Stille GeForce 4 koeler nodig .

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16219

Topicstarter
Waterblok mag ook maar liefst niet , is weer zo duur natuurlijk en WC coolen van de GPU vinnek maar loos , haal je niet zoveel uit . Nu heb ik een heel stille WC setup , maar maakt die GF4 koeler onnodig veel herrie . Weet iemand een goede vervanger ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Misschien die passieve GPU cooler van zalman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmmz , lijkt me wel wat , wat mag ie kosten en waar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42000

waterkoeling :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 17:49 schreef mrneo911nl het volgende:
waterkoeling :7
Ja dat wou ik , maar m'n GF3 blokken passen natuurlijk niet , en nergens in Belgie of Nederland valt er een Dangerden GF4 maze te vinden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 05:53
Die koeler van Zalman is wel erg mooi, mits ie op je kaart past :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
Op dinsdag 25 juni 2002 17:51 schreef real_raichu70 het volgende:

[..]

Ja dat wou ik , maar m'n GF3 blokken passen natuurlijk niet , en nergens in Belgie of Nederland valt er een Dangerden GF4 maze te vinden ...
kijk eens bij www.oc-shop.nl die coolbloken van dangerDan die hun daar hebben zullen denk ik wel passen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58659

Op dinsdag 25 juni 2002 17:53 schreef kutkip het volgende:
Die koeler van Zalman is wel erg mooi, mits ie op je kaart past :{
die zalman dingen zijn ook erug groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 25 juni 2002 18:06 schreef Astennu het volgende:

[..]

kijk eens bij www.oc-shop.nl die coolbloken van dangerDan die hun daar hebben zullen denk ik wel passen.
Fout gedacht , GF4 staan de pinnen veel verder uit elkaar .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 19:18

Sick Nick

Drop the top!

die van zalman is groot ja maar wel ubergeil :P Hij is 12 cm lang ongeveer en neemt het 1e pci slot onder je kaart in.

Ik heb zelf de koperen versie, er is er nu dacht ik ook al eentje met goud erin verwerkt. Hij koelt net zo goed (zo niet beter) als m'n oude actieve koeling. Ik kan nog steeds de core van 200 mhz op 260 mhz zetten zonder gezeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Het gaat dus over deze -> http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=20
Je moet maar ff meten of die op je videokaart past en dat er geen hoge uitstekende dingen in de weg zitten want hij is vrij laag. Grootte: 125 x 52 x 41 mm.

En deze -> http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=220 ziet er ook wel goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221

die passieve cooler van zalman is fijn, heb ik ook op mijn radeon zitten, alleen het is wel aan te raden om de bij geleverde 90mm fan van zalman ook te installeren, laat het draaien op 6v@1600rpm, dan is dat redelijk geruisloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhiKwadraat300
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Op dinsdag 25 juni 2002 17:43 schreef real_raichu70 het volgende:
Waterblok mag ook maar liefst niet , is weer zo duur natuurlijk en WC coolen van de GPU vinnek maar loos , haal je niet zoveel uit . Nu heb ik een heel stille WC setup , maar maakt die GF4 koeler onnodig veel herrie . Weet iemand een goede vervanger ?
GELIJK heb je, heb vandaag eindlijk een Enermax voeding (WEG met die HQ08 JumboJeT voeding! ). En wat een stilte OP 1 ding na. MIJN GF4 ti4400 cooler ?!?!. Dus ook mijn vraag :

- Wie heeft er al een Zalman op zijn Gf4 zitten, want idd de montage van een GF4 is anders dan een Gf2 of radeon. Dus past ie eigenlijk wel ?? (Passief is wel ERUG still )

- Die thermal take GF4 cooler . is dat wel wat? Lijk mij persoonlijk niet omdat het een actieve cooler is.

- Zijn er uberhaubt andere alternatief merken ?? behalve die thermeltake en zalman ??

Grz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funk414
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Die Zalman is wel een aanrader, maar zorg dat je een goede airflow hebt, anders koelt hij gewoon niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb m'n zin gevonden , www.aqua-computer.de hebben een GF4 blok voor 40€ . Ziet er mooi uit en das nu niet echt te duur .

Goede airflow is niet echt wat ik heb , enkel de fan op mijn radiator zorgt voor airflow . Het is wel mogelijk dat ik nog 2 92mm fans van Panaflo installeer in het zijpaneel .

Wat me wel vet lijkt is die Vidkaart Heatpipe van Zalman , maar die is nog niet uit ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-07 09:45
Ik heb zelf de GF3 blue orb cooler van Tt. Net een straaljager dat @(*# ding.

Ik heb heatsinks gelijmd op mijn GF3, en ik denk dat die zalman nu niet gaat passen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Ik heb al een tijdje een GF2 Passief gekoeld met een (voor mij) overbodige heatsink, afkomstig van een spire P4 cooler.
Is 300 gram alu, koelt dus best.

Ik heb deze bevestigd door 2 gaten in me heatsink te boren op de plek waar eerst me kleine actieve coolertje bevestigd was.

Daarna 2 schroeven door de bevestigingsgaten in de printplaat en vervolgens de heatink geschroefd. Ging allemaal gelukkig goed en hij wordt nu goed en super stil gekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhiKwadraat300
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05-2023

PhiKwadraat300

Het zou wel JA.

Op woensdag 26 juni 2002 16:28 schreef kaazmeurph het volgende:
Ik heb al een tijdje een GF2 Passief gekoeld met een (voor mij) overbodige heatsink, afkomstig van een spire P4 cooler.
Is 300 gram alu, koelt dus best.

Ik heb deze bevestigd door 2 gaten in me heatsink te boren op de plek waar eerst me kleine actieve coolertje bevestigd was.

Daarna 2 schroeven door de bevestigingsgaten in de printplaat en vervolgens de heatink geschroefd. Ging allemaal gelukkig goed en hij wordt nu goed en super stil gekoeld.
Tis een goed idee, maar dan met een zalman passieve koeler. Ik ga het ma es proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
Dit is erg !
Jullie vinden een blue orb veel herrie maken.
Zie maakt nog minder lawaai dan een standaart coolermaster coolertje voor op je cpu.
Ik had een dragon orb 3 er op zitten en ken mensen met een hp-80 delta dan mag je wel over herrie spreken (dragon orb 37dba en hp-80 fan d8t ik 48 tot 54 dba)
dus 23 dba voor een blue orb is niet veel.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21388

Op woensdag 26 juni 2002 17:44 schreef Astennu het volgende:
Dit is erg !
Zie maakt nog minder lawaai dan een standaart coolermaster coolertje voor op je cpu.
Ik had een dragon orb 3 er op zitten en ken mensen met een hp-80 delta dan mag je wel over herrie spreken (dragon orb 37dba en hp-80 fan d8t ik 48 tot 54 dba)
Ja maar omdat het zo een klein ding is maakt hij een veel hoger geluid dan bijvoorbeeld een hp80, dat is veel lager waardoor het minder irriteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
Op woensdag 26 juni 2002 18:05 schreef Lomu het volgende:

[..]

Ja maar omdat het zo een klein ding is maakt hij een veel hoger geluid dan bijvoorbeeld een hp80, dat is veel lager waardoor het minder irriteert.
Dan heb jij waarschijnlijk nog nooit een hp80 gehoord! :D Als je dat ding op 5v zet en dan een verdieping lager gaat staan wordt je er nog gek van :D DAT DING MAAKT MEER DAN 50dB! -> http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=225 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 26 juni 2002 17:44 schreef Astennu het volgende:
Dit is erg !
Nee mijn beste vriend , ik koop waterkoeling die dan lekker stil is , en dan gaat die Vidkaart koeler het met z'n killer sound verzieken zeker ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47893

Mijn HHC-001 maakte op 7000 rpm ook zo'n 'ieeeeeee' geluid, zwaar irritant :P. Maar ff op 7v gezet en nu is ie stiller dan zo'n coolermaster standaard prul (dp5h-651 b.v.).

En crorbs maken ook een hoog irritant geluid...dat komt ervan als ie op 6000 rpm draait :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
[topic=514851/1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 20:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

mijn asus is stil !

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-06 22:19
Ik heb de fan van mijn TI4200 losgetrokken, en er vervolgens een 80MM van op 7 volt op gericht met een zelfgemaakt beugeltje.

Hij wordt stressed ongeveer 50C, kan zelfs overklokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20488

Werkt die Zalmann koeler ook op de Asus AGP V8420? Of is er een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perconte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-07 10:43
Wat ik ga doen is gewoon een p4 koeler low profile erop plakken koelt denk altijd wel beter dan een gf koeler gewoon ff wat adhesive koeltroep of hoe et ook heet erop plakken en klaar is kees. Damn was k maar al op die lan party waar k et wil gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7378

Ik heb zelf een Zalman ZM80-HP cooler op mijn Geforce4 Ti4400 zitten en die koelt echt perfect. Kan zelfs hoger overclocken dan met het standaard cooler erop.. Heeft ook geen actieve cooling nodig en de heatsink wordt ook niet erg warm.

Geforce4 met Zalman heatsink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met de tijdelijke alternatieve search kan je recente topics vol met info over die Zalman Gf4 koelers vinden, dat is stuk beter dan dit oude topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.