[CM]Bevestiging plexi zijkant op case

Pagina: 1
Acties:

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
De vakantie begint heel snel, en het vakantiegeld stroomt binnen (helaas niet continu :( :+) Dus ik wil (nog steeds) mijn case gaan modden. Mijn Case vind ik standaard al vrij mooi, dus echt verneuken wil ik em niet. Ik wil dus 1 zijpaneel, volledig vervangen door plexiglas, dus een soort van window, en aan de zijkant ledjes doen. (dus een glowpad window :P) en in et plexi nog ergens een casefan erin. (blowhole aan de voorkant is niet mogelijk ivm ledjes en aan/uit schakelaar)

1)Hoe bevestig ik dan deze zijpaneel op mijn case? Mijn huidige paneel "schuift" met een uitsteeksel erin, maar plexi lukt dat denk ik niet :7)

2)5mm plexi is stervens duur en (bijna) nergens te verkrijgen, en 3mm plexi is zo te halen (ook duur, daarnietvan) De 3mm ledjes passen dan NET NIET in het plexi. Geeft het volgende (de ronding van de LED steken dan ietsjes uit het plexi) minder licht?

Het volgende wat ik wil is met de resterende plexi een soort van baybus maken. Daarin moet dan de fan control komen (maar met mooie toetsen, weet nog niet precies hoe) en een infrarood ontvanger voor draadloos besturing van Winamp :P) Ik wil dus een frontje van plexi hebben, maar het moet dus ook een glowpad zijn, en daarom moet deze plexi front ook iets uitsteken, om het glow effect te zien) Maar hoe maak ik deze "glowpad" zonder dat ik de ledjes zie? (aangezien het plexi naar buiten "steekt")

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

tja dan kan je dus geen hele windows ervan maken misschien meot je dan nog een klein randje donker maken en daarzo de ledjes achterdoen :) succes

• ND863

ND863

Topicstarter
Wacht eens even!!! :P Kan ik niet iets met glasvezel kabeltje??? Hoeveel kosten ze eik? :? :7

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 10:27

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Een complete plexiwindow kan wel. Je kunt er ook led-jes in doen. Wat je alleen maar hoeft te doen om randen af te werken is een rubberstrip erover. Lijkt op een raamrubber alleen heeft deze maar 1 klemmende kant (is geloof ik soort tochtstrip op de markt met die eigenschappen). Daar kun je dan ook de led's strak mee vastzetten en kabels redelijk netjes mee wegwerken tot punt waar ze eruit moeten komen. Ziet er mijns inziens ook erg sjiek uit. :)

*empty*

• ND863

ND863

Topicstarter
Dus je hebt zo'n stukje plaxi, en als je em van de zijkant bekijkt, dan zie je langs de randen een zwarte strip, en daaronder de led? :7

En voor het frontjebaybus? Want ik heb liever (bij de plexi zijkant) geen strip over de rand, omdat er heel weining van het glowpad effect zal overblijven :7 Bij de zijkant maken de ledjes nietzoveel uit of ik ze wel/niet zie. Bij het frontje wel :)

Het licht wat de "glowpad" afgeeft, word dat verminderd omdat de 3 mm led, net iets dikker is?

Verwijderd

je moet voor je plexi naar een glasgroothandel gaan. Ben ik vandaag ook geweest, 1 stukje van 300x300x8mm en 1 stukje van 250x300x8mm, samen voor 19 euro :7

edit:
kan je niet een logo freesen in je plexi? dan zie je toch nog wat van je ledjes in je window, en kun je ook de zijkanten goed maken

• ND863

ND863

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 20:40 schreef LaswA het volgende:
je moet voor je plexi naar een glasgroothandel gaan. Ben ik vandaag ook geweest, 1 stukje van 300x300x8mm en 1 stukje van 250x300x8mm, samen voor 19 euro :7

edit:
kan je niet een logo freesen in je plexi? dan zie je toch nog wat van je ledjes in je window, en kun je ook de zijkanten goed maken
glasgroothandel? Das dus gewoon een bedrijf? Kan je daar wel wat halen als particulier? Hms ff goudengids openslaan :))

Ik wil er ook een Logo in dien (van Trance Energy) Maar ik wil ook dat de zijkanten oplichten :)

• ND863

ND863

Topicstarter
Hms, ik heb ff gesearched op led verlengen dmv glasvezelkabel, maar dan zou ik meer ledjes moeten gebruiken (en blauw is niet goedkoop :()
Ik zat te denken aan een stukje dat je haaks op het frontstukje plexi zet :
code:
1
2
3
4
5
O <-- LED, in de zijkant van het plexi
||
|| <-- Plexi haaks gezet
--------------------------------
--------------------------------   <-- het plexi frontje (van boven gezien dus)

Zal dit gaan werken, kunnen de randen van het plexi oplichten als de LED NIET in de rand gaat, maar word gericht richting het oppervlak?

• ND863

ND863

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 20:40 schreef LaswA het volgende:

edit:
Bij welke groothandel heb jij em gehaald? En waar ligt deze? Ik heb in de goudengids gekeken, maar volgens die gids hebben we in omgeving 's-Hertogenbosch geen galsgroothandel :?

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 10:27

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Kijk eventueel eens bij de Hornbach in Tilburg. Aangezien die vestiging van duitse komaf(zelfde assorti ook) is en er in Duitsland meer keus is in plexi. ik moet er zelf ook nog gaan kijken. Ivm werk nog geen tijd voor gehad.

*empty*

• ND863

ND863

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 17:07 schreef MR_VIPER het volgende:
Kijk eventueel eens bij de Hornbach in Tilburg. Aangezien die vestiging van duitse komaf(zelfde assorti ook) is en er in Duitsland meer keus is in plexi. ik moet er zelf ook nog gaan kijken. Ivm werk nog geen tijd voor gehad.
Hornbach, hey das een bekende, we krijgen krantjes van hun binnen, (alleen weet niet waar et ligt :P) is plexi in Duitsland goedkoper?

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Op woensdag 26 juni 2002 17:14 schreef ND het volgende:

[..]

Hornbach, hey das een bekende, we krijgen krantjes van hun binnen, (alleen weet niet waar et ligt :P) is plexi in Duitsland goedkoper?
offtopic:
:) In duitsland wordt er minder accijns geheven over casemodden, dus inderdaad, daar is de gemiddelde plexiglasplaat en fanguard een heeeel stuk goedkoper

Hornbach zou toch 's meer info over de winkel zelf in de folder moeten zetten!

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• ND863

ND863

Topicstarter
Maar zou het nou met een haakse verbinding lukken? (zie ook vorige posts van mij :))

• ND863

ND863

Topicstarter
[zeur modus]
Kan iemand mij nou vertellen of dat werkt, als ik de ledjes HAAKS op het plexi laat schijnen ipv in de rand te doen?? :P
[/zeur modus]

Hoeveel ledjes heb je eik nodig om een stuk van een ATX Midi paneel te verlichten? Is aan 1 kant genoeg, of moet je 2 kanten doen? (zo ja, welke?)

Verwijderd

ik woon vlak bij rotterdam, dus dat wordt dan wel moeilijk Ik ben gewoon naar www.goudengids.nl gegaan, dan zoeken op plexiglas en jouw omgeving. Bij die groothandel was het 19 euro excl, maar toen ik zei dat ik 'geen bonnetje nodig had', kreeg ik het voor 19 euro mee 8-)

• ND863

ND863

Topicstarter
Op donderdag 27 juni 2002 15:24 schreef LaswA het volgende:
ik woon vlak bij rotterdam, dus dat wordt dan wel moeilijk Ik ben gewoon naar www.goudengids.nl gegaan, dan zoeken op plexiglas en jouw omgeving. Bij die groothandel was het 19 euro excl, maar toen ik zei dat ik 'geen bonnetje nodig had', kreeg ik het voor 19 euro mee 8-)
hms, ook maar ff naar die site :) Maar wat bedoel je met "zonder bonnetje" ?? :? :7

Pagina: 1