Toon posts:

Super JSP Newbie, server opstarten--> JRun 4?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik wil gaan beginnen met JSP te leren, maar et is niet mogelijk .jsp bestanden in mijn browser te openen. Nu weet ik dat dat met PHP ook niet kan en heb je een speciale server voor nodig.
Ik heb Tomcat geprobeert te installeren maar het is allemaal erg moeilijk om dit goed te configureren en begrijp hier eigelijk weinig van.

Ik heb daarom JRun server gedownload en geisntalleerd en dat is een soort website als programma (of zo) maar nog steeds kan ik geen .JSP bestanden openen, et kan wel maar ik zie dan "Datum: " , maar hierachter moet de datum van vandaag staan bijvoorlbeeld, want dat staat wel in de source van die .JSP

Wat doe ik verkeerd? moet ik soms ook JRun Studio gaan downloaden, of is er een programma waarin je zo van code naar Preview kan zeg maar, zoals frontpage dat ook heeft en dreamweaver maar dan met .JSP files (ik download alles van macromedia.com en mijn JRun server is versie 4)
ik ben benieuwd, alvast heel erg bedankt

• Bernaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 14:11
Gewoon rustig wachten tot volgend jaar, Pieter!

Volgend jaar zit JSP in ons vakkenpakket, jij deugniet! :7

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Heb je ervaring met Java? Als dat niet zo is, zou ik eerst eens goed kennis maken met Java via normale Java applicaties. Als je gelijk naar JSP/Servlets moet je een heleboel tegelijk doen. Ik denk dat je daarom beter bij de basis kunt beginnen, ook al is dat misschien een stuk minder aantrekkelijk als je gewoon wilt doen wat je in PHP doet.

Als je toch aan de slag wilt zou ik misschien toch maar terug gaan naar Tomcat. Tomcat is in de laatste versies best oke te installeren. Bij Tomcat zit bovendien een goede Ant build file die je kan gebruiken voor je projecten. In de handleiding staat uigebreid beschreven hoe je deze moet gebruiken voor je JSP of Servlet project. Ik zou deze maar eens goed doornemen. Lezen zal je toch moeten als je zelf met een Servlet container wilt gaan werken....

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment