Ik heb wat problemen met Samba op de Freesco router. Allereerst wil ik zeggen dat ik een absolute noob ben op dit gebied. Mijn doel is de hd in de Router te gaan gebruiken als netwerkschijf(voor iedereen in het netwerk). Ik heb dit nu na uren vogelen voor elkaar gekregen. Eindelijk is er een map waar iedereen in kan schrijven. Nu lukt het me echter niet om bestanden groter dan 1 mb te schrijven. Meerdere kleine bestanden lukt wel, maar groter dan 1mb neemt het niet in beslag op de hd. Dan geeft ie weer een foutmelding dat er niet genoeg schijfruimte is. Weet iemand hier een oplossing voor?
2e vraag die al supervaak is voorgekomen: Bij netwerkomgeving is de Router niet te zien. Ik kan er alleen terecht komen wanneer ik \\ipadres intik. Hoe krijg ik het voorelkaar wel em in het netwerkschem te laten zien(de Windows machines zijn allemaal WinXP)?
Bij voorbaat dank.
2e vraag die al supervaak is voorgekomen: Bij netwerkomgeving is de Router niet te zien. Ik kan er alleen terecht komen wanneer ik \\ipadres intik. Hoe krijg ik het voorelkaar wel em in het netwerkschem te laten zien(de Windows machines zijn allemaal WinXP)?
Bij voorbaat dank.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.