Door gitaarwerk - woensdag 26 juni 2002 09:01
--------------------------------------------------------------------------------
Ik zeg dat het wel veel kan schelen, maar het is maar net waarmee je het aflusiterd, ben pas over gegaan van een sblive 1024, naar een egosys waveterminal. Aangezien je met reason werkt heb je misschien gemerkt dat als je met een keyboardje bezig bent en lekker wat aan het draaien bent dat je miditiming niet helemaal lekker meer loopt, je vertraging vangeluid vs miditiming krijg je een opeenraping van puinhoop... Ik kon niets meer inspelen,.. en ik was het helemaal zat. Nadeel is van de waveterminal dat je een extra midi-interface nodig heb! Ik heb daarbij goedkoop een unitor8 gekocht van emagic, maar die is vrij prijzig voor de home-studio (domme domme ik )
voordelen van nieuwe (betere) geluidskaart > goeie latency / goeie AD/DA convertoren dus je mag het lekker op cd branden zonder teveel 'jitter' (digitale vervorming) je kan 10x beter je muziek exporteren, omdat ie e geluidskaart blijft belaasten voor een deel. De cpu belasting is ook minder en dat is heel omdat je dan weer meer kunt gebruiken! (btw, tips voor alle reason gebruikers > mix je drums er niet teveel in, die vind ik altijd teveel aanwezig!)
een goeie voor jou zou zijn een hoontech, de duurdere serie, maar dan zonder die externe kastjes.. DSP24 geloof ik. Die komt bijna in dezelfde buurt als de egosys waveterminal2496 heeft alleen paar 'nutteloze' functies minder (wordclock enzo, alleen gebruikt in professionele(dure!schrik niet rustig 2000 euro kostende) appartuur)
neem eens een kijkje.. ik had ooit een test gevonden op google. audigy/dsp24 hoontech/waveterminal egosys - last = best, maar hoontech zoals ik al zei was ook goed!
------------------------------------------------------------
Hee bedankt voor alle info,heb er al het 1 en ander van gevonden.Prijs van die hoontech valt idd wel mee,189 euro

En die van egosys is ook wel vet,beetje duurder alleen

Dus het is volgens jouw dus ook zo,dat als ik samples of loopjes van een plaat haal en dat naar me schijf zet de kwaliteit beter is dan als ik dat nu doe?
En als ik bijv.met recycle(propellerhead) werk en daar loopjes naar importeer ze veel beter overkomen?
igg nog bedankt
Gegroet De3JEyH