Toon posts:

geluidskaart vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben nu een half jaartje bezig met reason(propellerhead)en gaat wel lekker.
Wat ik me nu af vroeg,is of ik een duidelijk verschil ga horen als ik een vette geluidskaart koop.Heb nu een SB Live 1024.Gaat mij er niet om dat ik meer opties heb,gaat mij erom of het afspelen en opnemen kwalitatief beter wordt?

De3JEyH

Verwijderd

ik denk persoonlijk niet dat het veel gaat schelen. Ik weet alleen niet waarop je het opneemt....

Verwijderd

Laten we even een concreet voorbeeld nemen: De Audigy. Die kan 96 kHz en 24-bit afspelen. Tegenover de Live! met 48 kHz en 16-bit hoor je dat verschil goed als je speakers hebt die 96 kHz en 24-bit geschikt zijn. Op gewone speakers hoor je het verschil niet. Dus als je er een geschikt speaker-setje bij koopt, hoor je zeker verschil.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:09

BCC

Ik denk dat een audigy in dit geval niet eens nuttig is, omdat reason gewoon geen beter geluid produceert. Enige oplossing is om hardware aan te schaffen denk ik (Synth, Sampler e.d.).

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Neem het op naar m'n schijf uiteraard,en later fik ik het op cd.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
nou ik kan iig op mijn plastice PC speakers het verschil tussen een C-Media en mijn DMX X-Fire 1024

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 20:24 schreef De3JEyH het volgende:
Neem het op naar m'n schijf uiteraard,en later fik ik het op cd.
dan maakt de geluidskaart voor het opnemen uiteraard geen hout uit, alleen voor het terugluisteren. In dat geval gaan luisteren want er zitten grote verschillen in het geluid(analoog) tussen geluidskaarten.... Mn Hoontech Iphone klinkt analoog echt stukken beter dan me audigy, maar das ff kweste van proberen natuurlijk

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:09

BCC

Op dinsdag 25 juni 2002 20:26 schreef neographikal het volgende:
Mn Hoontech Iphone klinkt analoog echt stukken beter dan me audigy, maar das ff kweste van proberen natuurlijk
Die kaart had ik ook.. vet goed ding.. alleen jammer dat Yamaha de driver support heeft gestopt :(

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 20:30 schreef BCC het volgende:

[..]

Die kaart had ik ook.. vet goed ding.. alleen jammer dat Yamaha de driver support heeft gestopt :(
idd, daarom heb ik hem eruit moeten trekken om te kunnen gamen, hangt nu in me 2de systeem...maar het analoge geluid behoort tot het beste wat ik ken.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ik zeg dat het wel veel kan schelen, maar het is maar net waarmee je het aflusiterd, ben pas over gegaan van een sblive 1024, naar een egosys waveterminal. Aangezien je met reason werkt heb je misschien gemerkt dat als je met een keyboardje bezig bent en lekker wat aan het draaien bent dat je miditiming niet helemaal lekker meer loopt, je vertraging vangeluid vs miditiming krijg je een opeenraping van puinhoop... Ik kon niets meer inspelen,.. en ik was het helemaal zat. Nadeel is van de waveterminal dat je een extra midi-interface nodig heb! Ik heb daarbij goedkoop een unitor8 gekocht van emagic, maar die is vrij prijzig voor de home-studio :) (domme domme ik :9 }:O )

voordelen van nieuwe (betere) geluidskaart > goeie latency / goeie AD/DA convertoren dus je mag het lekker op cd branden zonder teveel 'jitter' (digitale vervorming) je kan 10x beter je muziek exporteren, omdat ie e geluidskaart blijft belaasten voor een deel. De cpu belasting is ook minder en dat is heel B-) omdat je dan weer meer kunt gebruiken! :) (btw, tips voor alle reason gebruikers > mix je drums er niet teveel in, die vind ik altijd teveel aanwezig!)

een goeie voor jou zou zijn een hoontech, de duurdere serie, maar dan zonder die externe kastjes.. DSP24 geloof ik. Die komt bijna in dezelfde buurt als de egosys waveterminal2496 heeft alleen paar 'nutteloze' functies minder (wordclock enzo, alleen gebruikt in professionele(dure!schrik niet rustig 2000 euro kostende) appartuur)

neem eens een kijkje.. ik had ooit een test gevonden op google. audigy/dsp24 hoontech/waveterminal egosys - last = best, maar hoontech zoals ik al zei was ook goed!

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 10:26
Iemand ook eens nagedacht over de aucustic edge kaarten van Philips? uit de laatste tests komt die er ook heel goed uit en goedkoper dan de audigy

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 26 juni 2002 09:04 schreef Ordos20 het volgende:
Iemand ook eens nagedacht over de aucustic edge kaarten van Philips? uit de laatste tests komt die er ook heel goed uit en goedkoper dan de audigy
url :) :P (ben lui :9 )
ik weet niet of die dingen geschikt zijn voor creation :)
ivm latency en strakke midi timing.

ik neem aan dat we niet teveel met 5.1 bezig zin hier :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op dinsdag 25 juni 2002 20:07 schreef TeslaMaster het volgende:
Laten we even een concreet voorbeeld nemen: De Audigy. Die kan 96 kHz en 24-bit afspelen. Tegenover de Live! met 48 kHz en 16-bit hoor je dat verschil goed als je speakers hebt die 96 kHz en 24-bit geschikt zijn. Op gewone speakers hoor je het verschil niet. Dus als je er een geschikt speaker-setje bij koopt, hoor je zeker verschil.
niet eens :)
de audigy kan digitaal! alleen zijn 24/96 halen analoog is die ook maar 16 bit 48KHz, maar kwa kwaliteit gewoon een stuk beter door de 'echte' emu chips :) (ipv van die neppe in de live 1024 :P )
Op dinsdag 25 juni 2002 20:24 schreef BCC het volgende:
Ik denk dat een audigy in dit geval niet eens nuttig is, omdat reason gewoon geen beter geluid produceert. Enige oplossing is om hardware aan te schaffen denk ik (Synth, Sampler e.d.).
ook niet mee eens, als je goed kan mixen, en beetje met wat anders ernaast werkt kan je hier een professionele productie mee maken!
Op dinsdag 25 juni 2002 20:26 schreef neographikal het volgende:

[..]

dan maakt de geluidskaart voor het opnemen uiteraard geen hout uit, alleen voor het terugluisteren. In dat geval gaan luisteren want er zitten grote verschillen in het geluid(analoog) tussen geluidskaarten.... Mn Hoontech Iphone klinkt analoog echt stukken beter dan me audigy, maar das ff kweste van proberen natuurlijk
ook weer niet mee eens :)
je moet een goeie timing hebben, mocht je dat niet hebben, verpest je zo gigantisch je creativiteit omdat je geen ruk kan doen ivm latency/miditiming!

Verwijderd

Topicstarter
Door gitaarwerk - woensdag 26 juni 2002 09:01

--------------------------------------------------------------------------------
Ik zeg dat het wel veel kan schelen, maar het is maar net waarmee je het aflusiterd, ben pas over gegaan van een sblive 1024, naar een egosys waveterminal. Aangezien je met reason werkt heb je misschien gemerkt dat als je met een keyboardje bezig bent en lekker wat aan het draaien bent dat je miditiming niet helemaal lekker meer loopt, je vertraging vangeluid vs miditiming krijg je een opeenraping van puinhoop... Ik kon niets meer inspelen,.. en ik was het helemaal zat. Nadeel is van de waveterminal dat je een extra midi-interface nodig heb! Ik heb daarbij goedkoop een unitor8 gekocht van emagic, maar die is vrij prijzig voor de home-studio (domme domme ik )
voordelen van nieuwe (betere) geluidskaart > goeie latency / goeie AD/DA convertoren dus je mag het lekker op cd branden zonder teveel 'jitter' (digitale vervorming) je kan 10x beter je muziek exporteren, omdat ie e geluidskaart blijft belaasten voor een deel. De cpu belasting is ook minder en dat is heel omdat je dan weer meer kunt gebruiken! (btw, tips voor alle reason gebruikers > mix je drums er niet teveel in, die vind ik altijd teveel aanwezig!)

een goeie voor jou zou zijn een hoontech, de duurdere serie, maar dan zonder die externe kastjes.. DSP24 geloof ik. Die komt bijna in dezelfde buurt als de egosys waveterminal2496 heeft alleen paar 'nutteloze' functies minder (wordclock enzo, alleen gebruikt in professionele(dure!schrik niet rustig 2000 euro kostende) appartuur)

neem eens een kijkje.. ik had ooit een test gevonden op google. audigy/dsp24 hoontech/waveterminal egosys - last = best, maar hoontech zoals ik al zei was ook goed!

------------------------------------------------------------

Hee bedankt voor alle info,heb er al het 1 en ander van gevonden.Prijs van die hoontech valt idd wel mee,189 euro >:)
En die van egosys is ook wel vet,beetje duurder alleen :(
Dus het is volgens jouw dus ook zo,dat als ik samples of loopjes van een plaat haal en dat naar me schijf zet de kwaliteit beter is dan als ik dat nu doe?
En als ik bijv.met recycle(propellerhead) werk en daar loopjes naar importeer ze veel beter overkomen?

igg nog bedankt

Gegroet De3JEyH 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik voor die hoontech ga *D

http://www.hoontech.nl/
Pagina: 1