Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Mobo] n00b installatieprobs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb eigenlijk nooit eerder een computer helemaal from cratch opgebouwd, wel wat met de hardware gekloot, maar dit nooit.

Nu heb ik zo'n VIA Epia 800 Mhz moederbordje gekocht, die ik nu in een kastje wil bouwen. Bij dit moederbordje zit een (vergeef me als het anders heet) backplate, zo'n metalen plaatje die om de ps2, vga, usb etc. uitgangen past en die aan de kast bevestigd wordt.

Nu past zo'n ding niet zo maar, er zitten van die metalen dingetjes bij de gaten die omgebogen moeten worden. Nou wil ik dit ding niet vernaggelen en hoop ik dat jullie me kunnen uitleggen hoe ik dit metalen plaatje aan het moederbordje moet bevestigen.

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

zit die niet gewoon achter in je kast dan ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dit metalen plaatje zat bij het moederbordje en niet bij de kast. Het is zo'n ITX ding.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:55
die backplates moet je in je kast proppen.
oude eruit, nieuwe erin. je kan ze er zo indrukken.

weet je trouwens zeker dat je een goede kast ervoor heb en geen oude at kast van zolder heb gepakt?

Verwijderd

ding wat voor ps2 sloten zit, links in de kast als je em open voor je hebt liggen,

die moet je er zo in kunnen schuiven nadat je de oude hebt verwijderd.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als ik niet duidelijk ben geweest, maar dat ding in de kast stoppen is geen probleem. Die klik je er zo in, maar het bevestigen aan het moederbord weet ik niet hoe dat moet.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 21:36 schreef RadioHoofd het volgende:
Sorry als ik niet duidelijk ben geweest, maar dat ding in de kast stoppen is geen probleem. Die klik je er zo in, maar het bevestigen aan het moederbord weet ik niet hoe dat moet.
dat hoeft ook niet.. als je hem vastmaakt aan de achterkant, dan zit hij automatisch goed stevig tegen het backplaatje

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:54

Blamm

Niet meer Smart

Ik weet wat je bedoelt.. van die lipjes boven de lpt poort enzo..

Ik wist ook niet wat ik ermee moest dus heb ze gewoon omgebogen :P

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 21:40 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

dat hoeft ook niet.. als je hem vastmaakt aan de achterkant, dan zit hij automatisch goed stevig tegen het backplaatje
Sorry :? Ik bergijp je niet echt.....
Op dinsdag 25 juni 2002 21:42 schreef Razorfist het volgende:
Ik weet wat je bedoelt.. van die lipjes boven de lpt poort enzo..

Ik wist ook niet wat ik ermee moest dus heb ze gewoon omgebogen :P
Hoe dan? Gewoon gebogen totdat het pastte? Breken ze niet makkelijk?

• sharkzor
Op dinsdag 25 juni 2002 21:45 schreef RadioHoofd het volgende:

[..]

Sorry :? Ik bergijp je niet echt.....
[..]

Hoe dan? Gewoon gebogen totdat het pastte? Breken ze niet makkelijk?
je kan zelf toch ook wel zien dat die metalen lipjes niet boeiend zijn?

en heb je op de plaat van je kast wel van die afstands busjes geschroeft? er staat volgens mij hier toch echt een faq over pc's bouwen. lees die eens

Verwijderd

Topicstarter
Dus het boeit niet of ze breken.

• sharkzor
Op dinsdag 25 juni 2002 21:56 schreef RadioHoofd het volgende:
Dus het boeit niet of ze breken.
ik zeg toch, ziet het er voor jou uit of het boeit? bij mij niet. maar ik weet niet 100% zeker of we nou over hetzelfde praten. kan je geen pics maken?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, kan geen pics maken, maar het komt op het volgende neer en dan weten we zeker dat we hetzelfde bedoelen.

Moederbord word in een kast geplaatst. Moederbord heeft verschillende uitgangen. Tussen die uitgangen en de kast zit een metalen plaatje met gaatje erin waar precies de uitgangen van het moederbordje in passen.

Nou, bij die gaatjes zitten metalen uitsteekseltjes die er buigbaar uit zien. Dat zijn de dingetjes waar ik het over heb.

• sharkzor
Op dinsdag 25 juni 2002 22:05 schreef RadioHoofd het volgende:
Nee, kan geen pics maken, maar het komt op het volgende neer en dan weten we zeker dat we hetzelfde bedoelen.

Moederbord word in een kast geplaatst. Moederbord heeft verschillende uitgangen. Tussen die uitgangen en de kast zit een metalen plaatje met gaatje erin waar precies de uitgangen van het moederbordje in passen.

Nou, bij die gaatjes zitten metalen uitsteekseltjes die er buigbaar uit zien. Dat zijn de dingetjes waar ik het over heb.
ok. dan weet ik het nu zeker. wegbuigen die handel. afbreken zal het niet, maar als dat gebeurt, boeie!!!

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die lipjes passen ook zonder te buigen:

Muis&keyboard drukken tegen de zijkant van het metalen kastje wat om de ps2 aansluitingen zit. Lan hetzelfde.

Al die andere lipje drukken tegen het mobo(aansluitingen) aan.

Het idee achter die lipjes is een stukje extra aarding voor als de hond met een gestripte 220V kabel in z'n bek komt aanlopen.

Firmpete on Aerie Peak

Verwijderd

Hoi, ik heb eigenlijk nooit eerder een computer helemaal from cratch opgebouwd, wel wat met de hardware gekloot, maar dit nooit.
Aan je kont? Moet je niet doen krabben aan de je mobo misschien?
Pagina: 1