Toon posts:

Red Alert + IPX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu me oude pc'tje in me netwerk staan en wil dus Red Alert 1 tegen elkaar spelen.

Ik heb bij allebei ipx geinstalled maar het wil maar niet werken...

Het enige wat je ziet bij multi-player->network in de lobby is elkaars naam - chatten of games joinen kan niet want dat zie je niet bij de ander...

bijde pc's draaien win98
hebben tcp/ip en ipx geinstalled

kan iemand zeggen wat ik precies in meot stellen dan ken ik het nog een keer proberen |:(

Brontrouting
Frametype
Maximumaantal sockets
Maximumaantal verbindingen
Netwerkadres
Pakketten met dezelfde lengte

moet die gevinkt worden -> Ik wil NetBIOS via IPX/SPX inschakelen :?

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 23:24

bennierex

Pilot_Z

Probeer eens op de ene pc een netwerkadres van 00000001 en op de andere pc 00000002 in te stellen.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Vertel even hoeveel netwerkkaarten er in iedere pc zitten en wat de bijbehorende IP-adressen en Subnet maskers zijn.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Op dinsdag 25 juni 2002 19:25 schreef Undertaker2 het volgende:
Vertel even hoeveel netwerkkaarten er in iedere pc zitten en wat de bijbehorende IP-adressen en Subnet maskers zijn.
Volgens mij moettie IPX hebben en geen TCP/IP

• DPG
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2022

DPG

Biertje?

Je moet alle instellingen laten staan zoals ze stonden toen je ipx installeerde....

ipx regelt alles zelf wel....

en de interne netwerk nummers 000000xxxxx
hebben niks met je feitelijke lan te maken, deze zijn voor intern gebruik van de pc.(Dacht ik)

We work in the dark....We give what we have....Our doubt is our passion....and our passion is our task....The rest is the madness of art.---@ Henry James @---.

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Op dinsdag 25 juni 2002 19:57 schreef DPG het volgende:
Je moet alle instellingen laten staan zoals ze stonden toen je ipx installeerde....

hebben niks met je feitelijke lan te maken, deze zijn voor intern gebruik van de pc.(Dacht ik)
Mjah, ik heb verder ook geen verstand van IPX, maar tijdens LANparties die ik hier wel eens hou, werkt(e) Red Alert 2 alleen maar goed wanneer er bij iedereen een IPX netwerk nummer werd ingesteld.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op dinsdag 25 juni 2002 19:57 schreef DPG het volgende:

echt wel dat het belangrijk is die IPX netwerk nummers. Het is te vergelijken met het netwerkdeel van het ip adres alleen dan makkelijker. Je hebt namelijk geen subnetmasker bij IPX woei

Verwijderd

Topicstarter
Wil nog iemand beantwoorden wat je voor dit allemaal moet invullen?

Brontrouting
Frametype
Maximumaantal sockets
Netwerkadres

Netwerkadres wordt trouwens 1 als ik bijvoorbeeld 000001 invul :)

Dus waarom al die nullen?

Maar de host moet 1 hebben en client 2? Is het dan goed?

• bennierex

bennierex

Pilot_Z

Op dinsdag 25 juni 2002 20:39 schreef Da_BuTcHA het volgende:
Wil nog iemand beantwoorden wat je voor dit allemaal moet invullen?

Brontrouting
Frametype
Maximumaantal sockets
Netwerkadres

Netwerkadres wordt trouwens 1 als ik bijvoorbeeld 000001 invul :)

Dus waarom al die nullen?

Maar de host moet 1 hebben en client 2? Is het dan goed?
Die nullen zijn niet nodig. Ook maakt het niet uit welke pc 1 of 2 heeft. Laat gewoon de instellingen voor wat ze zijn en stel alleen het netwerknummer in.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Zoek eventjes op mijn username, dan kom je vanzelf een topic tegen waarin ik uitleg hoe je Redalert(2) aan de praat kan krijgen wanneer je in 1 v.d 2 pc's 2 netwerkkaarten hebt zitten.

Als je namelijk 2 netwerkkaarten hebt, dan wil het wel eens voorkomen dat Redalert bij de "verkeerde" kaart gaat kijken.

Bovendien zijn er wat opties die je bij je IPX/SPX protocol uit moet zetten.

/edit
Wat is er met die search? Waarom slechts de laatste 60 resultaten ofzo? Nu kan ik dat hele verhaal wat ik ooit eens heb getypt zeker weer opnieuw gaan tikken :(
Op username vindt de search ook veeeeels te weinig!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 07:12

Adze

CCNP !

En als je ze wel gaat veranderen, hoe het netwerk adres dan gelijk! Anders heb je ook nog een router nodig om de ipx pakketjes te routeren...
Pagina: 1