[NetMD] Waarom een MZ-N505 of N707 + verschillen

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:18

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Het grote topic over de NetMD is een beetje verzadigd geraakt waardoor antwoorden zoeken in de grote reeks met posts, niet meer echt normaal te noemen is, heb ik een vraag:

Ik heb keuze uit de N505 (Blauw) voor €229 of de N707 (Silver) €299. Welke is eigenlijk het meest geschikt, en waarom.

De door mij bekende verschillen zijn:
  • Wel LCD in AB van 707
  • Wel hoesje voor MD bij 707
  • Oplaadbare batterij bij 707 (is deze te vervangen voor een niet oplaadbare :?
  • Cradle voor het opladen bij een 707
    <li>"normale" ingang voor opnemen bij 707
</li>

Kloppen die gegevens, en zijn er nog aanvullingen ervoor?

20*350ZO45°

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Die batterei was volgens mij wel te vervangen....

Samen staan we sterk!

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-03 13:07
Heb zelf de 505 en ben er gewoon dik tevreden mee :) Ook bij de 505 krijg je een hoesje voor je MD en ook een oplaadbare batterij krijg je erbij.... :P

Bladiebla!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 20:26 schreef TuLPMaN het volgende:
Heb zelf de 505 en ben er gewoon dik tevreden mee :) Ook bij de 505 krijg je een hoesje voor je MD [b]en ook een oplaadbare batterij krijg je erbij....[b] :P
Oh aha, die kan je dus laden met je adapter ipc met een cradle, dus uiteindelijk maakt dat geen *PIEP* uit.

20*350ZO45°

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:57

Aidix

Geluidspietlut

Op dinsdag 25 juni 2002 18:49 schreef Richard het volgende:
[list]<li>Wel LCD in AB van 707
</li>

Maar geen menustructuur, dus veel schiet je er niet mee op.
• Wel hoesje voor MD bij 707
Ook bij 505. In dat hoesje past geen extra MD en het drukt je batterijklepje steeds open. Dat breekt gegarandeerd een keer af.
• Oplaadbare batterij bij 707 (is deze te vervangen voor een niet oplaadbare :?
Gewone AA NiCD zit bij allebei. Meteen setje NiMH kopen dus, dan heb je 2,5 zoveel speeltijd.
• Cradle voor het opladen bij een 707
Die batterij gaat niet in die cradle ofzo... Die cradle is alleen maar een standaardje, verder heb je er geen zak aan. Je kan de adapter ook rechtstreeks in de recorder steken.
<li>"normale" ingang voor opnemen bij 707
[/list]</li>
En de 505 een abnormale :?
De 707 heeft een extra microfoon ingang.

Een 707 kost dus 70 euro meer (144 gulden weet je nog) en daar krijg je voor: een waardeloze cradle, een LCD op de AB en een iets grotere LCD op de recorder zelf.
De printplaat van de recorder is exact hetzelfde en de shit die erop zit ook. Dus Sony verdient big bucks aan knakkers die een 707 kopen. Dat moet je ze natuurlijk niet gunnen, en dus een 505 kopen >:)

Verwijderd

N707 ziet er mooier uit :)

Dat kan ook een reden zijn om die te kopen, daar zou ik wel een paar euro's voor overhebben, maar 70 gaat me dan wel erg ver voor alleen mooi en een iets hoger patsgehalte.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 21:15 schreef Sinterklaas het volgende:
N707 ziet er mooier uit :)

Dat kan ook een reden zijn om die te kopen, daar zou ik wel een paar euro's voor overhebben, maar 70 gaat me dan wel erg ver voor alleen mooi en een iets hoger patsgehalte.
Ik vind de blauwe 505 eigenlijk net iets mooier dan de 707, maar da's persoonlijk natuurlijk ;) :+

Ik denk dat ik voor die 144 GULDEN minder dan toch maar die 505 neem.

Heb ik bij mijn "oude" MD ook gezien. Het was de MZ-R35, deze koste toen iets van 550,- GULDEN en die gebruik ik strax ook niet meer omdat ik de NetMD heb. Als ik deze NetMD te heb, is binnen *NO TIME* deze ook weer verouderd, dus de 505 zal wel de beste oplossing zijn.

Nog tips?

20*350ZO45°

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Heb je een AB bij een n505 zonder lcd scherm ?, dus dat je next track volume enzo kan bedienen ?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 21:36 schreef B0MBACI het volgende:
Heb je een AB bij een n505 zonder lcd scherm ?, dus dat je next track volume enzo kan bedienen ?
Yep, check de volgende foto maar: http://www.upstreamasia.com/primages/md/n505_l.jpg (niet als [ img]bla.jpg[/ img] omdat plaatje te groot is voor layout)

20*350ZO45°

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 12:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Op dinsdag 25 juni 2002 22:34 schreef Richard het volgende:

[..]

Yep, check de volgende foto maar: http://www.upstreamasia.com/primages/md/n505_l.jpg (niet als [ img]bla.jpg[/ img] omdat plaatje te groot is voor layout)
offtopic:
Ze luisteren iig naar goeie muziek (sublime)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
ik heb dus al sinds begin mei een N505 ... mooi ding, werkt leuk, maar heb dus effe een vraag ..
is er ook een andere ab voor te kopen ? als deze een keer stuk gaat, kan ik dan een digitale kopen ? (met zo'n mooi lcd schermpje) ..
zoja.. hoe prijzig is dat op dit moment ?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 08:54 schreef whitehouse het volgende:
ik heb dus al sinds begin mei een N505 ... mooi ding, werkt leuk, maar heb dus effe een vraag ..
is er ook een andere ab voor te kopen ? als deze een keer stuk gaat, kan ik dan een digitale kopen ? (met zo'n mooi lcd schermpje) ..
Ik denk dat dit niet gaat werken, ik heb het ook weleens met een MZ-R35 geprobeerd, en een AB met LCD met zelfde aansluiting, maar had ook géén zin.

Maar de gemiddelde mens hiero denkt dat ik toch wel beste voor de 505 kan gaan?

20*350ZO45°

• whitehouse
ja !!
de N505 is het !!

ow .. 1 minpunt ...
GEEN LINE-OUT !!!!!!!!!
dit vind ik een groot nadeel, maar niet groot genoeg om geen N505 te kopen (als je de Line-out niet perce nodig hebt)

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op woensdag 26 juni 2002 09:22 schreef Richard het volgende:

[..]

Ik denk dat dit niet gaat werken, ik heb het ook weleens met een MZ-R35 geprobeerd, en een AB met LCD met zelfde aansluiting, maar had ook géén zin.

Maar de gemiddelde mens hiero denkt dat ik toch wel beste voor de 505 kan gaan?
Je moet niet denken, je moet zeker weten. Zoals ik al zei zijn de 707 en de 505 op hetzelfde PCB gebaseerd.
De 707 wordt in de VS met de LCD-loze AB verkocht en de 505 heeft inde VS helemaal heen AB.
Alle SOny aftandse bedieningen zijn tegenwoordig uitwisselbaar.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op woensdag 26 juni 2002 09:30 schreef whitehouse het volgende:
ja !!
de N505 is het !!

ow .. 1 minpunt ...
GEEN LINE-OUT !!!!!!!!!
dit vind ik een groot nadeel, maar niet groot genoeg om geen N505 te kopen (als je de Line-out niet perce nodig hebt)
Geen enkele SOny heeft een Line-Out.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 09:46 schreef Aidix het volgende:

[..]

Geen enkele SOny heeft een Line-Out.
Jewel, mijn MZ-R35 heeft wel een Line-Out hoor, of heb je het alleen over NetMD?

20*350ZO45°

• whitehouse
heeft geen enkele sony portable md een line out ?
zeer slechte zaak, omdat de output van de hoofdtelefoon niet bepaald okay is ..

heb dus een sony discman gehad, waarvan de line-out toch echt super was !!
begin me een beetje te ergeren aan de arrogante houding van sony ..

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 11:04 schreef whitehouse het volgende:
heeft geen enkele sony portable md een line out ?
zeer slechte zaak, omdat de output van de hoofdtelefoon niet bepaald okay is ..

heb dus een sony discman gehad, waarvan de line-out toch echt super was !!
begin me een beetje te ergeren aan de arrogante houding van sony ..
Lees nou eerst eens mijn reactie boven de jouwe, er zijn dus wèl MD's (portable) met line out.

20*350ZO45°

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ja, jouw antieke MZ-R35 |:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

Ik sta hier echt tegen een muur te lullen he.

• whitehouse
LOL

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb de 505 gekocht, zit er nu een beschermfolietje over de display of is het altyd zo wazig?

20*350ZO45°

• _WgV_
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

Op woensdag 26 juni 2002 16:43 schreef Aidix het volgende:
Ja, jouw antieke MZ-R35 |:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

Ik sta hier echt tegen een muur te lullen he.
Nee hoor mijn r909 heeft ook een lijnuitgang en de r900 ook en de r910 en de n1 ook moet je gewoon via het menu selecteren. En wat is er mis met de r35? Over tien jaar is ie echt antiek en bakken met geld waard }:O

#StopBurningStuff

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op woensdag 26 juni 2002 19:09 schreef Richard het volgende:
Ik heb de 505 gekocht, zit er nu een beschermfolietje over de display of is het altyd zo wazig?
Het is altijd wazig... Net of er een of andere vloeistof op ligt. In felle zon zie je geen flikker (als het licht 'verkeerd' valt zeg maar)

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op woensdag 26 juni 2002 20:31 schreef Cookiemonstar het volgende:

[..]

Nee hoor mijn r909 heeft ook een lijnuitgang en de r900 ook en de r910 en de n1 ook moet je gewoon via het menu selecteren. En wat is er mis met de r35? Over tien jaar is ie echt antiek en bakken met geld waard }:O
Dat noemt Sony een Lineout setting ja, maar met een echte lineout heeft het geen R.U.K. te maken. Het signaal is nog altijd veel te zwak.

Dus:
- heeft zo'n ding een lineout? Neen.

-heeft de duurste lijn een instelling die volgens SOny de headphone out voor Line-out door moet laten gaan maar alsnog niet bruikbaar is als lineout? Ja.

Verwijderd

ja, die line-out setting is gewoon dat ie het volume op een bepaald niveau zet. het idee van een echte line-out is dat de de (brakke) interne versterker paseert, wat ie bij Sony (of whatever ander merk dan ook, al twee jaar geen nieuewe MDs met line-out meer gezien) dus niet doet.

is dus niet zo zeer de arrogantie van Sony, maar komt meer doordat de gemiddelde consument geen benul heeft van line-outs of whatever, en het allemaal alleen maar geld kost, waardoor ze het er dus maar liever gewoon uit laten. zelfde reden dat de duurdere modellen van Sharp en alle Sonys en Panasonics steeds minder vermogen hebben. was dat 'vroeger' nog wel es 10mW@32ohms, het gaat nu steeds meer in de richting van 3.5mW@16ohms. de gemiddelde consument snapt er toch niks van, maar de batterij gata weer langer mee en das wel interresant.

maar, de versterkers die er in zitten zijn over het algemeen best goed, qua geluid, beter dan die van discmans bijvoorbeeld. moet je niet proberen je HD580 er op te laten werken, maar dan is het idee van iets compacts als een MD ook gelijk om zeep he..

Verwijderd

om hier even op terug te komen...van Sony bestellen is uiteraard ontzettend duur (denk aan richting de 100 euro). via internet ken ik voor AB's alleen Minidico.com, maar die zit in de VS, dus boven op de $65 oid dat zo'n ding kost komt nog een aardig bedrag aan verzendkosten, invoer en dat soor ongein.

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik ga een een n505 kopen ik heb hem voor €230,- gezien bij Mediamarkt weet iemand een winkel waar het nog goedkoper is ?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 14:35 schreef B0MBACI het volgende:
Ik ga een een n505 kopen ik heb hem voor €230,- gezien bij Mediamarkt weet iemand een winkel waar het nog goedkoper is ?
€229,- bij Modern Electronics (ligt eraan welk filiaal) Er zijn mensen die 'm voor €219,- hebben gekocht (weet niet waar)

Welke Mediamarkt is ie €230,- Vorige week in Rotterdam bijna gekocht voor €277,- (blij dat ik dat niet gedaan had)

20*350ZO45°

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Op vrijdag 28 juni 2002 14:53 schreef Richard het volgende:

[..]

€229,- bij Modern Electronics (ligt eraan welk filiaal) Er zijn mensen die 'm voor €219,- hebben gekocht (weet niet waar)

Welke Mediamarkt is ie €230,- Vorige week in Rotterdam bijna gekocht voor €277,- (blij dat ik dat niet gedaan had)
Nou ik zag hem bij Mediamarkt Rotterdam (Centrum) voor €230,-. (Een weekje terug )

Ben net langs geweest het is 249,- geworden :(
Bij welke RAdio Modern kost ie 229,- ?

• [BoSS]
  • Laatst online: 21:29

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Weet iemand waar je de N707 goedkoop kan kopen? Wat is een beetje redelijke prijs voor deze speler? Kan hij ook NiMH batterijen opladen? Want dan koop ik gewoon een setje 1800mAh batterijen, daar doet hij wel een stukje langer mee als met de standaard-accu. Als hij er ook nog in opgeladen kan worden, zou het helemaal mooi zijn.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op vrijdag 28 juni 2002 23:13 schreef B_O_S_S het volgende:
Weet iemand waar je de N707 goedkoop kan kopen? Wat is een beetje redelijke prijs voor deze speler? Kan hij ook NiMH batterijen opladen? Want dan koop ik gewoon een setje 1800mAh batterijen, daar doet hij wel een stukje langer mee als met de standaard-accu. Als hij er ook nog in opgeladen kan worden, zou het helemaal mooi zijn.
Ja, ik weet wel waar je 'm goedkoop kunt krijgen, alleen is voor jou denk ik niet aantrekkelijk om er hier helemaal om te komen vanuit hoogvliet:
0118-626028
Fabro TV BV
Domburgs Schuitvlot 3
4331NE MIDDELBURG
Edit: Chips, was de prijs vergeten te zeggen: €299,-

20*350ZO45°

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op zaterdag 29 juni 2002 07:59 schreef Richard het volgende:

[..]

Ja, ik weet wel waar je 'm goedkoop kunt krijgen, alleen is voor jou denk ik niet aantrekkelijk om er hier helemaal om te komen vanuit hoogvliet:
[..]

Edit: Chips, was de prijs vergeten te zeggen: €299,-
Heb jij die N707 zelf? Kan je ook antwoord geven op mijn vragen? (en ook of de N707 een backlight remote heeft :?)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op zaterdag 29 juni 2002 09:05 schreef B_O_S_S het volgende:

[..]

Heb jij die N707 zelf? Kan je ook antwoord geven op mijn vragen? (en ook of de N707 een backlight remote heeft :?)
Nee, ik had de keuze uit 2 koopjes:
505Blauw --> €229,-
707Silver --> €299,-

Ik vond die 505 dan eigenlijk toch nog aantrekkelijker voor €70,- minder.

Jammer, ik had graag antwoord op je vragen gegeven.

20*350ZO45°

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Heeft er nou niemand een N707? Ik wil weten of de interne batterijlader ook (GP) NiMH batterijen op kan laden, aangezien deze een stuk langer meegaan dan die meegeleverde 700mAh NiCD batterij :)

• whitehouse
Mijn 505 kan dat zowieso !!!!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op donderdag 04 juli 2002 09:09 schreef whitehouse het volgende:
Ja, je N505 laad NiMH batterijen goed op? Aangezien het dan met de N707 ook wel moet lukken.En hoelang duurt volledig laden dan (ipv de 3 uur met NiCD)?

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op donderdag 04 juli 2002 09:09 schreef whitehouse het volgende:
Waar staat dat?
Een slechte NiMH lader of een apparaat dat daar niet voor geschikt is laad je batterijen veel minder ver op dan eigenlijk de bedoeling is.

• whitehouse
ehm.. misschien voorbarig , maar ..
ik doe nu minstens 5 keer zo lang met de batterij (die 1600 GP)
en wat opladen betreft : ik druk op "opladen" , ga slapen, wordt wakker, en neem hem mee.. that's all..

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Dus bij jou werken die NiMH batterijen goed? Mooi zo, als ik morgen of overmorgen mijn N707 ga halen haal ik er meteen een setje GP's bij *D

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Niemand weet het? Anders ga ik hem vanmiddag gewoon halen :P

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Nou, heb dus net mijn N707 gehaald, hij is netjes muziek er naartoe aan het kopieeren nu (LP2 & LP4, even het verschil beluisteren :P).
Ik ga zo even een setje NiMH batterijen halen, horen jullie wel van me of die er (goed) in werken & opladen.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op donderdag 04 juli 2002 22:56 schreef whitehouse het volgende:
ehm.. misschien voorbarig , maar ..
ik doe nu minstens 5 keer zo lang met de batterij (die 1600 GP)
en wat opladen betreft : ik druk op "opladen" , ga slapen, wordt wakker, en neem hem mee.. that's all..
5 keer zo lang nog wel.
Met 1600 / 700 = 2.2 keer zoveel batterij capaciteit.

Dus jij speelt nu 12* 5 = 60uur SP af? Knap hoor.

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Mijn N707 is nu een GP 1800mAh batterij aan het laden. Morgenochtend even kijken of het gewerkt heeft (kan alleen niet zien hoe lang het heeft geduurt, lijkt mij ook 2x zo lang, die lader van Sony laad met ongeveer 230mA (700mAh in 3 uur) dus dan zou die er ongeveer 7 a 8 uurtjes over moeten doen.

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-12-2025

Bear

wench

Dat kan je maar beter niet doen,
je moet em dan appart bestellen en dat kost ongeveer 250 gulden :(

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

• whitehouse
114 euro ?? |:(
dus in feite, als deze die ik nu heb, kapot gaat, ben ik de L*L ?
en wat kost de " bovenkant " ? (de dopjes met KORT snoer)

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-12-2025

Bear

wench

Dat is ook bijna onmogelijk om dat los te bestellen (gaan bij mij om het half jaar kapot >:) ) in ieder geval als het kan kost het meer dan een gewone lange

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

appelsientje

Het beste onder de zon

Sorry dat ik zo laat reageer, maar waar kan je dat ding online kopen ??
ik zie alleen maar mp3 spelers maar niet echt netMD

iemand tips ??

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Verwijderd

appelsientje schreef op 16 oktober 2002 @ 15:20:
Sorry dat ik zo laat reageer, maar waar kan je dat ding online kopen ??
ik zie alleen maar mp3 spelers maar niet echt netMD

iemand tips ??
uit pricewatch: http://www.budgetwinkel.nl schijnt op dit moment de goedkoopste te zijn. Ik raad je echter aan om zelf even wat verder (over de grens in Duitsland) te zoeken, aangezien ze daar over het algemeen een stuk goedkoper zijn.

• _WgV_
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

#StopBurningStuff

Pagina: 1