Toon posts:

E-book reader verkooppunten in Nederland?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
E-book readers lijken me vooralsnog onder gadgets te vallen. Waar zijn die dingen hier in Ned te koop? Ik heb een keer bij de boekhandel de Fraklin Ebookman gezien, maar de prijs was ongeveer 2 zo hoog als in de USA. Wil dat spul eindelijk doorbreken, dan moeten ze verdomme wel verkocht gaan worden :(

Anyway, het staat hoog op mijn verlanglijstje ;)

Verwijderd

Hmmm Ik wil niet lullig doen hoor, maar op iedere PDA kun je ebooks lezen. En de makke van de Franklin Ebookman is vooral dat je er ALLEEN MAAR ebooks mee kan lezen, en geen of nauwelijks andere functies beschikbaar zijn. Daarom wil ook niemand zo'n ding hebben denk ik. Ik moet zeggen, ik lees vrij veel ebooks op m'n Palm IIIx, en dat bevalt me prima :)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ach, er zijn mensen die het prettig vinden om op A4formaat te lezen....

Sorry.. ik had ook een tijdje gezocht, maar kon niks vinden en had dus maar Ipaq gehaald. Kon ik wel ietsie meer mee. Helaas geen strips though.... Te klein schermpie.. moet gaan scrollen...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, naah, niks voor mij. Ik vind een boek lezen op een PDA zoiets als.. zeg de 'foundation' serie van Asimov lezen op A8-formaat... je blijft bladeren en het ziet er niet uit.
Maar als jullie reacties tekenend zijn voor de 'community,' gaat het er niet van komen, denk ik :'(
Niet lullig bedoeld ofzo. Ik heb er zelf alleen het volste vertrouwen in dat die dingen over 10 tot 15 jaar standaard zijn (in welke vorm dan ook: digitaal papier ofzo) en dat het sneller gaat als er wat meer gepushed wordt door gebruikers. Zelf wil ik het liefst een bruikbare schermgrootte van ongeveer A5 hebben of groter, z/w als het goedkoop moet, maar kleur als ik het kan betalen.
Iets als de REB1200 ofzo:
Afbeeldingslocatie: http://www.rca.com/documents/REB1200LG_46565_25.jpg

Alhoewel... eenmaal wat aan het rondzoeken kom ik misschien toch gewoon bij de tablet-pc uit.. zelfde voordelen, maar dan een volwaardige pc:
Afbeeldingslocatie: http://www.via.com.tw/en/images/Products/VInternet/TabletPC1_top.gif zie ook http://www.via.com.tw/en/VInternet/tablet.jsp

• kmf
  • Niet online

kmf

Op woensdag 26 juni 2002 11:52 schreef Zenow het volgende:
Mmm, naah, niks voor mij. Ik vind een boek lezen op een PDA zoiets als.. zeg de 'foundation' serie van Asimov lezen op A8-formaat... je blijft bladeren en het ziet er niet uit.
Maar als jullie reacties tekenend zijn voor de 'community,' gaat het er niet van komen, denk ik :'(
Niet lullig bedoeld ofzo. Ik heb er zelf alleen het volste vertrouwen in dat die dingen over 10 tot 15 jaar standaard zijn (in welke vorm dan ook: digitaal papier ofzo) en dat het sneller gaat als er wat meer gepushed wordt door gebruikers. Zelf wil ik het liefst een bruikbare schermgrootte van ongeveer A5 hebben of groter, z/w als het goedkoop moet, maar kleur als ik het kan betalen.
Iets als de REB1200 ofzo:
[afbeelding]

Alhoewel... eenmaal wat aan het rondzoeken kom ik misschien toch gewoon bij de tablet-pc uit.. zelfde voordelen, maar dan een volwaardige pc:
[afbeelding] zie ook http://www.via.com.tw/en/VInternet/tablet.jsp
Ik denk juist dat de E-bookreaders niet aan zullen slaan. Zoals eerder werd gezegd. Ze kunnen weinig.

De tabletpc is weer een ander verhaal, naar mijn mening wordt de hele ebookreadermarkt opgegeten door de tablet-pcs.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 26 juni 2002 12:26 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik denk juist dat de E-bookreaders niet aan zullen slaan. Zoals eerder werd gezegd. Ze kunnen weinig.

De tabletpc is weer een ander verhaal, naar mijn mening wordt de hele ebookreadermarkt opgegeten door de tablet-pcs.
Wat ik me toch een klein beetje afvraag...

Wat kan een laptop niet wat een tablet pc wel kan?

• kmf
  • Niet online

kmf

Op woensdag 26 juni 2002 13:07 schreef Thermo het volgende:

[..]

Wat ik me toch een klein beetje afvraag...

Wat kan een laptop niet wat een tablet pc wel kan?
Een scherm roteren, zodat je op portraitformaat kan aflezen? Touchscreen?

In principe is een tabletpc ook een laptop.

• Acolyte57
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op woensdag 26 juni 2002 11:52 schreef Zenow het volgende:
Mmm, naah, niks voor mij. Ik vind een boek lezen op een PDA zoiets als.. zeg de 'foundation' serie van Asimov lezen op A8-formaat...
Nou, ik moet zeggen, mijn Foundation paperback boekjes (nog van m'n pa geweest, toen hij jong was) waren niet bizar veel groter dan m'n Palm Vx hoor...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Christoph
  • Niet online
Op woensdag 26 juni 2002 14:17 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Een scherm roteren, zodat je op portraitformaat kan aflezen? Touchscreen?

In principe is een tabletpc ook een laptop.
potraitformaat kan ook op laptop als het moet ;)

En touchscreen laptops zijn er ook.

Tis gewoon een laptop waarbij het scherm boven de hardware is gemonteerd en er gewoon geen plek is voor een ramplank :)

Het is wel een leuke gadget, maar ik denk dat wanneer je je tabletpc wil beschermen ( zeker het scherm) Je ongeveer op het zelfde formaat tas uitkom als een laptop tas.

Maybe dat ik ooit wel een tabletpc wil om op te hangen in de kamer en soms eens van de muur te pakken om wat op te zoeken en te internetten etc, maar voor de rest is het niet echt handiger dan een laptop.
Pagina: 1