[Slot 1 - PIII 500] vergrendeling probleem

Pagina: 1
Acties:

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-08 08:21
Hallo,

Ik heb hier een Pentium III 500 Mhz processor (slot 1) waarvan het koelventilatortje nogal stoffig was. Ik heb de cpu in zijn geheel (dus met koelblok en fan) uit het slot gehaald. Hierbij moest je 2 schuifjes naar beneden duwen, wat ik dus ook gedaan heb. Ik heb echter die 2 schuifjes stevig doorgeduwd waardoor ze met een 'klik'geluid helemaal naar beneden zitten. koelblok en fan heb ik schoongemaakt en het geheel weer terug geplaatst. Nu krijg ik echter die 2 schuifjes niet meer omhoog zodat het geheel niet vergrendeld zit.

Weet iemand misschien hoe ik die schuifjes zonder al te veel schade weer goed krijg?

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt het hele "retention mechanism" of hoe het dan ook heet er denk ik wel in zijn geheel uithalen. Hiervoor moet je wel je mobo uit de kast halen vanwege die dingetjes aan de onderkant

• Wally2002
OK, stel dat ik dat mechanisme er in zijn geheel uithaal. Wat moet ik er dan mee doen?

Ik heb er weinig zin in m'n hele mobo eruit te halen. Kan het kwaad dat die processor er niet vergrendeld inzit?

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij mijn 2e PC zit de proc ook wel goed vast zonder die schuifjes. Alleen ik heb geen echte Slot1 CPU maar een convertor naar socket370. Als bij mij die schuifjes naar beneden staan (=open) zit het ook nog vast met 2 van die kleine "dinges-jes" bij de 2 bovenste hoeken van de CPU

edit:

Als je het mechanisme er in z'n geheel uithaalt kun je goed zien wat er in de weg zit dat verhindert dat het schuifje terug kan. ook kun je wat meer kracht uitoefenen op het ding omdat je geen printbanen of chips kunt raken als je op een of andere vage manier uitschiet oid

• Wally2002
Ik voel er weinig voor om het hele mechanisme van het mobo af te halen. Ik denk dat ik de cpu dan maar laat zitten zo, hij klemt idd al achter een randje van het mechanisme.