook een HTML pagina maken in notepad. Als notepad het niet doet, moet dat dan in 'Webdesign & Graphics' o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Op dinsdag 25 juni 2002 23:04 schreef JayTaph het volgende:

Hij heeft het over foxpro en over queries. Even een korte uitleg wat een query is: een query is een commando/lijst met commando's die je aan een database kunt geven en die dan dit gaat uitvoeren en eventueel het resultaat hiervan terug geeft.
Het gaat inderdaad over queries, maar de topicstarter heeft op geen enkel ogenblik aan dat het probleem bij die queries kan liggen.
Op dinsdag 25 juni 2002 23:12 schreef pkouwer het volgende:

Het forum is er idd om elkaar te helpen, en wordt bezocht door mensen. Mensen hebben 'stemmingen', en die stemming kan de ene dag al beter zijn dan de andere. Dat verschilt ook van persoon tot persoon.
De reactie van een persoon kan ook afhankelijk zijn van de manier waarop de topicstarter zijn probleem in zijn topic beschrijft. Reacties zoals jij zegt, heb ik in P&W nog maar zelden (1x) gezien, en als ik een dergelijke reactie zie staan, dan reageer ik daar ook meestal op dat dat niet kan.
Op dinsdag 25 juni 2002 23:13 schreef MikeN het volgende:

[edit]
Over de sluitmessage van het topic -> die kan beter. Ik heb ze ook wel beter gezien, zoals de messages van D2K (toch?). Ik heb hier al eerder wat over gezegd, maar het wordt niet echt opgepikt.
Ik vind dat dit topic terecht op slot ging, de manier hoe is iets anders.
Ik probeer altijd m'n sluitmessage zo duidelijk en zo goed mogelijk te formuleren. De moeite die ik er voor doe, om een goede message te formuleren, hangt ook meestal af van de post van de topicstarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 13:23
ik heb het over het algemeen. Ik zie de laatste tijd weinig van de strekking van GoT: 'elkaar helpen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Op woensdag 26 juni 2002 10:40 schreef pkouwer het volgende:
ik heb het over het algemeen. Ik zie de laatste tijd weinig van de strekking van GoT: 'elkaar helpen'.
Daar ben ik er het niet mee eens. Kun je even een voorbeeld geven?
Als er een topic geopend wordt , waar het antwoord op de vraag gemakkelijk in de manual ofzo kan gevonden worden, of het topic is in strijd met de policy, dan wordt er natuurlijk niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayTaph

JayTaph

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 10:34 schreef whoami het volgende:

Het gaat inderdaad over queries, maar de topicstarter heeft op geen enkel ogenblik aan dat het probleem bij die queries kan liggen.
Nee, en dat wilde ik doen.. Maar daar krijg ik dan weer niet de kans voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Op woensdag 26 juni 2002 11:31 schreef JayTaph het volgende:

Nee, en dat wilde ik doen.. Maar daar krijg ik dan weer niet de kans voor...
En ligt dat dan aan mij of aan de topicstarter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Op woensdag 26 juni 2002 11:41 schreef whoami het volgende:

[..]

En ligt dat dan aan mij of aan de topicstarter?
Aan jou, jij hebt dat topic gesloten :+

Ik vraag me af, _waarom_ ligt het aan de queries???
Die zijn toch hetzelfde???
Als het dan op de ene bak trager is, is het de configuratie, niet de queries toch?
Of ben ik nou stom ofzow?
Tja, kben ook maar mysql gewend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Als ik dit topic even mag misbruiken. Ik heb totaal geen verstand van batch files en wil een hele simpele maken. Ik weet nu hoe je zo'n ding kan maken, maar weet dus niet de regels die ik moet invoeren. Ik heb via google gevonden hoe je zoiets maakt en via search hier blijkt dat het in P&W moet. Mag ik een topic daar over openen in p&w :?. Moet een batch file maken die een scherm met error automatisch sluit bij opstarten door op "ok" te drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:17
Het is soms inderdaad overdreven topics zo snel te sluiten, op die manier wordt het forum verkracht en juist dát bevordert de sfeer negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Op woensdag 26 juni 2002 13:33 schreef We Are Borg het volgende:
Als ik dit topic even mag misbruiken. Ik heb totaal geen verstand van batch files en wil een hele simpele maken. Ik weet nu hoe je zo'n ding kan maken, maar weet dus niet de regels die ik moet invoeren. Ik heb via google gevonden hoe je zoiets maakt en via search hier blijkt dat het in P&W moet. Mag ik een topic daar over openen in p&w :?. Moet een batch file maken die een scherm met error automatisch sluit bij opstarten door op "ok" te drukken :)
Het maken van batchfiles hoort thuis in P&W. De regels die je daar invoert zijn gewoon de systeemcommando's die moeten uitgevoerd worden.
Lees even de P&W quickstart, als je een topic kunt maken die aan deze regels voldoet, dan kan je het daar openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik dank U :) Zal ff de faq's doorspitten :)
Pagina: 1