Het grote Aopen CDRW topic

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:31

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Ik ben dit topic gestart om met mijn mede-tweakers mijn ervaring te delen met Aopen brander. Post nu hier je slechte of goede ervaringen met Aopen cd branders. Op deze manier kunnen we elkaar helpen met het oplossen van problemen. Ook zijn hier misverstanden mee, mede-tweakers denken dat het een goede brander is en andere tweakers vinden het geen goede brander >:) . Ik heb zelf een CDRW9624 4 jaar oud, geeft kuren als een gek. Ben nog steeds opzoek naar een antwoord op mijn problemen.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:21

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

je had hier imho beter het grote cdrw writer topic oid van kunnen maken. Zoals je kan zien is er niet veel animo voor het grote Aopen CDRW topic

.

Verwijderd

Loopt al 1.5 jaar lekker hier mijn CRW 1232A.
Krijgt naar mijn mening wat te weinig aandacht dirt merk.
Goede spullen voor niet teveel geld.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
ik heb de 32,12,48, en heb geen problemen. draait goed.

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb de A-Open CRW9420 brander gehad. Deze heeft het niet zo lang uitgehouden en maakte op een gegeven moment alleen nog maar onderzetters.
Een vriend van me heeft precies dezelfde (tegelijkertijd gekocht) en die heeft inmiddels ook al regelmatig mislukt cd-r's.
Mijn A-Open writer doet nog wel dienst als cd-rom speler; dat werkt nog wel goed.

Verwijderd

ik heb sinds november vorig jaar een 24x10x40 maar die bevalt uitstekend!
nog geen onderzetters hier

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 21:30 schreef AkroBatik het volgende:
je had hier imho beter het grote cdrw writer topic oid van kunnen maken. Zoals je kan zien is er niet veel animo voor het grote Aopen CDRW topic
dan ga je over alle merken beginnn, ik wil over Aopen beginnen om ervaringen te delen met mijn mede-tweakers. Ook vind ik en andere (zie topic) dat er meer aandacht moet worden aan Aopen branders.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 23:54 schreef _ViP_ het volgende:
Ik heb de A-Open CRW9420 brander gehad. Deze heeft het niet zo lang uitgehouden en maakte op een gegeven moment alleen nog maar onderzetters.
Een vriend van me heeft precies dezelfde (tegelijkertijd gekocht) en die heeft inmiddels ook al regelmatig mislukt cd-r's.
Mijn A-Open writer doet nog wel dienst als cd-rom speler; dat werkt nog wel goed.
krijg je dan fouten tijdens het branden :? . Ik kreeg met m`n brander (9624) steeds de melding medium speed errror, jij niet :?

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
Op dinsdag 25 juni 2002 23:31 schreef linus-1 het volgende:
Krijgt naar mijn mening wat te weinig aandacht dirt merk.
Goede spullen voor niet teveel geld.
Dit merk krijgt genoeg aandacht,
vooral de cdromspelers (zie Search).

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Verwijderd

ik heb zelf een accer 20X10x40 met a open loop werk deze doeth tegoed sinds ik een nieuwe voeding heb geen onder zetters daarvoor 1 ramp.

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:09
Op dinsdag 25 juni 2002 23:39 schreef fleppuhstein het volgende:
ik heb de 32,12,48, en heb geen problemen. draait goed.
Heb ik ook (8mb buffer) loopt :7

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 17:20 schreef Xfile het volgende:

[..]

Dit merk krijgt genoeg aandacht,
vooral de cdromspelers (zie Search).
Zoveel mensen zoveel meningen *D

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ik heb ook gehoord dat je de Aopen 1232A kunt flashen met een firmware van Ricoh. Welke firmware moet ik nemen en zijn er voordelen tov firmware van Aopen?

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een Aopen 12x10x32 gehad.
Na iets meer dan een jaar ging hij vaak niet meer open.
En als je hem dan open kreeg en een CD had gebrand ging hij de rest van de dag niet meer open.

Na een paar maanden ging hij wel weer open. En deed het toen een maand weer prima. En toen stopr hij met branden. Lezen kan hij nog wel.

Ik heb er minder dan 100 CD's mee gebrand, hij maakte een ongeloofelijke herrie en ben er dus niet tevreden over.

Ik heb nu een 32x lite-on, die hoor je niet eens.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04 14:20
Aopen :r

Heb d'r ook een, een 1232pro, en geeft de meest vage errors. Ben nu met mijn 4e bezig (al 4x terug geweest naar winkel), en nog steeds is het diepe ellende, dus dan ligt het aan mijn moederbord ofzo, want Windows heb ik net nog opnieuw geinstalled... CD/RW's brand hij wel, maar CD/R's niet...

Een brander behoord toch gewoon goed te functioneren!?!?!? :( Zeker als ie nieuw is.

In mijn router geeft hij trouwens precies dezelfde errors. (Medium Speed Error, Power Calibration Error). En die winkel (Mycom :r :r :r) wil me niet eens fatsoenlijk helpen, koop d'r nooit meer wat iig.

• Pommi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik heb een CRW 2040, en in Windows XP brand hij alleen Audio en geen Data. Naast XP heb ik ook Win2K, en daar doet hij het wel prima.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-03 10:00

DaRoot

Some say...

Die A-Open 6x4x24x komen met te weinig smering uit de fabriek. Openmaken en de juiste delen smeren, doet wonderen.

Wat betreft die 20x10x40, op de zaak hebben we er een zending van 10 gehad. 8 stuks waren binnen een week kapot.

Zegt genoeg lijkt me.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-04 21:03

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Heb zelf een 12x10x32xje was van begin af aan al eigenlijk niet goed.
Ook soms
(Medium Speed Error, Power Calibration Error).
deze fout.
Maar dat is als ik hem een poosje niet gebruikt heb, dan 2 keer achterelkaar en dan brand hij perfect, hoeveel je er ook maar wilt. Cd's mislukken ook niet, word immers tijdens die fout niet op gebrand.

Deze brander leest ook geen cd's wat voor soort dan ook in, ziet alles als een audio cd :? naja

Waarom heb ik hem niet ingeruild?
Heel simpel, hij brand als een gek OVER. tot 30+ op een 700mb schijfje.
Voor cd's lezen heb ik hem niet nodig, doe ik met men scsi plextortje :P
en ik had hem overgespoten, dus kon hem zowiezo niet inruilen.

Tja neem ik in de toekomst nog een keer Aopen, hangt van de prijs af.

Verwijderd

kheb een aopen 32x 12x 48x en ben echt tevreden met die fikker. alleen maakt hij veel herrie als hij op hoge snelheid fikt >:)

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb de CRW1232A, doet het over het algemeen prima. Pas had ik hetvolgende: tijdens het branden van de CD was de buffer van de brander aan het jojo'en (dus vol-leeg-vol-leeg). Hierdoor duurde het branden ietsje langer dan normaal en moest Justlink iets van 40x aangeroepen worden... maar de CD was uiteindelijk wel ok. Waar dit nu weer aan kan liggen, geen idee... heb het nog nooit eerder gehad.

Maar goed, afegezien hiervan is het een prima brander die bij mij nog geen onderzetters heeft geproduceerd. Ik ben allang blij dat ik van die Philips 3610 af ben ;)

Verwijderd

Mijn 12 speed Aopen begon na ongeveer een jaar kuren te krijgen. Begon met powercali meldingen op 12 speed. Moest steeds meer terugschakelen naar lagere snelheden om nog een fatsoenlijke cd te branden. Het kon nog schelen welk merk ik gebruikte maar op een gegeven moment was het klaar. Ligt nu in de zon beetje bruin te worden ;)

Ding maakte zeer veel dbtjes bij de eerste minuut van het brandproces.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Mijn 24 Aopen speed brander pakt alleen nog maar Philps en Sony.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Op donderdag 27 juni 2002 11:58 schreef Milly het volgende:
Heb de CRW1232A, doet het over het algemeen prima. Pas had ik hetvolgende: tijdens het branden van de CD was de buffer van de brander aan het jojo'en (dus vol-leeg-vol-leeg). Hierdoor duurde het branden ietsje langer dan normaal en moest Justlink iets van 40x aangeroepen worden... maar de CD was uiteindelijk wel ok. Waar dit nu weer aan kan liggen, geen idee... heb het nog nooit eerder gehad.

Maar goed, afegezien hiervan is het een prima brander die bij mij nog geen onderzetters heeft geproduceerd. Ik ben allang blij dat ik van die Philips 3610 af ben ;)
Heb je on the fly gebrand ???

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 19:13 schreef DaRoot het volgende:
Die A-Open 6x4x24x komen met te weinig smering uit de fabriek. Openmaken en de juiste delen smeren, doet wonderen.

Wat betreft die 20x10x40, op de zaak hebben we er een zending van 10 gehad. 8 stuks waren binnen een week kapot.

Zegt genoeg lijkt me.
Welke delen moet ik dan smeren en waarmee? thnx :+

Verwijderd

mijn 32/12/48 draait als de tierelier :D

heb nog maar 1 onderzetter :D en dat was natuurlijk op zo`n brakke Lifetec cd what else :D

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 17:53
Op donderdag 27 juni 2002 11:58 schreef Milly het volgende:

Dit heb ik dus ook; alleen als ik op max. speed fik.
verder prima brandertje (heb een 1232pro btw)

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Ik heb dus ook een Aopen 1232pro met firmware 1.30, de laaste dacht ik zelf.

Nu heb ik van die cd-r's die 90 min aankunnen en ook 800 MB. Het gekken is is dat deze nog niet eens herkend worden. Ook niet met NERO speed test.

Moet ik een aparte handeling verrichten? Ja ik heb de overburn funktie ook al een aantal keer gebruikt maar ik krijg: Geen medium.

Iemand ervaring hier mee? en hoe op te lossen?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op donderdag 27 juni 2002 19:17 schreef aard het volgende:

[..]

Welke delen moet ik dan smeren en waarmee? thnx :+
als je hem helemaal open hebt zit er ergens een lange schroefachtig ding van voor naar achter. (die gelijdt de kop denk ik) hij zit een beetje verstopt.
Dat ding moet je smeren, ik heb het met gewone vaseline ooit gedaan, maar dat schijnt niet goed te zijn.

De brander zit nu bij mijn pa in zijn pc en die hoor ik niet klagen, op 4x doet ie het wel okay.
mar ik ben blij dat ik nu een TEAC heb.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 11:23 schreef hjs het volgende:

[..]

als je hem helemaal open hebt zit er ergens een lange schroefachtig ding van voor naar achter. (die gelijdt de kop denk ik) hij zit een beetje verstopt.
Dat ding moet je smeren, ik heb het met gewone vaseline ooit gedaan, maar dat schijnt niet goed te zijn.

De brander zit nu bij mijn pa in zijn pc en die hoor ik niet klagen, op 4x doet ie het wel okay.
mar ik ben blij dat ik nu een TEAC heb.
ik zal het proberen :+

Verwijderd

Op vrijdag 28 juni 2002 12:48 schreef aard het volgende:

[..]

elmo koop gewoon een nieuwe brander. o ja moet jij ook werken ik wel van 14:00 tot 23:00

Verwijderd

Heb dus ook de 32 12 48 (8MB buffer) en heb bij on the fly branden op mijn oude PII 350 zeker een nieuwe onderzetter erbij >:)
Maar met een diskimage kan ik tot 16x branden en daarnaast (rustig) dtp werk doen.

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
heb een 32/12/48 brander en heb er nu bijna 50 blanko cd'tjes erdoorheen... brand die dingen altijd op 12 speed en heb er nooit problemen mee *D

( ff afkloppen trouwens ;) )

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Op vrijdag 28 juni 2002 12:48 schreef aard het volgende:

[..]

Er is vast nog wel ergens een guide te vinden bij Google, ik heb hem helaas recent gedelete, anders had ik hem kunnen mailen.

• _HugoBoss_
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 00:15
aopen 1232pro. 1 jaar oud.
ondanks veel slechte berichten nog nooit problemen mee gehad. snap niet waar iedereen zo moeilijk over doet. kunnen volgens mij geen pc installeren ofzo

Whatever..

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 18:17 schreef linus-1 het volgende:

[..]

Heb je on the fly gebrand ???
Nee zeker niet :) Dat deed ik alleen ooit in een grijs verleden toen ik mn eerste brander kocht, en ik me maar afvragen waarom het zo vaak fout ging :P

Maar nee dus. Gewoon van harddisk. Tis ook maar 1 keer voorgekomen, dus niet echt een probleem ofzo

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 11:43
Op vrijdag 28 juni 2002 14:35 schreef Reignman het volgende:
heb een 32/12/48 brander en heb er nu bijna 50 blanko cd'tjes erdoorheen... brand die dingen altijd op 12 speed en heb er nooit problemen mee *D

( ff afkloppen trouwens ;) )
Je hebt een 32 brander en brand de cd's dan op 12x :?

Verwijderd

ik heb de 40-12-48 en heb geen probs

1 keer had ik dat ik bijna bufferunderun had maar toen kwam die just link ertussen en daarmee had ik toch een goede cd.

de enigste cd die tot nu toe mislukt is is een phillips cd.

deze ondersteunde volgesn etiket tot 6 speed (al een hele oude dus die ik nog ergens had gevonden) maar hij paste de brandsnelhei niet aan en toen ik die cd op 40 speed brandde was hij toch mislukt :)

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 15:47 schreef hjs het volgende:

[..]

Er is vast nog wel ergens een guide te vinden bij Google, ik heb hem helaas recent gedelete, anders had ik hem kunnen mailen.
Heb gezocht bij google onder Aopen cdrw 9624, alleen van aopen zelf die sites. Ook in het chinees :r . Onder welke term moet ik dan zoeken :?

• eX0duS
  • Laatst online: 05-04 14:20
Nooit iets meer van Aopen voor mij iig, ik heb echt niks dan ellende met Aopen hardware... :r
Pagina: 1