Geforce4 Ti4200 vraagje omsolderen naar Quadro 4

Pagina: 1
Acties:

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Vraagje van de review van laatst dat je je Geforce 4 Ti's om kunt bouwen naar Quadro 4.

Ook stond er:
Door aan de bovenkant te solderen kan gewisseld worden tussen Ti 4600, Ti 4400 en Ti 4200.
Nou als je een Ti 4200 nou omsoldeerd naar een Ti 4600 krijgt ie dan ook de Core speed en Mem speed of heb ik dat verkeerd :?

Sorry voor de newbie vraag maar ik wil ut ff zeker weten :)

P.S About de Quadro 4, is dat eigenlijk wat? Iemand die er snel een review van heeft hoeveel geheugen bandbreedte enzo?

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ja.. je krijgt de snelheid dan van een Ti 4600 lijkt mij. Maar dan moeten de core en het geheugen van je 4200 die snelheden wel aankunnen natuurlijk :)

• Keesr
Heb een Leadtek, maar kunnen de core en mem die snelheden aan dan? Anders wil ik ut wel eens proberen binnekort :D

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
dat van die ti4200/4400/4600 vind ik zeer riskant en ik zou er niet aan beginnen als ik jou was.

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 22:22 schreef Keesr het volgende:
Heb een Leadtek, maar kunnen de core en mem die snelheden aan dan? Anders wil ik ut wel eens proberen binnekort :D
Nope die kunnen dat niet aan en de kans dat je je videokaartje sloopt op deze manier is zeker niet gering :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 22:22 schreef Keesr het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/204235#hoever

• Keesr
Dan laat ut ook maar :P Wil in ieder geval niet me Grafische kaart opblazen. Merk je trouwens eigenlijk verschil tussen die Quadro 4 en Ti4200?

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
[quote]
[b]Op dinsdag 25 juni 2002 22:18 schreef Keesr het volgende:
P.S About de Quadro 4, is dat eigenlijk wat? Iemand die er snel een review van heeft hoeveel geheugen bandbreedte enzo?
de quadro is een kaart voor speciale professionele 3d applicaties met speciale geoptimaliseerde drivers. hij is niet bedoeld voor spellen.

• Keesr
Dan laat dat ook maar zitten :D

Mhew, thx for the reply's!

Slotje zou ik zeggen?

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 22:25 schreef Keesr het volgende:
Dan laat dat ook maar zitten :D

Mhew, thx for the reply's!

Slotje zou ik zeggen?
Als je een voltmod doet, kan je waarschijnlijk wel naar de 300+/650 clocken >:)

• Keesr
Laten we dat maar niet doen :) Ik ben niet zo handig met een soldeerbout, en ik laat me vader ook maar niet aan het werk gaan met zijn gasflesje en zijn tin. Dalijk is me kaart nog weg :*

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 22:27 schreef Keesr het volgende:
Laten we dat maar niet doen :) Ik ben niet zo handig met een soldeerbout, en ik laat me vader ook maar niet aan het werk gaan met zijn gasflesje en zijn tin. Dalijk is me kaart nog weg :*
En je wilde wel quadro modden :?

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Als je je kaart nou eerst probeert te laten lopen op 275/550 en dat werkt goed, dan kan je hem toch "ombouwen" naar een Ti4400 in plaats van een Ti4600? (275/550mhz = Ti4400 speed)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Keesr
Misschien ja, maar dan moet ik eerst even leren solderen. Nu kan ik dat nog niet zo super (oefening baart kunst).

Wou alleen vast weten of het wel nodig is en of ik er beter op wordt. Lijkt me nu dus niet, dus laat maar zitten :)

• Keesr
Overklokken had ik em op 280/555 staan volges mij. Alleen mijn NVmax werkte niet goed, als ik me p.c opniew opstarte stond alles weer normaal. :(

Verwijderd

"omsolderen naar Quadro 4" aan topictitel toegevoegd.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Iedereen kan solderen, als je maar een bout neemt met 1.5mm of kleinere punt.
Ik ben net een knutselkleuter met mn soldeerbout, maar op school met dat fijnsoldeerspul heb ik al twee van mn videokaarten gemod.

• Keesr
Zal eens kijken of ik het ga proberen. Heb em pas een dag, dus probeer ut binnenkort wel denk ik...

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Core en memspeed staan in de bios van je kaart als het goed is, dat solderen naar een 4400 of 4600 zal alleen de identificatie veranderen niet de snelheid!

twitter.com/curly_sanders

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Op dinsdag 25 juni 2002 22:20 schreef Pollewob het volgende:
Ja.. je krijgt de snelheid dan van een Ti 4600 lijkt mij. Maar dan moeten de core en het geheugen van je 4200 die snelheden wel aankunnen natuurlijk :)
Natuurlijk krijg je niet de snelheid van een Ti4600... Je verandert iets op de PCB van de kaart waardoor het ID veranderd word en dus de kaart anders wordt herkend.
Kloksnelheden staan in de BIOS van de kaart. Die BIOS verander je niets aan als je gaat zitten solderen.
Dan zul je dus ook je BIOS moeten flashen naar een Ti4600 BIOS.
Pagina: 1