[ kan vanalles zijn ] hw problemen

Pagina: 1
Acties:

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 12:05
ik heb het volgende

asus a7a 266
256 mb ddr
amd tb 1333
leadtek gf4 ti 4400
seagate 20 gb
seagate 30 gb
maxtor 80 gb
liteon fikker
hitachi dvd
promise ultra 133 XT ( TX ) controller
sblive 1024
netwerkkaart ( realtek )

en ik heb het volgende

DIKKE PROBLEMEN

als ik aan het computeren ben, in windows of muziek luisteren ofzo, dan is er vrijwel nix aan de hand. maar zodra ik ga gamen dan ineens kan het gebeuren dat op de een of andere mysterieuze manier mijn pc ineens hangt.

ik heb alles al geupdate met nieuwste drivers, d9 eerst dat et me 2 hd's waren ( 20 en 30 ) maar daar ligt et niet aan, ik heb nu als laatst vandaag mijn sblive geupdate met nieuwste xp drivers en sindsdien heb ik nog geen spel gespeeld misschien dat ie daarom nog niet gehangen heeft.

maar ik weet niet waar et aan kan liggen, videokaart weet ik zeker mobo kan ook niet hd's niet ( alle 3 ) dvd en fikker ook niet

sblive zou kunnen dat hoor ik vaker dat als je je geluid instelklingen niet goed hebt staan dat ie dan zou kunnen hangen

netwerkkaart ?? ik weet et niet lijkt me sterk
proc ook niet vrij nieuw en de cooler is et ook niet die is prima

ik ben ten einde raad !!!! misschien is het al opgelost doordat ik me geluid heb geupdate maar dat ga ik zometeen ff testen, maar dan kunnen jullie ondertussen vast wat oplossingen ofzo bedenken !

ohja met de opmerking hw stuk voor stuk erin dat werkt niet al geprobeerd en kan et niet vinden

Verwijderd

Ik heb dat ook eens gehad, ik ha dde driver voor mijn terratec geupdated met een driver van intenret en toen werkte mijn spellen ook niet meer goed.
heb je deze driver al gedelete en winxp de driver opnieuw laten detecteeren, misschien dat dat helpt

anders misschien een systeem herstel uitvoeren.

je hebt trouwens wel een onduidelijke topic titel

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
1. Probeer het eens een tijdje zonder die SB Live. Want die kan idd wel eens voor problemen zorgen

2. Check de voltages die je voeding afgeeft eens (met Motherboard Monitor ofzo). Die mogen niet meer dan 10% afwijken.

3. Weet ik ff niet te bedenken :)

• orange.x
Op dinsdag 25 juni 2002 21:21 schreef enigma het volgende:
Ik heb dat ook eens gehad, ik ha dde driver voor mijn terratec geupdated met een driver van intenret en toen werkte mijn spellen ook niet meer goed.
heb je deze driver al gedelete en winxp de driver opnieuw laten detecteeren, misschien dat dat helpt

anders misschien een systeem herstel uitvoeren.

je hebt trouwens wel een onduidelijke topic titel
systeem herstel zit er niet in want heb namelijk afgelopen week al 5x xp installed ofzo dus :d

• orange.x
Op dinsdag 25 juni 2002 21:21 schreef lOdUde het volgende:
1. Probeer het eens een tijdje zonder die SB Live. Want die kan idd wel eens voor problemen zorgen

2. Check de voltages die je voeding afgeeft eens (met Motherboard Monitor ofzo). Die mogen niet meer dan 10% afwijken.

3. Weet ik ff niet te bedenken :)
ik ben wel van plan om nog een nieuwe sb te kopen dus dan is het misschien wel afgelopen, ik hoop het iig

Verwijderd

misschien een lichtelijk brakke voeding/geheugen :?

• orange.x
Op dinsdag 25 juni 2002 21:33 schreef Oracle het volgende:
misschien een lichtelijk brakke voeding/geheugen :?
ik heb met mijn geheugen nooit wat gehad en heb een 350 watt voeding

maar mijn pc hing al voordat die HD en I/O erbij kwamen dus daar kan et denk ik ook niet aan legge

edit

ik ben ff aant gamen geweest wat potjes q3 tegen computer, na een ik gok een 15 a 20 min verder denk ik et zit wel snor nu, dus ik sluit af naar windows en wat denk je hangt mijn pc !!!

ik snap er helemaal nix van

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wordt je pc niet toevallig gewoon te heet? en dat hij daardoor problemen gaat geven.

• orange.x
Op dinsdag 25 juni 2002 22:22 schreef Terw_Dan het volgende:
wordt je pc niet toevallig gewoon te heet? en dat hij daardoor problemen gaat geven.
ik heb een hele goede cooler maar ik zal wel ff pc probe installen en kijken wat die aangeeft of misschien een ander proggie

• orange.x
hmms je zou wel eens gelijk kunne hebben ik install en laat runnen en blaat meteend at ie 67 graden = !!!!!!!!!! aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah kut

nog een aanrader voor een goede cooler ?

en makkelijk te plaatsen ( heb al een cpu gesloopt door mijn eigen kunsten :D )en stil ? voor dus 1333 of doe maar iets meer 1500 dus xp1800 ofzo

?? zalman ??

Verwijderd

als je een groot koelblok hebt... zorg er dan eerst voor dat er zilver paste tussen zit... wat je kunt doen is gewoon de fan eraf halen en er een fancase opzetten... gewoon die fan die ook in je voeding zit...met een beetje aanpassing lukt dat... het koelt goed en het maakt weing geluid!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jij hebt hezelfde probleem als ik had!
Ja HAD want die A7A heb ik er eindelijk uitgeschopt...
Ali chipset, noooit weer..
Heb nu een nette A7V, omgeruild met bijbetaling..
Nergens geen problemen meer mee, de rest van de hardware is hetzelfde gebleven...

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Pagina: 1