Edimax Router + ISDN/Modem wil niet auto-dialen

Pagina: 1
Acties:

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:30

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vanmiddag voor een bedrijf een Edimax Broadband Router gehaalt, met de bedoeling deze in het huidige netwerk te integreren (duh!) en dan via een ISDN modem naar het internet te bellen.

Het aansluiten op het netwerk en het configureren van de TCP/IP settings en het aanmaken van een instelling voor de telefoonverbinding ging allemaal goed.

Echter, het inbellen lukt tot dusver alleen met een analoge modem, de ISDN modem reageert helemaal niet. De analoge moden reageert echter ook niet 100% van de tijd als er gebruik gemaakt wordt van de 'Test Settings' optie, er komt vaak te staan dat of de modem niet goed is of de ontvanger ingesteld staat voor dailback. Er is tot nu toe van de ongeveer 30 inbelpogingen maar 1x een verbinding tot stand gekomen, waarbij de username/password foutief werd bevonden (terwijl dit wel klopte).

Het hele dial-on-demand werkt ook niet, de PC zoekt wel naar de router, de router registreert dit ook, maar deze geeft continue een 404 error door, en in de onderhoudspagina verschijnt de melding 'Link not found'.

Iemand een idee?

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Hehehe, d'r zit een foutje in de topictitel :P (moet dailen zijn)...

Maar er is dus niemand die iets weet? De firmware van de huidige versie is trouwens 1.11, wat ook de laatste is die ik op de Edimax site zie staan...

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Ik ben nu weer bezig met dit ding, maar hij wil nog steeds niet bellen. De melding die ik krijg is:
code:
1
! Destination not currently reachable or callback configured

Als ik vanuit een andere PC wil internetten krijg ik daar de melding dat er al iemand is ingelogd op de router, en de router geeft deze melding:
code:
1
2
! "192.168.200.168" try to browse this router
* External logon attempt rejected

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Wordt zo wel een eenpersoonstopic, maar ja :P

PROBLEEM OPGELOST!

Ik heb nu firmware 1.07 draaien (ipv 1.11) en alles werkte meteen... dit topic mag dus op slot nu.