Counterstrike classic !

Pagina: 1
Acties:

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Er is een nieuwe CS mod uitgebracht, gebaseerd op de beta's 5,6 en 7. Dus alleen de beste versies *D
CS-Classic, something I know many of you will be happy about, has been released. It is a Half-Life mod that is based on the early beta versions of CS. Focusing on betas 5, 6, and 7, it includes (some) old skins, old maps (cs_docks, cs_iraq, etc.), and no "nasty limitations" such as the jumping change in 1.4. The 33.6mb is not an update for CS, but a separate mod. Therefore, it does not overwrite your current CS directory. Everyone thank Detonator for compiling/creating it. Leave your review in the comments.
Bron

Hopelijk wordt deze mod een beetje veel gedraaid op servers, want 1.3 en 1.4 zogen hard en 1.5 wil ik niet eens proberen..
ben benieuwd hoe het zit met de hitboxes in deze mod, want dat vind ik zelf het slechtste aan de nieuwe versies.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:29
Is der ook al een linux server voor uit?

anders wil ik best weleens een testservertje maken :)

Verwijderd

Inderdaad. 1.5 zuigt echt hard. Niet meer lopen terwijl je de bom insteld, een vertraging wanneer je land na een sprong. Wat is dit voor bull. Ik wil de oude CS terug.

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 19:10

Virgil

We're not alone

Yeah, eindelijk geen verneukte cstrike meer spelen (5.2 werd al gespeeld) maar hiermee zullen alle oude dingen terugkeren

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Verwijderd

Heb hem haast binnen :)

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Ook aan het downloaden.....lijkt me wel weer heel kicke, CS op de oude manier.....

• kNarf_
Zeker, ik heb een tijdje terug veel beta 5.2 gespeeld, maar dat zoog nogal omdat dat vreselijk lagde (slechtere netcode en trage servers), maar dit lijkt me echt cool, de functies van de nieuwste halflife update met de gameplay van de oude beta's *D (hoop ik)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
cool ff downloaden (8>

offtopic:
kNarf je hebt een 5400rpm schijf, niet 5200 B-)

Verwijderd

Wie maakt een server? :P

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:40

Damian

Insane Obtrusion

ik gaat hem ook wel ff leechen, wie maakt server ??

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Verwijderd

jij?

Verwijderd

hmm, welke lvl zijn terug?

Verwijderd

Er zijn al zat server. Kun je trouwens nu weer ongestoord cheaten, of zit er weer HLGuard op. Zat namelijk net te spelen en ze schoten wel erg goed. Kan natuurlijk net zo'n server zijn maar ja.

• kNarf_
Op dinsdag 25 juni 2002 20:07 schreef ReV3rEnD het volgende:
hmm, welke lvl zijn terug?
iig docks en iraq, de 2 coolste :D hopelijk zit railroad er ook in

Verwijderd

is het leukste niet gewoon dat de oude maps er weer zijn?

Verwijderd

en es_frantic en es_jail

in die lvl's zat pas sfeer :)

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

whu ik wil wel server zijn, maar weet niet of me @homo dat trekt

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

start er over 3 mins wel 1

damian.ath.cx

je joint maar, ik zie wel als het te erg word....

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Kan iemand een mirror van dat bestand maken? Kheb het nie zo op fileplanet, en die andere is down

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

pff, ik ga lekker weer 1.5 spelen :)

slaat nergens op.

Gameplay is verragt man

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Weet iemand nog uit 1.0 ?
De AWP had een crosshair :P

nikszolekkeralss.exe

• kNarf_
sja vroeger was het nou eenmaal niet zo noob-vriendelijk >:)

Verwijderd

leip, eindelijk weer bunnyhoppen :9~

Verwijderd

weet iemand misschien ook wat goeie servers?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-01 21:49
ik had em vanmiddag al gedownload,
direct nadat ik het op gamers.nl las
is wel leuk voor de afwisseling, soort van nostalgie :)

• Shockers
  • Laatst online: 17:19
kewl :9 thx !

Verwijderd

Phat! Jank!
Dit wordt lachen, weer bunnyhoppen, weer cs_tire hoop ik (iig cs_docks en cs_iraq). En hopelijk doen ze r ook weer wat es maps bij.
Maareh, hebben ze veel veranderd? Dus ook bijv. de Colt weer met zoom? Of is het gewoon 1.5 zonder bunnyhop met de oude maps?

Verwijderd

colt zit geen zoom in > en die maps die je moemt zitten er wel in

En je kan bunnyhoppen

Verwijderd

best wel leip, is de recoil bij de eerste versies van CS heel laag ofzo? De wapens schieten verekte lekker :D

Verwijderd

leet, ik ben pas gaan cs'en met 1.2
pwn'age :D

wil dit ook wel keertje proberen :)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Bunch of slack-jawed faggots. Alleen zeiken kunnen ze. :{

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:38
Ik vind hem maar klote... die awp is echt te goed gewoon.

Steam

• Captain Pervert
Precies, Jean Luc. En datis ook PRECIES de reden dat ze die minder sterk hebben gemaakt (was dat niet in 1.1?).

Net zoals alle andere veranderingen. Die zijn er alleen om het spel beter te maken. En IMHO zijn ze daar steeds in geslaagd. Maar nee, 'ze hebben het spel verneukt' en 'n00bs kunnen het ineens ook' en 'mijn skillz zijn verneukt' en 'blaat' en 'klaag' en nog meer bullshit.

Nokken met dat geouwehoer. CS is geen fragspel, ga dan maar UT doen. Live with it.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• kNarf_
Op dinsdag 25 juni 2002 23:24 schreef Captain Pervert een verhaal
Je houdt het misschien niet voor mogelijk, maar niet iedereen is dat met je eens :Y)

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
Op dinsdag 25 juni 2002 23:24 schreef Captain Pervert het volgende:
Precies, Jean Luc. En datis ook PRECIES de reden dat ze die minder sterk hebben gemaakt (was dat niet in 1.1?).

Net zoals alle andere veranderingen. Die zijn er alleen om het spel beter te maken. En IMHO zijn ze daar steeds in geslaagd. Maar nee, 'ze hebben het spel verneukt' en 'n00bs kunnen het ineens ook' en 'mijn skillz zijn verneukt' en 'blaat' en 'klaag' en nog meer bullshit.

Nokken met dat geouwehoer. CS is geen fragspel, ga dan maar UT doen. Live with it.
* M@NIC agrees :)

• Novah
  • Laatst online: 16-01 11:33
Jaja, ik speel het nu een uurtje en dit roooooelt!!! Ik hoop dat clanbase snel met een csc ladder komt >:)

Verwijderd

here here :)

Verwijderd

Pff dan moet jij toch beter opletten de volgende keer als je aan het spelen bent ;)

De snelheid is weggenomen, de hitboxen zijn zo groot als een olifant en toch is cs gewoon een frag spel gebleven net zoals UT. Er is geen enkel realistisch onderdeel te vinden in CS. En het is waar dat noobs makkelijker kunnen scoren, maar dat geldt natuurlijk ook voor de betere spelers. Ik zelf hoop dat raven shield voor een mooie
verandering zorgt, maar dat zullen over een tijdje wel zien.

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
nu nog servers :{

PIII 800@804 Mhz

• Captain Pervert
Op woensdag 26 juni 2002 00:57 schreef Sneeuwbal het volgende:

[..]

Pff dan moet jij toch beter opletten de volgende keer als je aan het spelen bent ;)

De snelheid is weggenomen, de hitboxen zijn zo groot als een olifant en toch is cs gewoon een frag spel gebleven net zoals UT. Er is geen enkel realistisch onderdeel te vinden in CS. En het is waar dat noobs makkelijker kunnen scoren, maar dat geldt natuurlijk ook voor de betere spelers. Ik zelf hoop dat raven shield voor een mooie
verandering zorgt, maar dat zullen over een tijdje wel zien.
De snelheid weg? Misschien hoorde die snelheid er wel helemaal niet. Zoals het nu is, is het altijd nog sneller dan bijv. FireArms. Het gaat om tactiek, posities kiezen, mikken en je tegenstander te slim af zijn. UT en consorten daarentegen, draaien puur en alleen om snelheid (in de tutorial wordt je al op het hart gedrukt altijd te blijven bewegen, omdat je anders een makkelijk doelwit bent). Snelheid, snelheid en knallen. Wie als eerste op het knopje drukt, wint. Dat is fraggen.

Fraggen is een woord dat dan ook niet past bij CS. In UT staat er 'frags' in het scorescherm, in CS staat er 'kills' als je op TAB drukt. En dat is niet voor niets.

Geen enkel realistisch onderdeel? Wat dacht je van alle skins, wapens etc.? Natuurlijk is het bewegen niet heel erg realistisch (zoals in bijv. Ghost Recon) maar ZEKER wel realistisch als je het vergelijkt met - het voornoemde - Unreal Tournament.

Mensen die 1.5 vinden sucken, zoeken gewoon dingen in CS die er niet zijn, niet horen, en die er nooit in zullen zitten ook. Om die dingen te vinden, moet je met een flakgun rondrennen in een vochtige kerker op een fictieve planeet.

Unreal Tournament en Quake 3 dus. En de andere spelletjes met een soortgelijke insteek/gameplay.

Ik heb gezegd

• ThaHandy
  • Laatst online: 22-01 20:09

ThaHandy

Discovery Channel

Op woensdag 26 juni 2002 01:11 schreef ViperGTS het volgende:
nu nog servers :{
iemand?

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:27

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 09:02

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Servers zijn er zat, maar helaas.. ik heb 't net gespeeld in de hoop weer een ECHT old skool potje CS te spelen.. nou.. ja en nee.

Old skool zeker :) 1337
Maar daarmee zijn ook meteen alle cheaters terug.. bunnyhoppen, speedhacken, aimbotten, wallhacken.. affijn je kent het wel, da's dus wel een beetje jammer.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pff wat nep zeg..

Dit is dus totaal niet oud. Geen zoom op de colt :{ Geen crosshair bij awp :{ En nog meer van die dingen.. en ik wil weer die escape maps doen :{

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 22:41 schreef TheRealFreeMan het volgende:
leet, ik ben pas gaan cs'en met 1.2
pwn'age :D

wil dit ook wel keertje proberen :)
:) ik bij BETA 1.2 en hebben ze niet voor de grap cs_desert er terug ingestopt? dan wil ik hem ook wel downen :)

• kNarf_
Op woensdag 26 juni 2002 01:21 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Mensen die 1.5 vinden sucken, zoeken gewoon dingen in CS die er niet zijn, niet horen, en die er nooit in zullen zitten ook. Om die dingen te vinden, moet je met een flakgun rondrennen in een vochtige kerker op een fictieve planeet.

Unreal Tournament en Quake 3 dus. En de andere spelletjes met een soortgelijke insteek/gameplay.

Ik heb gezegd
Mensen die 1.5 vinden sucken, willen gewoon de oude CS terug :Y) en wat je verder bedoelt met Q3 en UT snap ik ook niet, ik ben 2,5 jaar geleden met CS begonnen omdat ik UT en Q3 niks vond, maar jij wilt nu zeggen dat de oude CS versies op Q3 en UT lijken ofzo? Anders snap ik echt niet wat je nou wilt want dit topic gaat juist over de oude CS..
Bovendien zoals iemand anders al zei, CS is sinds de 1.3 'sproei-maar-wat-in-het-rond-en-maak-een-lucky-headshot'-hitboxes meer dan ooit een fragspel. JUIST daarom wil ik de oude CS terug :z

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Wat een commotie om niets zeg....Zeikerds hou je altijd.

Iig issut een leuk initiatief. Ik hebbut bij NWG ook aangekaart, en mischien dat wij ook een extra 0ldsk00l server gaan draaien...

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• Oxin|A
  • Laatst online: 07-08-2005

Oxin|A

hoi

of m4a1 met zoom EN silencer :D

en old skool handgun gebruik

STUFU hl2

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

Dat is vanaf beta5...Deze "mod" gaat vanaf beta6.....

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 22:58
Fileplanet is echt traag. 15 kb/sec >:).
Heeft er niemand een mirror?

Verwijderd

Ik zal mezelf maar even quoten uit een ander topic:
Iedereen verwacht al weer alleen maar goeie dingen. Terwijl ik sinds CS 1.0 al weet dat er nooit meer echt goeie updates komen... (Sinds die Cliffe en Gooseman er doekoes voor krijgen doen ze alleen maar dingen om meer newbies aan te trekken).
Daarvoor al elke keer die nieuwe dingen die toch niet gebruikt worden (die 2 snipers, UMP etc, dat CT pistool, nightvision).

Allemaal leuk en aardig. Maar nut?

Gameplay wordt niet verbeterd (juist verslechterd). Bugs worden niet verwijderd maar alleen toegevoegd.

Dat springen is echt niet een probleem voor de meeste CSers die gestopt zijn hoor. Dat vind ik juist een van de goeie veranderingen omdat newbies altijd lucky headshots schieten als ze springen (+bug).

Maar de manier waarop ze het opgelost hebben. Slaat nergens op. Je kunt net zoals in TFC (hadden ze voorbeeld aan moeten nemen) de speler af laten remmen zo gauw hij boven een bepaalde snelheid komt (lees bunnyhopt).
De huidige oplossing slaat nergens op. Want wie kan er in het echt nou niet 2x achter mekaar doorspringen.

Het probleem met de laatste CS versies is dat je als newbie evenveel killed als goeie speler.
De recoil klopt voor geen donder en zorgt daarvoor.
Fastwalk (geruisloos lopen, wat langzamer dan gewoon lopen) kan niet meer, bom plaatsen op moeilijke plekken gaat niet meer. Dus geen voordeel meer voor mensen die snappen hoe de engine werk, ervaring hebben, en een goeie fastwalk-tap techniek hebben.

Doordat die guns zo ongelovelijk scheel zijn als je rent, en je eerst 2 seconden stil moet staan voordat je zuiver kunt schieten. Hierdoor heb je geen reactievoordeel meer (Iets wat een groot voordeel is voor een getrained online speler).
Op deze manier wordt het frustrerend (omdat je gekilled wordt door n00bs) en met campen own je de hele keet (wat saai, en lame is).

Oplossing
Haal 5.2 snelheden terug. 2x zo snel rennen met mes. Minder recoil ook als je rent. Zo zorg je dat het campvoordeel weg is en het spel weer leuk.

Het spel lijkt realistischer gemaakt te worden maar ze doen juist alles precies verkeerd (Als je de werkelijkheid een beetje kent).

Mzl

Verwijderd

hier kan ik het alleen maar mee eens zijn

• kNarf_
* knarf ook *D

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op woensdag 26 juni 2002 13:41 schreef FuTaL het volgende:

[..]

[..]
Het moet sneller en minder recoil tijdens rennen?? UT, Q3? :?

Ik vindt dat het juist goed is dat je niet gewoon kan rennen en lekker precies schieten. In het echt ren je toch ook niet met een m4a1 rond en schiet je meteen precies raak? :? Je moet eerst nog eens mikken lijkt mij :)
En dat springen slaat nergens op, als ze nou gewoon iets doen van 3x achter elkaar springen en dan 5sec niet kunnen springen ofzo, en als je tussen het springen iedere keer 1 sec wacht kan je oneindig springen.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

.......

CS is niet realistisch! Dan moet je Operation Flashpoint, Ghost Recon en dat soort shit spelen. Maar dat sux0rz en daarom speel ik CS wat een balans tussen UT/Q3 en Ghost Recon/Operation Flashpoint is. Want is het realistisch om te rennen door een level zonder moe te worden met een wapen(awp/para) van 30 kilo in je klauwen? Knappe vent die dat kan. Dus ga nou niet zeuren over dat de veranderingen goed zijn en dat het realisme er door toe neemt. Ze moeten het gewoon zou houden. Ik vind dat Valve het steeds beter gaat doen, ze zijn nog verre weg van perfectie. Maar het anti cheat systeem lijkt goed te werken, ze hebben vele ander fixes aangebracht die zwaar relaxed zijn(menu, awp minder sterk enzo). Tja, alleen soms luisteren ze minder naar het publiek en gaan ze hun eigen gang :(
Alleen dat gesproei en gejump is kut. En de oude levels moeten terug. En dat is wat deze mod fixed(behalve het gesproei dan :(.)

Dus ga nou niet zeiken dat je een n00b bent als je tegen 1.5 bent. Of als je tegen de classic mod bent. De nieuwe patches hebben ze voordelen en ze nadelen. En meningen verschillen nou eenmaal :9

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 13:41 schreef FuTaL het volgende:

[..]

[..]
Klopt! :P

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

wat een balans tussen UT/Q3 en Ghost Recon/Operation Flashpoint is.
Beter zou ik het niet kunnen verwoorden!

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 14:19 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Het moet sneller en minder recoil tijdens rennen?? UT, Q3? :?

Ik vindt dat het juist goed is dat je niet gewoon kan rennen en lekker precies schieten. In het echt ren je toch ook niet met een m4a1 rond en schiet je meteen precies raak? :? Je moet eerst nog eens mikken lijkt mij :)
En dat springen slaat nergens op, als ze nou gewoon iets doen van 3x achter elkaar springen en dan 5sec niet kunnen springen ofzo, en als je tussen het springen iedere keer 1 sec wacht kan je oneindig springen.
Het is voor mij ook geen probleem dat je niet recht kan schieten als je rent. Maar wat krijg je daardoor: Dan krijg je gasten die NIET kunnen mikken, GEEN skills hebben, dus rennen, maar WEL headshots schieten. Daar is maar 1 oplossing voor: recoil weg, dan moeten ze tenminste raak mikken.

Bovendien moet je CS niet met realisme vergelijken. Een headshot van een AK of een schot van AWP in je been heeft echt wel wat andere damage dan 75 hp. In het echt liggen en je hoofd en je been er dan af.

Als je realistisch wilt moet je Rainbow Six gaan doen...

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 15:19 schreef FuTaL het volgende:

[..]
Bovendien moet je CS niet met realisme vergelijken. Een headshot van een AK of een schot van AWP in je been heeft echt wel wat andere damage dan 75 hp. In het echt liggen en je hoofd en je been er dan af.

Als je realistisch wilt moet je Rainbow Six gaan doen...
Jep. CS is eigenlijk verreweg van realistisch. Want soms krijg je een schot van een mp5 of colt in je kop en heb je nog 1-10 hp. Maar toch ren je nog vrolijk door en mankeer je daarna niks. In het echt zat je te janken in een hoekie, en langzaam dood te bloeden of te vergaan van de pijn :9~
Maar dat soort realisme hoef ik niet. CS moet gewoon zo blijven, het is gewoon goed zo ;)

• MM-
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Wie wil er realisme als je de echte leuke shit kon krijgen uit 1.1, of ja verder terug weet ik niet want toen ben ik begonnen met spelen, cs was leuk, en al die veranderingen zoals dat verrekte langzaam lopen maken het alleen maar slechter.

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:16

L0g0ff

omg

Op dinsdag 25 juni 2002 20:12 schreef ReV3rEnD het volgende:
en es_frantic en es_jail

in die lvl's zat pas sfeer :)
Wat dacht je van dat golden eye level: facility. Is die trouwens niet ergens te downloaden :?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Pagina: 1