Hoe ik de video-in van een Asus V8200 werkend?

Pagina: 1
Acties:

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 20:27
Ik heb al een tijdje een Asus V8200 Deluxe in m'n PC hangen en eindelijk maar eens besloten om z'n Video-in te gaan gebruiken om TV te kijken en om programma's op te nemen.

Niet slim achteraf dus, want het werkt voor (nog) geen meter.

Ik draai Windows XP met de laatste Detonators (28.nogwat) en heb de nieuwste (1.08) WDM drivers geinstalleerd.

Om TV te kijken heb ik eerst Asus Live geprobeerd, maar die doet het helemaal niet. Dit wegens een probleem met de I2C bus (ik vermoed dat ie daarmee bedoelt dat ie niet met de Philips video encoder/decoder kan praten).
Anyways, dit schijnt een bekend probleem te zijn. Wat wel zou moeten werken is de 'grote broer' van Asus Live, Asus Digital VCR.
Na -veel- gezoek eidelijk de 2.1 beta versie voor XP gevonden. Geinstalled en zowaar, hij werkt! Ik helemaal blij dus.
Half uurtje TV gekeken, maar had er toen genoeg van. Ik sluit het progje af en toen begon het gelazer. Blauw schermpje (in Windows XP!). Rebootje later probeer ik Asus Digital VCR weer te starten. No go, want ik krijg weer een blauw schrempje.
Om een nog veeeeeellll langer verhaal ietsjes korter te maken:
Asus Digital VCR werkt precies 1 keer. Zodra je hem afsuit moet ik rebooten door een blauw scherm. Om hem weer te draaien moet ik uninstallen en reinstallen (en ook dan werkt het niet altijd).
Recorden (wat ik ook erg belangrijk vind) werkt voor ongeveer 1 minuut... Daarna (je raad het al) blauw scherm.

Ik heb daarna maar eens VirtualDUB geprobeerd. Die doet het wel, maar produceerd een onvolledig beeld (bovenkant is zwart, onderkant is een stuk af). En VirtualDUB kan alleen naar AVI capturen, wat te langzaam gaat om een goede framerate & resolutie te houden (of je hebt MEGA grote files).

Ik heb ook een of ander tv viewer (volgens mij heet ie ook 'tvviewer') geprobeerd, maar die is al behoorlijk oud, kost $10 en je kan er 3x niets mee. T'is een soort (oude) mediapayer lookalike.

Mijn vraag is: Wie weet er een programma, wat goed om kan gaan met de video-in van mijn kaart (goed beeld dus) en ook kan capturen naar MPEG (en ja het mag geld kosten, maar het moet dan wel up-to-date zijn).
OF wie weet er een oplossing voor de vele blauwe schermen die ik heb bij Asus Digital VCR (wat me voor de rest wel een OK programma lijkt).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Heb je een geregistreerde versie van Asus dig vcr, misschien ligt het daaraan. Serial is vast wel te vinden op net net
Succes

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 20:27
Voor zover ik weet is er geen serial nodig voor Asus Digital VCR.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"