Toon posts:

Ligt het aan mijn processor of aan mijn mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.Kunnen jullie mij misschien helpen???Ik zit namelijk met een probleem.Ik kwam een keertje thuis en toen wou ik mijn Pc aanzetten,maar dat lukte me niet.Hij deed nix meer.En ook bij het opstarten hoorde ik geen piejes die je normaal wel hoort en nou is de vraag wat er mis is? Misschien ligt het aan BIOS,want ik hoorde namelijk dat je BIOS moet updaten? Willen jullie a.u.b mij helpen.
Alvast bedankt
doeeei

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:38
Spinnen je schijven wel op ? gaan je coolers draaien ?
Wat zijn de specs van pc ?

Verwijderd

Topicstarter
ja en mijn coolers gaan ook draaien(mobo,3dkaart en processor zelf)
AMD 1,4Mhz
Hdd Maxtro 20,1 Gb
3d prophet 3d
mobo k7

Verwijderd

zo te lezen is je moederbord overleden want als het je proc zou zijn dan zou als nog de moederbord piepjes geven van dat er wat is

Verwijderd

bij een andere post kwam dit ook naar voren toen bleek het toch echt de proc te zijn die de geest had gegeven.
Mobo gaf toen ook geen piepjes .

Verwijderd

Topicstarter
Ja da klopt,Bij mad_dog toch ? daar heb ik het gezien en daar heb ik ook gezien dat hij hopeloos was :-(.
Ik hoop dat het bij mij niet het geval is!!!:?

Verwijderd

welkom op got

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
* Plague denkt dat het de video kaart is dei de geest heeft gegeven...
Ik heb het ook een keer gehad ;) Zit nu te wachten op een nieuwe gef 2 ultra.. ;)

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

zit je geheugen nog goed in het mobo?, hetzelfde voor de videokaart?

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 25 juni 2002 19:40 schreef chefke het volgende:
welkom op got
Ik hoop dat dit VRIENDELIJK was bedoeld? :?
Anders: excuses voor deze megaul (haags :P )... :P

[nofi]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
hier stond niks

Verwijderd

Topicstarter
ja hoor alles zit er goed in!Keb al alles 3x eruitgehaald,majaaaaa.....
k weet het ook nie :'(

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:06
EHBPCC:

Ontkoppel alles van je mobo behalve:
-voeding
-proc
-geheugen
-videokaart
-interne speaker

Doe een cmos reset

Post dan in deze thread je bevindingen.

!!Heatsing wel op proc laten zitten uiteraard!!

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
hey terror
hoe kan ik cmos resetten?
K kan wel BIOS resetten,maar cmos weet nie hoe da moet (8>
kun je me misschien helpen?
alvast bedankt
mzzl

• Terror
Cmos reset. 2 opties. Combi werkt het beste :)

Haal je bios batterij eruit en sluit de plus en de min van de aanluitingen daar kort. 2e optie is met een jumper op je moederbord (zie handleiding van dat ding). Beide zal je toch zekers een minuut moeten doen. (weet je zeker dat je het goed doet)

Gevolg bij een goed werkende pc is dat je bios nu de fabrieksinstelling heeft. Menig compu is hierdoor weer tot leven gewekt.

Bios reset is eigenlijk niet anders dan software matig standaard instellingen terug plaatsen. Wat je nu doet is het niet statische geheugen van je bios (de instellingen dus) wissen. GL

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
De jumper van mijn mobo heb ik al gedaan,maar hoe kan ik het battaretje van mijn mobo kortsluiten.Jaahh dat heb ik nog nooit gedaan.
Misschien doe ik met de jumper ook fout.Kijk,als ik de jumper van links naar rechts plaats,moet ik dan mijn PC opstarten??(ik heb het niet gedaan,misschien moet het wel en keb maar 5sec.gewacht misschien is het te kort??!!
Hoe heb jij dat gedaan?
schrijf a.u.b iets terug
gr's GangstA

• Terror
Hoeft niet te smeken hoor :)

Wel eerst die batterij. Die maakt onderaan contact met een metaaltje en bovenop. Deze 2 contacten duw je tegen elkaar. Nu sluit ie kort en ontlaadt het gedeelte dat de instellingen van je bios bewaard zich.

Die jumper doet eigenlijk exact het zelfde. 5 sec is idd te kort voor zo'n jumper, minuut soms ook, daarom zei ik dat de combi het best is. mag ik uit je bericht concluderen dat je nu weet hoe die cmos-clear-jumper geplaatst moet worden?

Dus, pc kaal opstellen. cmos resetten. En testen maar. Verder GEEN spanning op dat apparaat zetten als je dit doet. PC dus uit. Niet rebooten. pas als je cmos gereset is de kale pc proberen op te starten.

Veel gedetailleerder kan ik het denk ik niet beschrijven. Me off to bed, zal morgen nog is deze thread bekijken. Hopelijk gaat ie piepen of iets dergelijks. Net baby's die dingen. Als ze kunnen huilen is het goed :P

Verwijderd

Topicstarter
he terror.
hij doet het nog steeds nix,maar nou zie ik rood lampje niet meer branden.(heel raar)k weet nie maar k heb echt zo'n gevoel dat ik iets fout doe :? .Jij hebt wel ICQ toch?Via ICQ is wel een stuk makkelijker,maar jij bent niet online.hier is mijn nummer 163371558

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Denk dat het je processor is .

Als het geheugen is piept hij en als het het mobo is ook video kaar t weet ik niet zeker maar goed het klinkt niet best .

Ik zou de processor ff testen ergens .

En daarna je video kaart enzovoort .

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• Terror
Op woensdag 26 juni 2002 02:58 schreef mmxmmx het volgende:
Denk dat het je processor is .

Als het geheugen is piept hij en als het het mobo is ook video kaar t weet ik niet zeker maar goed het klinkt niet best .

Ik zou de processor ff testen ergens .

En daarna je video kaart enzovoort .
Denk idd het zelfde. Vid kaart en mem zijn vrij makkelijk bij iemand anders te testen. Proc en mobo vind je vaak wat lastiger vrijwillegers voor.

Pagina: 1