www.debrasserie.nl
Verwijderd
Je wilt als ik het goed begrijp die PI 166 vervangen door je P1 200 MMX, moet je even kijken in boekje van moederbord, of op site of je moederbord dat aankan 
Als dat zo is kun je hem gerust vervangen
Als dat zo is kun je hem gerust vervangen
Heel waarschijnlijk kan dat gewoon ja. Gewoon ff proberen. Hoef je dat boekje ook niet door te bladeren
Dit advies kun je dus beter niet opvolgen!Op dinsdag 25 juni 2002 18:21 schreef InterCC het volgende:
Heel waarschijnlijk kan dat gewoon ja. Gewoon ff proberen. Hoef je dat boekje ook niet door te bladeren
De MMX en Non-MMX Pentium1 CPU's gebruiken n.l. andere voltages.
Check dus eerst even het boekje (of de website) van je MoBo fabrikant.
Boekje misschien niet, maar wel 2 dingen bedenken:Op dinsdag 25 juni 2002 18:21 schreef InterCC het volgende:
1) ondersteunt het chipset een MMX CPU?
2) kan de mobo split-voltage leveren (dus 2.8V Vcore)?
Als antwoord op beiden ja is, dan ervoor gaan. Die 2e probleem kan weggemod worden maar de eerste is vrij lastig. P200MMX op een i430NX zie ik dan ook niet zo snel gebeuren
Oslik blyat! Oslik!
oke, thnx iedereen.
nu maar zoeken wat voorŽn moederbord er in zit, want ik heb geen boekjes meer
nu maar zoeken wat voorŽn moederbord er in zit, want ik heb geen boekjes meer
www.debrasserie.nl
Je socket geeft al een goede aanwijzing; als er op staat socket 5 => geen MMX, in geval van socket 7 => wel MMX.
Zoek anders in wim's BIOS page; http://www.wimsbios.com/
Daar heb je wel je BIOS-code voor nodig, maar zie je bij het opstarten.
Zoek anders in wim's BIOS page; http://www.wimsbios.com/
FoutOp dinsdag 25 juni 2002 20:28 schreef Mnemonic het volgende:
Je socket geeft al een goede aanwijzing; als er op staat socket 5 => geen MMX, in geval van socket 7 => wel MMX.
So5=zeker geen MMX
So7=misschien MMX support, maar dan moeten chipset en VRM nog meewerken. Ik ken genoeg So7 plankjes die het niet kunnen (alles met de i430FX chipset, veel vroege i430VXen zonder VRM)
100% mee eensZoek anders in wim's BIOS page; http://www.wimsbios.com/
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
OMG, als je dan toch niet weet waar je het over hebt reageer dan niet op dit topic...Op dinsdag 25 juni 2002 18:21 schreef InterCC het volgende:
maaru, kan er ook iets kapot gaan wanneer ik dit probeer?
www.debrasserie.nl
ja, je proc omdat ie een hoger voltagen voor zijn kiezen krijgt dan waar ie voor gemaakt is.Op vrijdag 28 juni 2002 03:08 schreef esvier het volgende:
maaru, kan er ook iets kapot gaan wanneer ik dit probeer?
de betaler vervuilt
Als het een socket 5 is, en het mobo geen MMX ondersteund, kan je er een tussen-socket in stoppen o.a. van Kingston of Powerleap. Zo heb ik laatst nog 2 P166 geupgrade naar P233MMX. Werkt prima. De tussensocket levert namelijk de split-level voltage (2.8 en 3.5v), zodat de MMX processor gewoon te gebruiken is.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Pagina: 1