Toon posts:

Is een Epson-Stylus printkop te cleanen, en hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ff een vraagje. Heb een Epson Stylus Color 740. Heb een probleem gehad met een "foute" cartridge (een beursaanbieding, en doe ik dus nooit meer)

Sinds er inkt is gelekt uit deze cartridge, wil mijn printer niet meer lekker printen. Hij geeft wel inkt maar geen volledige lijnen. Er ontbreken een aantal lijnen in de opbouw van de zin. Ik vermoedt dat er vuiligheid op mijn printkop zit, maar weet niet hoe ik deze kop kan demonteren of waar ik rekening mee moet houden. Heb inmiddels (gisteren) weer een nieuw Epson Cartridge erin gestopt, maar nog weigert de Stylus dienst.
Iemand oplossingen, ideeen, of andere hersenspinsels?

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Volgens mij kon dat niet doen, vanwege de printplaatjes die er op zitten .... heb ook een Epson gehad en was een beetje brak, ook geprobeerd te reinigen.

Heb hem uit eindelijk kunnen weggooien

bovendien kan de printkop in veel gevallen niet los :(

Verwijderd

Ja je kunt hem cleanen.

Op 2 manieren.
De eerste manier is softwarematig, maar ik neem aan dat je dit al geprobeert hebt.

En voor de 2de manier heb je een speciale vloeistof die je op de printerkop moet druppelen. Ik heb dat spul hier liggen maar totaal geen idee wat het echt is. Het zit in zo'n soort injectiespuit.

Mocht dit allemaal niet werken en je besluit de printer weg te gooien, geef dan even een seintje want ik kan een heel lullig klein onderdeeltje goed gebruiken :)