Toon posts:

RAID uitzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vraagje.
Ik heb het forum al doorgekeken maar kon weinig voor mij nuttige informatie vinden. Ik ben inmiddels in het bezit van een asus p4b533-e moederbord met een intel 1,6 GHZ.

Ik wil mijn raid controller gebruiken als EXTRA ide aansluitingen. Op deze raid aansluitingen wil ik een Maxtor 60 GB (6L060J3) en een IBM 30,7 GB aansluiten. Ik wil hierbij de raid functie niet gebruiken.

Heeft iemand een oplossing.
Ik heb nu 1 hd (de maxtor) geinstalleerd en dat werkt ook niet. MBFastTrak 133 Lite (raid bios) maakt zelf nu een array aan en de hd (maxtor) wordt niet herkend in de setup van windows XP, terwijl die wel herkend wordt in het bios.

iemand??

BvD

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Om je raid controller als een extra IDE controller te gebruiken moet je de schijven een voor een in raid 1 (arrays) zetten.
Voor windows moet je eerst drivers(van raidcontroller) installeren voordat je de raid controller ziet.
En dus ook voordat je de schijven ziet.

Verwijderd

als je kiest voor geen array aanmaken dan zal de bios van de raid controller zelf een array aanmaken waarbij hij voor elke HD een raid 0 maakt.
Dus in jouw geval een 60gb RAID0 en een 30,7gb RAID0
hij striped hem dus gewoon over alletwee de HD's.

Met andere woorden, als je nu opnieuw opstart en je start de WinXP setup dan zie je de 60gb en de 30gb netjes staan.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-07 15:22
Op dinsdag 25 juni 2002 19:00 schreef freekw het volgende:

MBFastTrak 133 Lite (raid bios) maakt zelf nu een array aan en de hd (maxtor) wordt niet herkend in de setup van windows XP, terwijl die wel herkend wordt in het bios.
als je em tijdens de setup van XP wilt gebruiken moet je bij het booten van de CD op F6 drukken, melding daarvoor komt op het scherm. dan kan je de raid133 driver van diskette laden.

als je geen array aanmaakt (gaat ook moeilijk met 1 schijf :P) dan zou het gewoon moeten werken.

Verwijderd

Je hebt toch 2 raidcontrollers op een mobo zitten. Doe je de 1 op de 1 en de ander op de ander. Of zit ik dr erg naast :?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties ik heb er zeker iets aan gehad (windows is nu aan het installeren). Ik kreeg alleen net een melding (tijdens installatie) dat de software die ik wil installeren niet aan de eisen van het windows logo voldoet. Hij geeft een verwijzing naar 'WinXp Promise MBFastTrack133 Lite (tm) Controller' ? Komt dit vaker voor?

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:22

Sebazztiaan

sebas!

Op dinsdag 25 juni 2002 19:11 schreef Tuxus het volgende:
Je hebt toch 2 raidcontrollers op een mobo zitten. Doe je de 1 op de 1 en de ander op de ander. Of zit ik dr erg naast :?
Nah, je hebt één RAID-controller, maar die controller heeft 2 IDE aansluitingen, waar je elk weer 2 schijven kan aansluiten, je kunt ook een array maken over bijde bussen

bv

P: a b (primary) a & b zijn aan te sluiten schijven M en S
S: a b (secondary)

RAID 0 op P:a en S:b is gewoon mogelijk

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Op dinsdag 25 juni 2002 20:06 schreef freekw het volgende:
Bedankt voor de reacties ik heb er zeker iets aan gehad (windows is nu aan het installeren). Ik kreeg alleen net een melding (tijdens installatie) dat de software die ik wil installeren niet aan de eisen van het windows logo voldoet. Hij geeft een verwijzing naar 'WinXp Promise MBFastTrack133 Lite (tm) Controller' ? Komt dit vaker voor?
Jup, da's geen probleem.. Dat is de driver-signing policy van microsoft.. De drivers die jij installeerd zijn niet door ms gekeurd ofzo, maar zolang het werkt is dat dus geen probleem :)
Pagina: 1