[Tablets] Wacom Graphire2 A6 of de Aiptek 6000U?!

Pagina: 1
Acties:

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een GOED tablet wat zorgt voor weinig problemen. Dus geen rotzooi zoals Dynalink en Trust! (geen flame hierover graag!)

Ik heb een Wacom intuos2 A6 getest en deze beviel mij HEEL ERG GOED! Dit was eigenlijk puur om te kijken of ik een tablet wel fijn vond enzo... dat bleek dus positief!

Een vriend van mij is ook op zoek naar een tablet en hij kwam aan met een Aiptek 6000U(ook een A6 tablet). Ik zit nu te twijfelen welke van de 2 ik het beste kan nemen. De Graphire2 is een stuk duurder dan de 6000U, het scheelt ongeveer 60 Euro dus dat is nogal veel....

Het nadeel van de 6000U is wel dat er batterijen in de pen en de muis zitten en dat dus vooral de pen redelijk zwaar is ten opzichte van de Graphire2! In de pen van de Graphire2 zit namelijk helemaal geen batterij!!(in de muis ook niet) Voor de rest zijn de eigenschappen nagenoeg gelijk!

Ik heb dus een pen getest ZONDER batterijen... dus ik vroeg me af wat jullie hiervan denken, wat jullie voorkeuren en ervaringen zijn! Ik zou het in ieder geval wel HEEL FIJN vinden als een van jullie feedback zouden geven!

Alvast bedankt voor jullie reacties! Owjah, hier de 2 links naar de specs van de 2 tablets!

Aiptek 6000U A6

Wacom Graphire2 A6

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Ga kijken bij de Office Center... krijg je nu korting op en bovendien een demo ... :)

• freaky20
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01-2024

freaky20

Lazy tweaker

Topicstarter
ja maar daar heb ik niks aan... ik moet vanavond beslissen!

Er zijn toch wel mensen hier met tablet-ervaring! :?

Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 20:18 schreef freaky20 het volgende:
ja maar daar heb ik niks aan... ik moet vanavond beslissen!

Er zijn toch wel mensen hier met tablet-ervaring! :?
Ik heb alleen ervaring met de graphire, ik gebruik 'm al enige tijd en ben er dik tevreden over. Ik gebruik overigens de graphire (voorgaande versie van de graphire 2).

Verder kan ik je ook vertellen dat er volgens mij meerdere topics zijn geweest over tablets, gebruik voor de zekerheid de search eens.

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 22:49
Eerst had ik een tablet van Aiptek. Dat was echt een kl*te ding omdat hij regelmatig haperde, wat dus onwijs irritant is als je in bijvoorbeeld Photoshop aan het werk ben.
Ik heb nu een tablet van Wacom (de Graphire) en daar ben ik echt tevreden over. Werkt gewoon zoals het moet en de pen ligt lekker in de hand. Een voordeel is idd dat er geen batterijen in hoeven.
Er zit ook een muis bij die je op het tablet kan zetten, maar die gebruik ik nooit.