Toon posts:

Radeon 8500 Zwarte balken wegkrijgen op TV-Out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat dus. Bij nvidia kaarten was er TV-Tool. Bij ATi zou het via de verborgen functie in de drivers zitten "Overscan". Ik heb deze dus geactiveerd via de registry en aangezet in de driver properties, maar ik zie nog steeds de 2 zwarte balken boven en onder. Ik wil er echt vanaf, al mijn fims zijn nog eens extra-breedbeeld, en dat wordt een beetje té smal :)

Dus wie kan me even zeggen hoe ik die balken wegkrijg?

Windows XP
Radeon 8500
Catalyst 02.1
1024x768
PAL signaal

Verwijderd

Is het al gelukt?
Ik heb precies hetzelfde probleem bij m'n 7500, en op de een of andere manier heeft de Overscan button geen enkel effect. Door de Rage3D tweak te gebruiken verschijnt die button, maar mooi niet dat de knop uberhaupt iets doet.

Ik las op het rage3d iets over gelockte resoluties oid.
Misschien dat dat iets is.
Een andere optie is misschien oudere drivers installaren (pre-catalyst).

Ik ben benieuwd of jij succes boekt, Vekoma.

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar heeft iedereen dit probleem en wil niemand er een antwoord op geven, dus doe ik het maar :)

in 800x600 resolutie is het bijna fullscreen bij mij met overscan aan.

Nu heb ik nog de vraag hoe kan ik mijn monitor op 1024 laten staan en mijn scherm op 800 draaien? Zodat ik bvb met een sneltoets kan switchen tussen TV & PC ?
==> Nu moet ik 1st de resolutie verlagen, daarna de output naar tv overschakelen, niet erg gebruiksvriendelijk.

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had dit probleem ook met nieuwere drivers van mijn 8500 AIW met oudere drivers niet; in de oude drivers heb je nog een optie met theater mode daarmee meot het lukken en dat is met driver versie 5.13.01.6015

• chrissis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 00:00
is oorspronkelijk bedoelt voor matrox kaarten maar werk ook met ati kaarten. ik weer niet of het een beetje de zelfde features als tvtool heeft maar je kan het het allicht uit proberen.

http://www.tac.ee/~prr/divxg400/

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
kan je die film niet gewoon knippen en dan een speler gebruiken waar je in kan stellen wat voor een soort film het is? dan stel je gewoon in als widescreen(als het goed is gaat ie stretchen)

Verwijderd

Volgens mij wil iedereen hetzelfde:
Op een makkelijke manier onder XP overscan gebruiken om volledig scherm op TV te krijgen.
Belangrijke vragen daarbij:
- welke drivers gebruiken we daarbij: Catalyst 2.1 of oudere?
- hoe krijgen we overscan aan: is de rage3dtweak gebruiken voldoende?
- hoe krijgen we bijvoorbeeld 1024x768 aan het werk met overscan?

Ook ik krijg het niet voor elkaar overscan te gebruiken op 1024x768. Overscan bij een resolutie van 800 x 600 laat onderaan op TV nog steeds een, zij het dunne, zwarte rand zien.
Overigens moet het mogelijk zijn met de Rage3Dtweak 720x576 te draaien. Is er iemand die dat gelukt is in WinXP? Ik krijg geen lagere resoluties dan 800x600.

Verder wil ik graag weten of de 'hoeveelheid' overscan in te stellen is in bijvoorbeeld percentages? Is hier misschien weer een andere tweak voor?
En in welke mate zijn de resoluties van TV en monitor nou onafhankelijk? Ik krijg het bijvoorbeeld niet voor elkaar om de monitor op 1024x768 te zetten en de TV op 800x600.

Helemaal ideaal is het nog niet...

Verwijderd

Sja ik heb dit probleem dus ook. Tijdelijk opgelost door ZoomPlayer te gebruiken, daarin kun je vertical zoom instellen op je muiswiel. Zo verander je de aspect ratio on the fly. Dan ziet 't er toch weer goed uit, toch op 1024x768 want 800x600 is toch wel minder fraai.

Maar ideaal is 't niet. Ooit heeft iemand op 'n forum me verteld dat je met een ander snoertje de balken weg zou kunnen krijgen maar ik weet niet hoe.

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
edit:

wel een beetje een oud topic...

je kunt sneltoetsen met ultramon instellen.
Verwijderd schreef op 28 juni 2002 @ 22:41:
Blijkbaar heeft iedereen dit probleem en wil niemand er een antwoord op geven, dus doe ik het maar :)

in 800x600 resolutie is het bijna fullscreen bij mij met overscan aan.

Nu heb ik nog de vraag hoe kan ik mijn monitor op 1024 laten staan en mijn scherm op 800 draaien? Zodat ik bvb met een sneltoets kan switchen tussen TV & PC ?
==> Nu moet ik 1st de resolutie verlagen, daarna de output naar tv overschakelen, niet erg gebruiksvriendelijk.

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 22:17

Dr C

met C en CK

Is dit nou een vraag die niet beantwoord kan worden. Een beetje dom dat ATi die mogelijheid eruit heeft gegooid. Ff voor de duidelijkheid: Ik had begrepen dat die overscan button bij Radge3D alleen voor Theatre chipsets waren (de oude ATi of All-in-wonder, geloof ik). Is er nou iemand die dit inmiddels weet?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:06

Johnny E

Dôh !!

Heb zelf een 8500LE en de overscan button werkt gewoon op alle resoluties.
Gebruikt zelf de Catalyst 2.3 beta 193 blabla.. en die werkt perfect.
Om 720x576 te krijgen maak je middels Rage3D tweakers een custom resolutie aan die je daarna via advances, adapter, list all modes. Helaas is het met XP niet mogelijk om ook maar iets onder de 800x600 te laten zien bij de normale sliders.

Zelf draai ik altijd op 720x576 zonder overscan maar met het beeld aangepast. Ik houd dan alleen op de boven en onderkant een klein zwart lijntje. Is me nog niet gelukt om die weg te krijgen.

Ik denk dat het tijd wordt voor een tool ala TVtool maar dan voor de Rage chippies.

Specs!

Verwijderd

Ook ik heb dit probleem, ik heb al die topics doorgelezen maar er schijnt dus geen oplossing hier voor te zijn?

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:25

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Wat dacht je van in de driver bij Weergave, TV, om de knop Overscan eens aan te klikken?

wordt je beeld standaard full screen op je tv weergegeven

je hebt er verder helemaal geen tweaks of hacks voor nodig
dit werkt met de standaard Catalyst drivers prima

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Verwijderd

dat werkt dus duidelijk niet, dan krijg je onderaan een grote zwarte balk.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 september 2004 @ 17:27:
dat werkt dus duidelijk niet, dan krijg je onderaan een grote zwarte balk.
Da's een bug. Gebruik 4.9 beta drivers (van ATI-site, zie meuktracker op FP).
Pagina: 1