USB 2.0 Connection fout

Pagina: 1
Acties:

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 22:50

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
Ik heb hier keurig mijn scanner (Canon D1250U2) in mijn USB 2.0 poort geramd, drivers geinstalleerd, etc etc, maar hij ziet hem maar niet tenzij ik de scanner uit de poort haal en dan weer erin doe. Elke keer dat ik boot en wil scannen moet ik dus de scanner uit de case rukken en dan weer erin doen... Dat kan niet goed zijn :)

Heb al in een ander USB2.0 slot gedaan, hetzelfde probleem. Drivers opnieuw geinstalleerd, helpt ook niet. Raar genoeg doet ie het in een USB1 poort wel. Maar ik vind het niet normaal dat mn usb2s het niet doen, ik vind dat het gewoon moet werken.

wie kan mij helpen :(

// specs in sig

... he's gone.

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
niemand? :(

... he's gone.

Verwijderd

geduld is een schone zaak :)

post ff wat meer info:
welke scanner + driver?
welke usb2-kaart + chipset + driver + url?

Zelf heb ik een no-name USB2-kaart met NEC usb2.0 chip erop, waarbij ik voor usb1.1 de MS-drivers (in win2000) gebruik, en de usb2.0 drivers haal ik van www.orangemicro.com

Win2000 USB2.0 drivers zijn ook al uit via WindowsUpdate (niet de corporate site helaas)

zie www.usbman.com of www.everythingusb.com

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
eindelijk :P

scanner: Canon D1250U2, drivers zijn de standaard drivers die op de cdrom stonden... versienummer staat er niet bij

USB2 zit onboard, ook het enige wat er staat is "USB 2.0 HOST CONTROLLER"... Misschien tips hoe ik versienummers kan vinden?

... he's gone.

Verwijderd

onboard? betekent dat een Intel of MSI moederbord?
dat zijn zo'n beetje de enige 2 die daadwerkelijk usb2.0 op het mobo geintegreerd hebben zitten.

kortom, welk moederbord heb je?

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op vrijdag 28 juni 2002 00:24 schreef BBL the 2nd het volgende:
onboard? betekent dat een Intel of MSI moederbord?
dat zijn zo'n beetje de enige 2 die daadwerkelijk usb2.0 op het mobo geintegreerd hebben zitten.

kortom, welk moederbord heb je?
Zn specs staan in zn sig.
Hij heeft dus de Gigabyte 7VRXP

Verwijderd

iets te snel gekeken dan. Dan nog weet je niet welke usb2-chip er op het mobo zit, of wel?

Meest gebruikte is de NEC chip daarvoor, en daar werken mijn gebruikte drivers (www.orangemicro.com) prima mee.
Ik moet wel zeggen dat ik nog geen usb2 apparaten gebruik. Mn pa heeft wel net een HP usb2.0 printer gekocht.
Pagina: 1