Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

waar rounded kabel met enkel 2 connectors

Pagina: 1
Acties:

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-10 10:09
waar kan ik rounded kabels krijgen met maar 2 connectors (mb - hd), zoals bij deze shop in america:
http://www.sidewindercomputers.com/ulatblu18sin.html

Ik heb veel gezocht maar vindt overal kabels met nog een slave eraan.

signature

Verwijderd

Gewoon het korte stuk eraf snijden met een stanley mes. Precies langs de middelste connector ( die daarna je master connector wordt.... :-) )
Zo heb ik er drie in m'n case zitten. Staat lekker opgeruimd.

Verwijderd

je hoeft ze niet perse af te snijden, je zou ze ook netjes kunnen wegwerken, ken je er altijd nog een HDD of CDROM station aanhangen

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:26
Volgens mij hebben ze ze bij Freezing Hardware:

http://www.freezinghardware.nl

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 22:04 schreef M v Akkeren het volgende:

jep klopt daar heb ik hem ook besteld!

• hoebenp
  • Laatst online: 17-09 23:18
Op dinsdag 25 juni 2002 22:02 schreef tvdp het volgende:
je hoeft ze niet perse af te snijden, je zou ze ook netjes kunnen wegwerken, ken je er altijd nog een HDD of CDROM station aanhangen
je hoeft ze niet perse netjes weg te werken. je zou ze ook gewoon in de hens kunnen zetten >:)

[ontopic]
je kan bij conrad wel die rounded IDE kopen en zelf de connectors eropklikken.
heb ze toelaatst gezien op de site moet je ff zoeken.
[ontopic]

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 22:04 schreef M v Akkeren het volgende:

Ow jah? 'k zit er ff te kijken maar zie alleen rounded ide's met 3 connectoren.

edit:

Overigens vind ik ze redelijk duur bij freezinghardware. 20 pleur voor zo'n kabel. Die van www.coolerstar.com zijn mooier, korter, hebben 2 connector versie en zijn goedkoper. Okay dan komt er nog 30 pleuro verzendkosten bij ... maar jah, dan nog valt het mee (als je er gelijk stuk of 5 nodig hebt), 5x20 = 100. 5x10 = 50 + 30 verzendkosten. Dan heb ik er zo'n beetje 19% btw bij gedaan en omzetting vanuit dollar.
Dus ruw komt het op hetzelfde neer :)

• M v Akkeren
  • Laatst online: 22:26
Op dinsdag 25 juni 2002 22:13 schreef Scarp het volgende:

[..]

Ow jah? 'k zit er ff te kijken maar zie alleen rounded ide's met 3 connectoren.

edit:

Overigens vind ik ze redelijk duur bij freezinghardware. 20 pleur voor zo'n kabel. Die van www.coolerstar.com zijn mooier, korter, hebben 2 connector versie en zijn goedkoper. Okay dan komt er nog 30 pleuro verzendkosten bij ... maar jah, dan nog valt het mee (als je er gelijk stuk of 5 nodig hebt), 5x20 = 100. 5x10 = 50 + 30 verzendkosten. Dan heb ik er zo'n beetje 19% btw bij gedaan en omzetting vanuit dollar.
Dus ruw komt het op hetzelfde neer :)
Hmmz, vaag ik heb er wel ide-kabels met maar 2 connectors vandaan. Misschien hebben ze die uit het assortiment gegooit. En je hebt wel gelijk hoor, ze zijn idd duur.

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 20:24
als je een ATA66/ATA100/ATA133 kabel afknipt werkt ie nog maar als een ATA33 kabel....dus das een beetje erg zonde van je duurdere kabel....

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:05

Epsilon

Op dinsdag 25 juni 2002 22:48 schreef LG_Greenman het volgende:
als je een ATA66/ATA100/ATA133 kabel afknipt werkt ie nog maar als een ATA33 kabel....dus das een beetje erg zonde van je duurdere kabel....
was dat nou weer voor bs?
ATA66+ kabel onderscheid zich van ata33 door de 80aders ipv de 40 van ata33

• brooks123
knippen vindt ik ook een beetje voorbarig, iets verkeerd en kabel naar de knoppen. Op freezinghardware keek ik al, alleen maar 3 connnectoren. Misschien toch een overweging ze op die amerikaanse site te halen, echter zijn de verzendkosten vrij hoog. Misschien een inkoopactie.....

signature

Verwijderd

mail deze jongens eens :

mm denk niet dat het mag van de motjes reclame meel me ff --- T-Mug apenstaartje planet punt nederland

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 09:24
Op woensdag 26 juni 2002 06:38 schreef T-Mug het volgende:
mail deze jongens eens :

mm denk niet dat het mag van de motjes reclame meel me ff --- T-Mug apenstaartje planet punt nederland
ook al hier :)

/ontopic.

Ik heb ook wel interresse in rounded kabels dus misschien is een inkoopactie een optie maar bestel dan wel ook 3 stekkerige meee :P

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En als je nou de middelste connecter er gewoon afhaalt? Even met een schroevendraaier de clipjes ombuigen en de connector verwijderen, dan de resterende stukje kabel rounden met een spiraal. Zou dat werken?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Inkoopactie was eerder bedacht om te doen ( [topic=530306/1/100] ), echter blijkbaar te weinig interesse. Zelf kan ik dit ff niet aangezien ik volgende week ga verhuizen, maar als iemand zich geroepen voelt om dat te doen. Voornaamste is de verzendkosten te delen. 'k had ook al eens een email naar die lui in amerika gestuurd, maar geen antwoord gehad.

edit:

Die lui van www.coolerstar.com heb ik gemailed (maar geen antwoord nog op gehad). Die zijn ook het goedkoopst voor deze kabels. Erg mooie kabels trouwens :)

• brooks123
een inkoopactie starten gaat me niet lukken, nog 1,5 week erg druk en dan ruim 3 weken vacantie. Knippen in kabels etc, ga ik ook niet doen, een kabel kopen van 15,- om er voor 4,- af te knippen...
Ik kijk na de zomer wel of de kabels over komen waaien vanuit america, anders begin ik dan wel te denken over inkopen. Maar misschien dient er zich wel al eerder een mogelijkheid aan...

signature

Verwijderd

BIJ PC BOUWMARKT IN EMMEN :9

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 07:39 schreef Microkid het volgende:
En als je nou de middelste connecter er gewoon afhaalt? Even met een schroevendraaier de clipjes ombuigen en de connector verwijderen, dan de resterende stukje kabel rounden met een spiraal. Zou dat werken?
Klopt, werkt hartstikke goed. Heb ik gedaan bij 2 van m'n ATA100 IDE-flatcables. (Zijn wel nog steeds 45cm)

Heb je ook geen problemen met mogelijk kortsluiten van aders als je de "snijmethode" toepast. En kan je ook gewoon "Cable select" blijven gebruiken. (Nee, gebruik ik niet; My computer listens 'Masters' only :) No time to command 'slaves')

Let er wel op dat je de connector er voorzichting vanaf trekt - hij zit met snijdende pinnetje deels door de aders. Daarna voorzichtig de coating van de 'gepiercte' :) aders dicht/plat drukken (deegroller, :) jaja) en sealen met secondenlijm. Daarna desnoods nog stukje plakband/dunne tape erover.

En doe je dit met gewone 80-aderige flatcables -> rounden is Koekie (Chocolatechip please..)
Pagina: 1