Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
.
Verwijderd
Krijgt naar mijn mening wat te weinig aandacht dirt merk.
Goede spullen voor niet teveel geld.
Een vriend van me heeft precies dezelfde (tegelijkertijd gekocht) en die heeft inmiddels ook al regelmatig mislukt cd-r's.
Mijn A-Open writer doet nog wel dienst als cd-rom speler; dat werkt nog wel goed.
Verwijderd
nog geen onderzetters hier
dan ga je over alle merken beginnn, ik wil over Aopen beginnen om ervaringen te delen met mijn mede-tweakers. Ook vind ik en andere (zie topic) dat er meer aandacht moet worden aan Aopen branders.Op dinsdag 25 juni 2002 21:30 schreef AkroBatik het volgende:
je had hier imho beter het grote cdrw writer topic oid van kunnen maken. Zoals je kan zien is er niet veel animo voor het grote Aopen CDRW topic
krijg je dan fouten tijdens het brandenOp dinsdag 25 juni 2002 23:54 schreef _ViP_ het volgende:
Ik heb de A-Open CRW9420 brander gehad. Deze heeft het niet zo lang uitgehouden en maakte op een gegeven moment alleen nog maar onderzetters.
Een vriend van me heeft precies dezelfde (tegelijkertijd gekocht) en die heeft inmiddels ook al regelmatig mislukt cd-r's.
Mijn A-Open writer doet nog wel dienst als cd-rom speler; dat werkt nog wel goed.
Dit merk krijgt genoeg aandacht,Op dinsdag 25 juni 2002 23:31 schreef linus-1 het volgende:
Krijgt naar mijn mening wat te weinig aandacht dirt merk.
Goede spullen voor niet teveel geld.
vooral de cdromspelers (zie Search).
Whereof one cannot speak, one must remain silent.
Verwijderd
Heb ik ook (8mb buffer) looptOp dinsdag 25 juni 2002 23:39 schreef fleppuhstein het volgende:
ik heb de 32,12,48, en heb geen problemen. draait goed.
Verwijderd
Zoveel mensen zoveel meningenOp woensdag 26 juni 2002 17:20 schreef Xfile het volgende:
[..]
Dit merk krijgt genoeg aandacht,
vooral de cdromspelers (zie Search).
Na iets meer dan een jaar ging hij vaak niet meer open.
En als je hem dan open kreeg en een CD had gebrand ging hij de rest van de dag niet meer open.
Na een paar maanden ging hij wel weer open. En deed het toen een maand weer prima. En toen stopr hij met branden. Lezen kan hij nog wel.
Ik heb er minder dan 100 CD's mee gebrand, hij maakte een ongeloofelijke herrie en ben er dus niet tevreden over.
Ik heb nu een 32x lite-on, die hoor je niet eens.
Heb d'r ook een, een 1232pro, en geeft de meest vage errors. Ben nu met mijn 4e bezig (al 4x terug geweest naar winkel), en nog steeds is het diepe ellende, dus dan ligt het aan mijn moederbord ofzo, want Windows heb ik net nog opnieuw geinstalled... CD/RW's brand hij wel, maar CD/R's niet...
Een brander behoord toch gewoon goed te functioneren!?!?!?
In mijn router geeft hij trouwens precies dezelfde errors. (Medium Speed Error, Power Calibration Error). En die winkel (Mycom
Wat betreft die 20x10x40, op de zaak hebben we er een zending van 10 gehad. 8 stuks waren binnen een week kapot.
Zegt genoeg lijkt me.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Ook soms
deze fout.(Medium Speed Error, Power Calibration Error).
Maar dat is als ik hem een poosje niet gebruikt heb, dan 2 keer achterelkaar en dan brand hij perfect, hoeveel je er ook maar wilt. Cd's mislukken ook niet, word immers tijdens die fout niet op gebrand.
Deze brander leest ook geen cd's wat voor soort dan ook in, ziet alles als een audio cd
Waarom heb ik hem niet ingeruild?
Heel simpel, hij brand als een gek OVER. tot 30+ op een 700mb schijfje.
Voor cd's lezen heb ik hem niet nodig, doe ik met men scsi plextortje
en ik had hem overgespoten, dus kon hem zowiezo niet inruilen.
Tja neem ik in de toekomst nog een keer Aopen, hangt van de prijs af.
Verwijderd
Maar goed, afegezien hiervan is het een prima brander die bij mij nog geen onderzetters heeft geproduceerd. Ik ben allang blij dat ik van die Philips 3610 af ben
Verwijderd
Ding maakte zeer veel dbtjes bij de eerste minuut van het brandproces.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd
Heb je on the fly gebrand ???Op donderdag 27 juni 2002 11:58 schreef Milly het volgende:
Heb de CRW1232A, doet het over het algemeen prima. Pas had ik hetvolgende: tijdens het branden van de CD was de buffer van de brander aan het jojo'en (dus vol-leeg-vol-leeg). Hierdoor duurde het branden ietsje langer dan normaal en moest Justlink iets van 40x aangeroepen worden... maar de CD was uiteindelijk wel ok. Waar dit nu weer aan kan liggen, geen idee... heb het nog nooit eerder gehad.
Maar goed, afegezien hiervan is het een prima brander die bij mij nog geen onderzetters heeft geproduceerd. Ik ben allang blij dat ik van die Philips 3610 af ben
Welke delen moet ik dan smeren en waarmee? thnxOp woensdag 26 juni 2002 19:13 schreef DaRoot het volgende:
Die A-Open 6x4x24x komen met te weinig smering uit de fabriek. Openmaken en de juiste delen smeren, doet wonderen.
Wat betreft die 20x10x40, op de zaak hebben we er een zending van 10 gehad. 8 stuks waren binnen een week kapot.
Zegt genoeg lijkt me.
Verwijderd
heb nog maar 1 onderzetter
Dit heb ik dus ook; alleen als ik op max. speed fik.Op donderdag 27 juni 2002 11:58 schreef Milly het volgende:
Heb de CRW1232A, doet het over het algemeen prima. Pas had ik hetvolgende: tijdens het branden van de CD was de buffer van de brander aan het jojo'en (dus vol-leeg-vol-leeg). Hierdoor duurde het branden ietsje langer dan normaal en moest Justlink iets van 40x aangeroepen worden... maar de CD was uiteindelijk wel ok. Waar dit nu weer aan kan liggen, geen idee... heb het nog nooit eerder gehad.
verder prima brandertje (heb een 1232pro btw)
Nu heb ik van die cd-r's die 90 min aankunnen en ook 800 MB. Het gekken is is dat deze nog niet eens herkend worden. Ook niet met NERO speed test.
Moet ik een aparte handeling verrichten? Ja ik heb de overburn funktie ook al een aantal keer gebruikt maar ik krijg: Geen medium.
Iemand ervaring hier mee? en hoe op te lossen?
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
als je hem helemaal open hebt zit er ergens een lange schroefachtig ding van voor naar achter. (die gelijdt de kop denk ik) hij zit een beetje verstopt.Op donderdag 27 juni 2002 19:17 schreef aard het volgende:
[..]
Welke delen moet ik dan smeren en waarmee? thnx
Dat ding moet je smeren, ik heb het met gewone vaseline ooit gedaan, maar dat schijnt niet goed te zijn.
De brander zit nu bij mijn pa in zijn pc en die hoor ik niet klagen, op 4x doet ie het wel okay.
mar ik ben blij dat ik nu een TEAC heb.
ik zal het proberenOp vrijdag 28 juni 2002 11:23 schreef hjs het volgende:
[..]
als je hem helemaal open hebt zit er ergens een lange schroefachtig ding van voor naar achter. (die gelijdt de kop denk ik) hij zit een beetje verstopt.
Dat ding moet je smeren, ik heb het met gewone vaseline ooit gedaan, maar dat schijnt niet goed te zijn.
De brander zit nu bij mijn pa in zijn pc en die hoor ik niet klagen, op 4x doet ie het wel okay.
mar ik ben blij dat ik nu een TEAC heb.
Verwijderd
elmo koop gewoon een nieuwe brander. o ja moet jij ook werken ik wel van 14:00 tot 23:00Op vrijdag 28 juni 2002 12:48 schreef aard het volgende:
[..]
ik zal het proberen
Verwijderd
Maar met een diskimage kan ik tot 16x branden en daarnaast (rustig) dtp werk doen.
( ff afkloppen trouwens
Er is vast nog wel ergens een guide te vinden bij Google, ik heb hem helaas recent gedelete, anders had ik hem kunnen mailen.Op vrijdag 28 juni 2002 12:48 schreef aard het volgende:
[..]
ik zal het proberen
ondanks veel slechte berichten nog nooit problemen mee gehad. snap niet waar iedereen zo moeilijk over doet. kunnen volgens mij geen pc installeren ofzo
Whatever..
Nee zeker nietOp donderdag 27 juni 2002 18:17 schreef linus-1 het volgende:
[..]
Heb je on the fly gebrand ???
Maar nee dus. Gewoon van harddisk. Tis ook maar 1 keer voorgekomen, dus niet echt een probleem ofzo
Je hebt een 32 brander en brand de cd's dan op 12xOp vrijdag 28 juni 2002 14:35 schreef Reignman het volgende:
heb een 32/12/48 brander en heb er nu bijna 50 blanko cd'tjes erdoorheen... brand die dingen altijd op 12 speed en heb er nooit problemen mee![]()
( ff afkloppen trouwens)
Verwijderd
1 keer had ik dat ik bijna bufferunderun had maar toen kwam die just link ertussen en daarmee had ik toch een goede cd.
de enigste cd die tot nu toe mislukt is is een phillips cd.
deze ondersteunde volgesn etiket tot 6 speed (al een hele oude dus die ik nog ergens had gevonden) maar hij paste de brandsnelhei niet aan en toen ik die cd op 40 speed brandde was hij toch mislukt
Heb gezocht bij google onder Aopen cdrw 9624, alleen van aopen zelf die sites. Ook in het chineesOp vrijdag 28 juni 2002 15:47 schreef hjs het volgende:
[..]
Er is vast nog wel ergens een guide te vinden bij Google, ik heb hem helaas recent gedelete, anders had ik hem kunnen mailen.