Toon posts:

IDE-schijven niet geschikt voor continu gebruik???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las in het dit topic http://www.tweakers.net/nieuws/22286
dat je hd niet geschikt is voor continue lopen. Maar maxtor kan er goed tegen. Dus zucht ik heb maxtor nix aan het handje

10 regels verder lees ik over de temp van je hd ik zie 20 to 25 graden staan maar nu is mijn vraag die van mij wordt idle 45 en stressed 50???? kan dit of is dit wel gezond dan....

|:(

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 13:57
Ja hoor, die van mij heeft ook ongeveer die temps, niets om je druk over te maken.

Verwijderd

Topicstarter
thx.

Verwijderd

* Aryante voelt nog effe aan zijn hdd bracket.

auch, ik heb het continu aanstaan,
3 schijven opelkaar gepakt, 1 maxtor 7200 rpm 46 gig, 1 maxtor 5400 rpm 40 gig, en dan een ibm scsi 5400 rpm.

mijn schijfjes zijn constant wel wat aan het doen, downloaden enzo, mp3 afspelen, elke schijf is bezig (1 word naar gedowned, ander speelt mp3 en van de ander werk ik af) geloof me, dat wordt dus heet. en ik heb er absoluut geen problemen mee. (heb deze configuratie al een tijdje) dus gewoon niks aan de hand

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 22:43
Op dinsdag 25 juni 2002 21:40 schreef M v Akkeren het volgende:
Ja hoor, die van mij heeft ook ongeveer die temps, niets om je druk over te maken.
lol :D

Reality beats fiction by far!

• Peertje NL
Op dinsdag 25 juni 2002 21:43 schreef Aryante het volgende:

3 schijven opelkaar gepakt, 1 maxtor 7200 rpm 46 gig, 1 maxtor 5400 rpm 40 gig, en dan een ibm scsi 5400 rpm.

mijn schijfjes zijn constant wel wat aan het doen, downloaden enzo, mp3 afspelen, elke schijf is bezig (1 word naar gedowned, ander speelt mp3 en van de ander werk ik af) geloof me, dat wordt dus heet. en ik heb er absoluut geen problemen mee. (heb deze configuratie al een tijdje) dus gewoon niks aan de hand
|:( |:( |:( |:(

het kan dus degelijk wel uitmaken, zelfs bij Maxtor

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-07 22:11

Apache

amateur software devver

k'heb 2 maxtors met 2 x 80MM fans erachter, ze blijven erg koel, t'is raid0 daarom dat ik zo zeker mogelijk wil zijn.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

Op dinsdag 25 juni 2002 21:43 schreef Aryante het volgende:

k denk wel dat de levensduur van jou schijfjes korter wordt ;)
Op dinsdag 25 juni 2002 21:45 schreef E-MANs het volgende:

[..]

precies .. het kan .. dus 't hoeft niet :D

pc | server | laptop | pda

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 21:46 schreef Hokje het volgende:

[..]

k denk wel dat de levensduur van jou schijfjes korter wordt ;)
ja, ik zat te denken om effe wat te gaan modden in mijn hdd bracket ;) maar die scsi boeit me niet echt :P ...
en om de paar jaar haal ik toch nieuw spul dus dan mag mijn broertje zich zorgen gaan maken over die schijven :P

• M v Akkeren
  • Laatst online: 27-07 13:57
Op dinsdag 25 juni 2002 21:45 schreef E-MANs het volgende:

[..]

Boeie, tegen de tijd dat ze dood zijn heb ik wel een nieuwe schijf, dus ik maak me er echt geen zorgen om.

• hplos.nl
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

Op dinsdag 25 juni 2002 21:47 schreef Aryante het volgende:

[..]

ja, ik zat te denken om effe wat te gaan modden in mijn hdd bracket ;) maar die scsi boeit me niet echt :P ...
en om de paar jaar haal ik toch nieuw spul dus dan mag mijn broertje zich zorgen gaan maken over die schijven :P
hehe okeej :) wel ff pics van 't modden he !! >:)

pc | server | laptop | pda

• Sebasstk
  • Laatst online: 19:43
demijne is net stuk... 80gig maxtor. gekoeld met papst ngm fan (80x80)

maarjah helaas. 24/7/365 heb ik niet constand gehaald.. wat laatstaan 4 maanden

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

• Erik1
  • Niet online
Ik heb in mijn oude PC 2 schijven zitten, een Maxtor 7200RPM 40GB en een 5400rpm WD 20GB. Het vreemde is dat de 5400rpm warmer word! :? De maxtor is nu 42C en de WD weet ik niet, heeft geen sensor. Ze zitten niet dicht op elkaar, er zit een diskettestation tussen

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 21:38 schreef DeStiN_11 het volgende:
Ik las in het dit topic http://www.tweakers.net/nieuws/22286
dat je hd niet geschikt is voor continue lopen. Maar maxtor kan er goed tegen. Dus zucht ik heb maxtor nix aan het handje

10 regels verder lees ik over de temp van je hd ik zie 20 to 25 graden staan maar nu is mijn vraag die van mij wordt idle 45 en stressed 50???? kan dit of is dit wel gezond dan....

ja die van mij ook, en ik heb nog nooit ergens last van gehad..Dus het zal wel goed gaan

• Peertje NL
Op dinsdag 25 juni 2002 21:57 schreef M v Akkeren het volgende:

[..]

Boeie, tegen de tijd dat ze dood zijn heb ik wel een nieuwe schijf, dus ik maak me er echt geen zorgen om.
dat maakt idd geen fuck uit tot dat je er achterkomt dat er nog ergens een verslag van 12 kantjes opstonden :( 5x IBM 75GXP

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:01
Ik wil niet weten wat onze server voor temperaturen haalt, maar de vorige heeft het maar 2 maanden uitgehouden in de meterkast (dat vind ik niet erg want ik heb hem nou gekregen >:) ) maar nou er een andere in een kast, met de deur dicht word het in die kast +-35 graden en mijn vader wil niet dat ik er een fan in bouw :( , moet je nagaan, de kast waar de comp. in staat is +-35graden!!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
mmm kijk is naar de tweakers servers allemaal ide toch?
Die staan dag en nacht aan en hebben ook nog nooit problemen gehad..
T'zal wel meevallen denk ik...

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:21
Ik heb hier een 10 gb hd'tje en die draait nu al bijna 5 jaar non-stop achter elkaar dat ding doet het nog

p r i m a :). Maar mijn 80 gig die ik begin dit jaar gehaald heb is volgens de smart al bijna dood.. dit ik niet snap :) maar ja hij werkt nog :)

Strava | AP | IP | AW

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Don't be a fool, cool!

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 09:00

Scighera

swim-bike-run

Op woensdag 26 juni 2002 00:41 schreef Da Monkey het volgende:
Ik heb hier een 10 gb hd'tje en die draait nu al bijna 5 jaar non-stop achter elkaar dat ding doet het nog

p r i m a :). Maar mijn 80 gig die ik begin dit jaar gehaald heb is volgens de smart al bijna dood.. dit ik niet snap :) maar ja hij werkt nog :)
De schijven van nu zijn oook sneller en complexer aangezien ze aanzienlijk meer data moeten kunnen opslaan

Trouwens: met wateffectieve HD-Cooling verling je de levensduur en prestaties van je HD wel...

www.triathlete.nl

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 09:54
de wd wordt niet zo warm, en je kan je pc rustig 24 uur aan laten staan. ik heb nog niet meegemaakt dat een hd daardoor kapot ging.

Verwijderd

Ik heb wel al mee gemaakt dat mijn hd de geest gaf :(.
Het was aan maxtor 20 G(draaide 24/7) naar de winkel kreeg ik een 30G in de plaats B-).

nah kan dus zijn wegen de temps i don't know

• bwiep
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bwiep

Bla Bla Bla..

Koop je scsi schijven :)

Die zijn ook lang niet meer zo duur.. Die kunnen wel overal tegen. Tenminste daar zijn ze voor gemaakt..

je moet alleen wel uitkijken :D voor veel bass. Want dan gaat je kast staan springen en daar kunnen ze echt NIET tegen.... :)

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
(Tot nu toe) ook geen last van gehad met IDE-schijfjes, maar ik denk wel dat ik er wel Xtra FANnetjes erop gaat zetten ;)
Pagina: 1