Asus A7M-266D + 2x XP2000+

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Ik heb een a7m-266d en 2 XP2000+ proc's.
Ik heb 2x 256 Infineon PC2100 geheugen erop.

Proc's worden gekoelt door Volcano 7+ koelers.

Ik heb zorgvuldig [ongeveer 3 uur over gedaan] het systeem in elkaar gezet, al mijn hardware die ik al had erin gedaan:
Asus V7700 DeLuxe
3Com 905C-TX-M
Promise ATA100 Controller waar 3 hd's op hangen.

Als voeding heb ik een Enermax EG365P-VE.
Volgens de winkel waar ik de nieuwe hardware heb gekocht was dat genoeg.

Toen ik spanning erop zette, ging de voeding aan en weer meteen uit, zoals normaal. lampje op het moederbord brandt.

Ik krijg em alleen niet aan. Steeds als ik de spanning eraf haal, wacht tot het lampje op het moederbord uit is en de spanning weer erop zet gaan de koelers even draaien, lampje gaat weer aan. Maar de powerswitch werkt niet.

HELLUP....

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dat is toch een 350 Watt voeding? Als je daar een compleet systeem met 2 XP1800 cpu's en 3 (7200rpm?) hd's aanhangt zou dat toch wel het probleem kunnen zijn. Sluit eens zo min mogelijk hardware aan (1 cpu, 1 hd, 1 reep geheugen etc) en kijk of het dan wel werkt :)

• Falconey
Had ik ook al geprobeert, werkt ook niet. Ik ga morgen even bij iemand een 550W enermax proberen.

En voor als iemand het vraagt, ik heb de kabeltjes aangesloten... Ook de drie van de voeding.

• Falconey
Pc ging niet aan doordat in de handleiding de power-switch verkeerd stond aangegeven. Winkel heeft me een aanvulling laten zien, stekkertje verplaatst [een pinnetje] pc ging aan. Alleen kreeg ik nu geen beeld dus heb ik em maar daar gelaten, zij kijken 'em na.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En als je de ene XP2000+ erafhaalt en de andere erop laat staan, start ie dan wel? Zo ja, dan is het een BIOS en/of CPU kwestie..

De standaard BIOS van de A7M266D staat niet toe dat er XP's in dual config worden gedraaid, hoewel dat in theorie wel kan. Je zou dan een hacked BIOS moeten nemen (weet niet zoiezo waar te vinden, dus moet je ff zoeken) of de L5 bruggen moeten doorverbinden, zodat de XP als een MP wordt herkend (correct me if I'm wrong) :)

• Maartz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-07 07:58
De Asus A7M266-D, of eigenlijk de AMD MPX761-chipset, ondersteunt officieel geen dual Athlon XP. Officieel kan er 1 enkele XP of 2 MP's in. Als je in de Pricewatch kijkt (26/06/2002) dan zie je dat een XP1800 te koop is vanaf 108 euro en een MP1800 vanaf 232 euro. Dat scheelt nogal! (Klein voordeel van de MP is dat ie niet gelocked is, geloof ik).

In praktijk kun je rustig 2x een Athlon XP plaatsen. Die worden dan herkend als MP's. Ik heb zelf m'n bord getest met 2x Athlon XP2000+( en 4x 512 MB PC2100; Cas2 geheugenmodules). Geen problemen hier hoor. Jammer is dat er geen Alpha 8045-cooler op kan, daar heb ik er nog 2 van liggen namelijk. De voeding die ik gebruik is een 500 Watt Flowerpower.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Naar het schijnt zijn de nieuwere XP's gelockt via de L5 bruggen; de BIOS van de A7M266-D ziet dat en weigert dan prompt alle dienst.. HardwareZone.com heeft hierover een artikeltje geschreven :)

• Dol_Fijn
  • Laatst online: 02-08 21:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Op woensdag 26 juni 2002 13:31 schreef BalusC het volgende:
Naar het schijnt zijn de nieuwere XP's gelockt via de L5 bruggen; de BIOS van de A7M266-D ziet dat en weigert dan prompt alle dienst...
Dat van die L5 bruggen is al heel erg lang bekend. Volgende keer toch maar iets meer hardware forums doorspitten :?

• Falconey
L5 bruggen had ik al verbonden met een goedje van bison, geleidende troep met zilver erin of zoiets. kostte fucking veel [20 euro of zoiets voor een potje van 3 gram]

ik denk dat dat verbinden fout is gegaan, daar ik niet met die troep heb geschud.

* Falconey vreest dat procs dood zijn...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Beide cpu's dood? Dat zou wel heel erg toevallig zijn niet? In je vorige post zei je nog dat de PC wel aanging maar je geen beeld kreeg, wel, als beide cpu's dood waren zou er helemaal geen pc aangaan ;) Maar ja, wat is volgens jou aangaan?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Falconey
Alles deed het, koeling enzo, alleen geen beeld.

Misschien dat die bison zooi niet zo goed geleid als je niet schudt voordat je het gebruikt...

• Falconey
Schudden is het probleem denk ik, kheb ut getest, niet geschudde zooi, geleid voor geen meter
wel geschud, niet droog = 8 M ohm
Wel geschud, met de föhn erop = 3 M ohm???
Dat laatste klopt niet, zal wel aan mijn fluke liggen

• JAPie01743
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11-2013
zou toch iets minder weerstand moeten geven :P test je fluke door je meetdraden ff tegen elkaar te duwen: je zou dan ong. 0 ohm moeten meten, uiteraard!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:52
Ik had hetzelfde, bij mij bleek er een schroefje tegen het moederbord aan tekomen... Zei m'n moeder verdomme nog |:( zo zie je maar weer: het kunnen de kleinste dingen zijn, zie die niet over het hoofd.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Falconey
Fluke is niks mis mee, duurt gewoon 6 uur of zo om te drogen...

Hoe krijg ik nu die "oude" laag er vanaf???

Alcohol?

Ik denk dat ik die dingen reinig, en ze inruil voor mp's.
Dat had ik natuurlijk ook al eerder kunnen bedenken...

• Falconey
Met een processor kan ik wel in de bios komen, andere processor post nog niet eens. Ik denk dus dat die andere dood is..

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 27 juni 2002 11:11 schreef Falconey het volgende:
Met een processor kan ik wel in de bios komen, andere processor post nog niet eens. Ik denk dus dat die andere dood is..
Zou het ook kunnen dat die andere een beetje teveel Bison Electro Kit op de verkeerde plaatsen kreeg toegediend :?

• Falconey
Nope, niet te veel, ik had afgetaped waar ik dat elektro spul wilde hebben...

Ik denk dat ik gewoon 2 mp 2000+ procs bestel.

• Falconey
Krijg XP niet erop... Ik krijg soms een irq_not_less_or_equal BSOD.

nieuwe foutmelding: Driver_irql_nog_less_or_equal onderaan staat iets over atapi.sys

• JAPie01743
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11-2013
PRECIES! Precies die foutmelding! AAAAARGH! Hoe kan dat nou, bij jou ook al?! Ik had in de weken voordat mijn mobotje de geest gaf ook regelmatig die melding. Dat was echt zwaaaaaaaar klote, heb zo'n vermoeden dat het hardware is, en dat het zeer zeker iets met die XP's te maken heeft. Ik heb het idee dat ik misschien ook MP proc's moet gaan kopen wil ik voorgoed van de ellende af zijn :'(

• Falconey
Maar er is niks mis met mijn mobo [van dinsdag 25-6 heb ik em pas...], ik ga denk ik gewoon dual mp1800 of zo kopen, proc's zijn nog goed, hoop ik, ruil ik wel...

Dit krijg je gewoon als je ergens geld op wil besparen....
KLOTEZOOI...

• BlueByte
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-07 10:25

BlueByte

Toxic hypoxic

Deze foutmelding heeft puur met je geheugen te maken, ik had hem ook een tijdje totdat ik ander geheugen er in zette, als je de fsb op 200 zet zal het probleem ook opgelost zijn. Maar wat voor geheugen heb je er precies in zitten?

No wind no waves, no waves no surfing, no surfing no babes!

• Falconey
2x 256 mb Infineon PC2100, cas2

• Falconey
A7M266-D Bios Version 1006

1 Revise MP warning message.
2 Add one item to let user decide turn off MP CPUs check or not.
3 Add one item to support ACPI On/Off function.
4 Fix the failure to install Solaris with single CPU.
5 Add Remote Console support.

ASUSTeK COMPUTER INC.
Helpt dit misschien, vooral wat bij 2 staat??

• BlueByte
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-07 10:25

BlueByte

Toxic hypoxic

het gaat er om of het buffered is of niet, eigenlijk moet dat voor het mobo, het is namelijk erg geheugen gevoelig. Maar werkte het als je de fsb op 200 zette ipv 266?

En waar komt die info vandaan? Bij 2 staat gewoon of je in het bios de mp check doet ja of nee, mar er is gebleken dat dat dus niks uit maakt

No wind no waves, no waves no surfing, no surfing no babes!

• Falconey
Info komt vanaf de asus site

Fsb ga ik zo nog effe proberen.

Zou hij misschien wel werken als ik 512 mb regged erin steek?

• Falconey
Met de fsb op 100 mhz werkt ie, wel op 1250 mhz maar ja, kan in ieder geval vooruit tot dinsdag, dan ga ik weer terug naar de winkel.

Ik ga zodadelijk een enermax EG651P-VE proberen, zal misschien ook werken, hoop ik.

• Falconey
HIJ WERKT...

Ik weet niet of het komt doordat XP er al op stond toen ik de fsb weer op 133 heb gezet, maar met die nieuwe voeding hangt ie niet meer, en ook geen klote BSOD's

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem,

draad perfect op 100 of 110... maar bij 133 hangt ie nadat de hds detected zijn :/

Mijn processors zijn XP2000+
Kep een 420W antec voeding.

Kep zelfde koelers & 1x PC2100 Samsung dimm.
ook 3 hds!

Welke bios heb je? mijn versie is 1008D
zou je misschien wat settings kunnen doormailen? dan kan ik ff vergelijken.

als het bij jou op 133Mhz werkt moet ie dat bij mij ook kunnen :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

EiQ: het is niet echt de bedoeling om te voortborduren op een oud topic. Je zou op z'n minst een nieuw topic kunnen openen met een linkje naar deze topic ter referentie :)

Maar het is toch al duidelijk dat de voeding min of meer ontoereikend is. Onderschat de stroomconsumptie van zo'n systeem niet! Overigens kan het wel kunnen lopen op FSB@100 maar niet op FSB@133 ook een teken zijn van problemen met warmte afvoer. Zie ook de troubleshooter in de onderstaande sticky:
Voor alle "M'n PC doet het niet" en "Ervaringen" topics!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.