[Catch 22] Planet internet

Pagina: 1
Acties:

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Het management van planet internet is nou niet echt wat je zegt goed bezig, komt ie:

Laatst had ik last van een codered virus mn computertje, en ben van de adsl afgeflikkert. Blokkering door PI. Je kunt dan bellen naar de servicelijn, maat het enige wat je dan te horen kan krijgen is dat je een e-mail moet sturen naar security@planet.nl. Je mag dus gebruik maken van internet om in contact te komen met planet internet, om dat je geblokkeerd bent van internet. Uiteraard hebben de mensen bij security geen telefoon. Dit was het eerste leuke voorbeeld.

Tweede voorbeeld:
Vanmiddag even een oudere mevrouw geholpen omdat ze niet meer op internet kon (80 jaar, zeeeeer bij de tijd). Planet internet heeft een nieuw inbelnummer. Deze is nu landelijk, maar je belt altijd locaal. Om het nieuwe nummer te kunnen zien, moet je eerst online gaan en gegevens invoeren. Dan pas krijg je het nieuwe inbelnummer. Opzich wel logisch, maar deze mevrouw had lang niet alle correspondentie gekregen en kon niet meer met haar oude nummer inbellen. Ook op de folder omtrent het in gebruik name van het nieuwe netwerk/inbelnummer, was natuurlijk geen nummer te bekennen. Bij het bellen naar de helpdesk, kreeg je standaard dat er 10 of meer mensen voor je waren.

Dus om het nieuwe nummer te krijgen, moet je weer eerst gebruik maken internet, wat het dus niet meer doet.

Ik zeg niet dat planet internet een slechte provider is, want ik maak er al lange tijd met veel plezier gebruik van, maar bovenstaande voorbeelden geven toch aan, dat niet iedereen daar goed aan het nadenken is, of ben ik nu onreeel? Zeg het maar...