Toon posts:

[FreeBSD/IRC]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een makkelijk te configureren IRC Server die kan draaien onder FreeBSD. Wat raden jullie me aan? :)

Alvast bedankt!

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
Ik heb zelf Unreal3.1.3 draaien.
Werkt prima.
Met Services uiteraard.
Ik geef zelf de voorkeur aan Unreal3.1.3

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt :D maar waar is ie te downloaden?

• phreggle
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 21:27 schreef equadox het volgende:
Bedankt :D maar waar is ie te downloaden?
Freshmeat is je vriend :)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 21:18 schreef equadox het volgende:
Ik zoek een makkelijk te configureren IRC Server die kan draaien onder FreeBSD. Wat raden jullie me aan? :)

Alvast bedankt!
Gewoon de standaard IRC-server voor Unix lijkt mij, namelijk ircd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
[simon@internet:/usr/ports]$ make search key=ircd
Port:   ircd-hybrid-6.3
Path:   /usr/ports/irc/ircd-hybrid
Info:   An irc daemon with a number of new features
Maint:  davidt@yadt.co.uk
Index:  irc
B-deps: expat-1.95.2 gettext-0.11.1_3 gmake-3.79.1_1 libiconv-1.7_5
R-deps:

Port:   sircd-0.2.5a
Path:   /usr/ports/irc/sircd
Info:   The Smart IRC Daemon
Maint:  ports@FreeBSD.org
Index:  irc
B-deps: expat-1.95.2 gettext-0.11.1_3 gmake-3.79.1_1 libiconv-1.7_5
R-deps:

Port:   tr-ircd-5.0.p6
Path:   /usr/ports/irc/tr-ircd
Info:   An irc daeemon based on Bahamut and hybrid-7
Maint:  sysadmin@alexdupre.com
Index:  irc ipv6
B-deps:
R-deps:

Wat ik alleen niet snap is dat de standaard ircd niet in de ports collection zit..

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:52

jep

Alles behalve unreal '''ircd'''. Kijk eens naar digatech ircd (http://stuff.servicez.org/digatech.tar.gz), die is gebaseerd op bahamut ('de' ircd) maar heeft wat bugfixes en extra features.

irc.tweakers.net draait er bijvoorbeeld ook op. :)

Succes

Verwijderd

Topicstarter
De IRC Server draait ondertussen, waar kan je ergens de services downloaden?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Inderdaad in ieder geval niet de gewone standaard ircd, dat ding is een hel met configureren :) (vooral als je als oper nog wat koels wil kunnen)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:52

jep

Unreal vind ik 't andere uiterste, dat is niet eens meer een IRCD. Je kunt er wel met een irc client op connecten maar dan heb je 't ook gehad :P. Die lui moeten de RFC's van 't IRC protocol nog eens goed doornemen ;).

Verwijderd

Topicstarter
Misschien weet ook nog iemand hoe het linken van veschillende netwerken nou in elkaar zit? Hoe geef je dat aan in Unreal?

Verwijderd

Unreal raad ik je af. Tis wel makkelijk erop te pleuren. Maar tis ook zo'n programma met veel features dat slecht gecode is. Bovendien zijn de developers niet echt te vertrouwen (houden remote exploits voor zich, zelf enkele keren meegemaakt ja. Dat ze het gewoon in de doofpot hadden gestopt :(). Het wordt ook alleen gebruikt op die kleine clueless netwerkjes waarbij 50% IRCop is en 15% SA ;)

Ik zou overigens wel een IRCd nemen met SSL support. Dat heeft Unreal weer wel ja. Maar er zijn ook vast patches voor bekendere IRCd die zich meer hebben bewezen en gedraaid worden op grote netwerken. IRCd, Hybrid, IRCu, Bahamut of een IRCd die op deze bekende IRCd's zijn gebasseerd. Zoals DigaTech bijvoorbeeld.

Wat zijn je eisen verder? Stabiliteit? Betrouwbaarheid? Features?

Om services aan de praat te krijgen moet je o.a. spelen met C/N lines. Kwestie van goedde docu's lezen :)
Pagina: 1