[sis] Chipset vraag

Pagina: 1
Acties:

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:47
Ik zit me wat te orienteren op een nieuwe pc.
Dit zal een p4 worden.
Nu twijfel ik ernstig voor de asus p4s533.
Alleen die heeft een SIS chipset.
Nu heb ik genoeg gezeur gehad met Via drivers enzo dus van daar dat ik me even afvraag hoe het met SIS zit.
Iemand positieve of negatieve ervaringen ?

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
Kijk op de frontpage

MSI 645 familie

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
sis is oke tegenwoordig.
bijv. de 735 en 745 zijn erg populair.

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:47
En er zijn geen problemen met de drivers ?
Mijn gevoel zegt me namelijk gewoon voor intel te gaan maar als ik de testen leest dan rules SIS ook wel weer.

• smvs
  • Niet online
voor zover ik weet niet. heb er ervaring mee.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:25
Je hebt voor Intel evenhard drivers nodig als voor een VIA of SiS mobo. Hoe ze onder Windows presteren of compatible zijn weet ik niet, maar onder Linux heb ik nog geen enkel probleem gehad met de SiS735. Zelfs dat AMR PCTel modem werkt :)

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Ik heb zelf gekozen voor de Gigabyte GA-8SRX, met SiS 645 chipset. Het bord heeft alle mogelijke tweak opties die je kunt bedenken, zoals Vcore voor Northwood tot 1,85 Volt en een keur aan geheugen/agp/pci snelheden op alle FSB's. Plus: hij is ook nog eens behoorlijk goedkoop (amper 100 euro).

Die drivers is puur een kwestie van installeren en het doet wel. Ik heb zelf geen problemen met mijn setup, en ik heb ook nooit problemen gehoord die te maken hadden met de chipset (zoals SBLive + VIA chipset + grote bestanden kopieren vanaf 2 IDE kanalen).

sigloos

• dion_b
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 25 juni 2002 21:36 schreef Dromer het volgende:
Ik zit me wat te orienteren op een nieuwe pc.
Dit zal een p4 worden.
Nu twijfel ik ernstig voor de asus p4s533.
Alleen die heeft een SIS chipset.
Nu heb ik genoeg gezeur gehad met Via drivers enzo dus van daar dat ik me even afvraag hoe het met SIS zit.
Iemand positieve of negatieve ervaringen ?
Misschien toegespitst op de drivers zou ik het volgende kunnen zeggen:

De nieuwste SiS drivers zitten in WinXP ingebakken. Dat is makkelijk omdat je dus niet losse drivers hoeft te installeren om een werkend systeem te hebben. Toch heeft het ook z'n keerzijde- die drivers zijn dus 9 maanden oud. Via drivers zijn ook in XP meegeleverd (eindelijk!), maar die heeft ondertussen nieuwere uit met betere performance, evenals Intel. Misschien met betere doorontwikkeling van de drivers SiS wat performance kon winnen.

Toch presteert Via op P4 vlak nog steeds niet zo goed als SiS en maakt alleen de i845E/G kans om de 645DX te evenaren.

Kortom als het op P4 aankomt is SiS weer helemaal waar ze 8 jaar terug met de 5501 was- aan de top van de performance chipsets, zonder dat stabiliteit hoeft te lijden. Mijn ervaringen met de SiS 735 zijn iig ongematigd positief. Vooral het ontbreken van significante bugs is een goede. Zeker gezien de enorme hoeveelheden K7S5A mobo's zouden die aan het licht gekomen zijn- vrijwel alle 'bugs' op dat plank zijn eerder aan het ontwerp dan de chip te wijten.

Oslik blyat! Oslik!

• D-FENCE
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 23:58 schreef dion_b het volgende:

[..]

Misschien toegespitst op de drivers zou ik het volgende kunnen zeggen:

De nieuwste SiS drivers zitten in WinXP ingebakken. Dat is makkelijk omdat je dus niet losse drivers hoeft te installeren om een werkend systeem te hebben. Toch heeft het ook z'n keerzijde- die drivers zijn dus 9 maanden oud. Via drivers zijn ook in XP meegeleverd (eindelijk!), maar die heeft ondertussen nieuwere uit met betere performance, evenals Intel. Misschien met betere doorontwikkeling van de drivers SiS wat performance kon winnen.

Toch presteert Via op P4 vlak nog steeds niet zo goed als SiS en maakt alleen de i845E/G kans om de 645DX te evenaren.

Kortom als het op P4 aankomt is SiS weer helemaal waar ze 8 jaar terug met de 5501 was- aan de top van de performance chipsets, zonder dat stabiliteit hoeft te lijden. Mijn ervaringen met de SiS 735 zijn iig ongematigd positief. Vooral het ontbreken van significante bugs is een goede. Zeker gezien de enorme hoeveelheden K7S5A mobo's zouden die aan het licht gekomen zijn- vrijwel alle 'bugs' op dat plank zijn eerder aan het ontwerp dan de chip te wijten.
"Toch presteert Via op P4 vlak nog steeds niet zo goed als SiS en maakt alleen de i845E/G kans om de 645DX te evenaren."

Hier ben ik het helemaal niet mee eens, ik ben sinds begin juni een trotse eigenaar van de Asus P4S533 met een P4 2,26@2,55 en ik heb ook het genoegen gehad om een mobo met i845E chipset te experimenteren.
Ik moet toegeven dat de i845E niet slecht presteerd, maar de 645DX overtreft het zeker, in verschillende benchmarks zoals 3DMark2001SE, PCMark, Sandra Sisoft enz.
De Asus P4S533 is zeker geen slechte keuze, zeker als je wilt overclocken.

Als je echt een Intelchipset wilt hebben dat goed presteerd dan zou je voor de I850E moeten gaan.
Uit ervaring en dat is maar zeer kort, is de SiS 645DX best ok, rete snel en zeer stabiel, maarja het blijft persoonlijk.

Als je echt professioneel advies wilt hebben, kan RICK2001 je misschien wel helpen.

Verwijderd

voor wat gebruik je de pc?
Pagina: 1