T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
Oh ja joh!!!
Verwijderd
Ik zelf heb al enige jaren een Sennheiser (HD565 ovation) Waar ik destijds een slordige 500,- voor heb betaald.
Tegenwoordig zijn er natuurlijk nieuwere versies in diverse series, misschien liggen de prijzen iets lager.
Ikzelf ben een liefhebber van zuivere bass dus heb ik voor het open model gekozen, dichte modellen willen vaak wat vlakker klinken, harder ook trouwens vandaar dat monitor headsets (DJ) praktisch altijd gesloten zijn.
De nieuwere modellen van sennheiser zullen in dit topic nog wel naar je beeldscherm gesmeten worden dus ik zal zeggen doe je voordeel...
Sennheiser rulezzz
Djeedub
Ik zat sowiso al wel beetje richting senheiser te denken!
Die dingen zijn wel relax ja! mn broer hebber ook een! Een open, maar ik zit te twijfelen! vind zelf dat open idee een beetje vervelend omdat je allerlei achtergrondgeluiden er dwars door heen hoort,
wat zijn de argumenten VOOR open koptelefonen?
(en wat TEGEN; das bij mij al de gehorigheid)
Tis zo dat ik binnekort jarig ben en ben al beetje aant kieken, kwil natuurlijk wel xtra bijbetalen als ik een relaxe koptelefoon wil e.d. als t een echt dure wordt..
Iemand nog xtra hints ?
T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...
En daar ook dat dat open effect heel nadelig kan zijn... Thuis is dat natuurlijk weinig tot niet! Maar ik heb oook et idee dat die open veel luidruchtiger zijn voor anderen, ofwel als ik rond 1 uur snachts nog beetje muziek zit te luisteren/maken dat ik dan mn broer/ouders wakker maak..
Verwijderd
die dingen geven ongelofelijk goed en hard de basstonen weer...en ze zijn bijna niet op te blazen...ik heb er zelf een die word elke dag bijna wel gebruikt en elk weekend op houseparty's intensief gebruikt, daar staat ie bijna de hele nacht keihard op volvermogen te beuken (en dat doet hij al bijna 2 jaar)
Echt een wereld hoofdtelefoon!
Absoluut zonder draadje nemen als je begint te praten over kwaliteit.
Ik zelf heb al enige jaren een Sennheiser (HD565 ovation) Waar ik destijds een slordige 500,- voor heb betaald.
Tegenwoordig zijn er natuurlijk nieuwere versies in diverse series, misschien liggen de prijzen iets lager.
Ikzelf ben een liefhebber van zuivere bass dus heb ik voor het open model gekozen, dichte modellen willen vaak wat vlakker klinken, harder ook trouwens vandaar dat monitor headsets (DJ) praktisch altijd gesloten zijn.
De nieuwere modellen van sennheiser zullen in dit topic nog wel naar je beeldscherm gesmeten worden dus ik zal zeggen doe je voordeel...
Sennheiser rulezzz
Djeedub[/quote]Wil niet gaar zijn, maar al die straling, is dat niet onzettend slecht? Je weet wel, draadloze dingen genereren die geen 'gevaarlijke' straling?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Wil niet gaar zijn, maar al die straling, is dat niet onzettend slecht? Je weet wel, draadloze dingen genereren die geen 'gevaarlijke' straling?[/quote]Nee joh, dacht het niet.. we krijgen die shit toch al dagelijks??? FM RADIO? en dergelijke? AM radio... enz enz enz
(correct me if im wrong... maar d8 niet)
Verwijderd
Ik denk trouwens dat GsM straling schadelijker is dat radiografische straling, tenzij je natuurlijk onder de mast van de wereldomroep in de flevopolder woont.
Wanna see da real bigben?Aaaaai
Djeedub
Verwijderd
Groot voordeel is ook dat je de koptelefoon nooit hoeft in te stellen op de grote van je hoofd. Mijn ervaring met Sennheisers is dat je er nogal warme oren van krijgt.
Ik zelf heb een philips fm sbc hc552 waar ik erg tevreden over ben ... werkt erg goed en batterijen gaan lang mee (12 uur) en geluid is gewoon goed .. als je hem inderdaad niet goed afsteld dan krijg je wel eens gekut ja .. maar dat is hetzelfde dat je met je radio niet goed bent afgestemd ..
Wel moet ik opmerken dat als ik de zender op zijn kant leg dat dat soms beter werkt
en ik ben er HEEEEEEL happpy mee!:)
Balans Energie 48,2kWh batterij | 7.395 Wp Enphase | Vaillant aroTHERM Plus 75
Daarnaast vind ik het wel prettiger om geen kabel aan dat ding te hebben, je kan er gewoon meer mee dan met 1 met draad. Maar goed, dat is maar persoonlijk...
echter, je zocht een goede koptelefoon en (zoals je eerst zei) draadloos, dus dan moet je echt eens de draadloze modellen van sennheiser kijken..
ik zelf heb de RS 40

koste iets van 220 geloof ik.
Mr HellFire zegt dat zijn draadloze best OK is enzo.. dus nu twijfel ik weer
En weet je misschien wat de RS60 en 80 kosten?
Liefst koop ik in de winkel, in de buurt van Hengelo.
Bedankt!
Maar zoals Coyote ook al ervaren heeft, mijn Sennheiser HD570 heb toch een fijner geluid, en dat schijnt voornamelijk te komen door het grotere frequentiebereik. Zelf heb ik het helaas nog niet kunnen horen (om de simpele redenen dat ik die draadloze nog nooit op mijn harses gehad heb), maar a fact is: Sennheiser rules als het gaat om headphones..
Ik heb voor mijn HD570 199 piekies betaald..best netjes..zeker gezien de kwaliteit en niet te vergeten: de onderdelen van de sennheiser headphones (zoals bijvoorbeeld snoer, maar ook de oorschelpen) zijn apart vervangbaar.
Dex
P.S. mijn vorige modelletje was een Pioneer...tiepe weet ik niet precies meer, maar hij schopte kont...totdat ik deze sennheiser opzette
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Je moet gewoon even zoeken, bij een grote V&D of dixons verkopen ze ook gewoon deze draadloze hoofdtelefoons. Je weet van tevoren alleen niet welke modellen ze hebben staan, gewoon even langs lopen. Ik geloof (maar weet het niet meer helemaal zeker) dat die 60 ongeveer 330 kostte en de 80 iets in de 400.
MaxxMark:
Als ik jou was zou ik gewoon naar een goede audio zaak gaan en luisteren naar het verschil in die koptelefoons. Ik heb die Sennheiser waar dexter het over heeft ook op mijn kop gehad en ik geef toe, het geluid is beter, maar voor mij niet genoeg om beter te zijn dan mijn draadloze. Dit is zoals ik eerder al zei een kwestie van je eigen keuze/behoefte.
PS ik heb nu een ding van 100 piek op mijn hoofd, klinkt prima, maar soms slist hij iets bij hoge tonen of ruist iets. Bovendien gevoelig voor storingen als je ermee naar een andere kamer loopt, vooral naar beneden.
Bas is ook goed, ik pomp er gewoon veel bas in met WinAmp en mediaplayer 7 etc.
Als je gewoon bij je comp zit heb je totaal geen ruis.
Kost F 150.-
Kan veel bass aan.
Ik heb die speciaal gekocht om goed mijn tegen standers te kunnen opzoeken in Q3 en UT en CS.
Thy will see the light...
Er stond ook een mooie Philips voor 80 piek, gave blauwe houder, maar denk dat de geluidskwaliteit van Sennheiser veel beter is. Ik wil veel bas! Dus koop gewoon de RS40 binnenkort, ff wachten op centen weer:)
de rs60 en rs80 hebben wel oorkussens die over je oren vallen...
"I sit in my room and imagine the future."
Ik wil hem gebruiken voor ten eerste mooi zuiver klinkende muziek met mooie bas, maar ook bij het kijken naar DivX films aangezien ik slecht in Engels ben en nu niet alleen naar de stemmen luister, maar ook naar de ruis met mijn goedkope Arkon FM koptelefoon, dat leidt me af, vandaar dat ik een goede zoek, het wordt de RS60, thx Hellfire voor alle info:) Misschien koopt MaxxMark nu ook wel de RS60:)
edit.....
Ik zie net dat de RS60 surround geluid geeft. Leuk voor films, maar niet voor de muziek, doe mij maar bas. Ik wil best graag die RS40, maar zit dat wel fijn en stabiel omdat hij niet over de oren valt? En als je de muziek even stopt, ruist hij dan? De RS80 heeft ruisonderdrukking, maar om daar 200 piek meer voor te betalen en dat kussen, hmmm dat is wel veel geld.
Ik koop gewoon die RS80, geen gezeur meer:) Over 10 jaar vraag ik hier wel welke ik dan moet kopen:)
thx!!!!
(ik wil toch liever oorkussens, anders ga ik aan het spons pulken)
Niet duur (40 piek ofzo), cool design (zilver) en goede kwaliteit. (zeker voor een lawaaiige omgeving als een LAN Party
Wat ik ook een belangrijk aspect van een koptelefoon vind is hoe ie op je kop zit; niet te strak, niet te los, goede vorm etc.
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Verwijderd
ok hier komt ie.....neem nooit draadloos!
ik heb bijna alle test boekjes hier liggen en draadloos komt nooit goed uit de bus.
heb zelf de 565 ovation van senn...
zo duur hoef je het natuurlijk niet te maken.
maar je kan beter effe doorsparen voor iets waar je wat aan hebt.
sennheiser dus.
Verwijderd
In de msg van deze thread wordt al aangegeven dat Senheisser gewoon Fantastisch geluid geeft. AKG uiteraard ook.
Dus als je ff kan, spaar wat door, voor 100,- heb je een prima senheisser waar de meeste speakers en draadloze telefoons niet tegen op kunnen. voor meer zit je al heeel erg goed, zorg gewoon dat je ff naar een professionele of iig goede audio zaak gaat, met een cd-tje dat je goed kent, en ga eens lekker zitten luisteren. Maak zelf je keuze, wij weten al dat het een senheisser of AKG zal worden.
[ nog wat vergeten ]
Bij dixons ed etc koop je gewoon iets wat je er mooi uit vindt zien, niet omdat je weet dat het mooi geluid produceert. tenzij je ergens anders geluisterd heeft. maar goed, ik koop m`n koptelefoon nooit meer bij kijkshop, dixons v&d hema zeman, C&A, C1000, alberthein. Voor goed geluid ga je naar een goede audio zaak en laat je je goed informeren. een fiets haal je toch ook niet in de supermarkt of bij de v&d???
Ik wil hem gebruiken voor ten eerste mooi zuiver klinkende muziek met mooie bas, maar ook bij het kijken naar DivX films aangezien ik slecht in Engels ben en nu niet alleen naar de stemmen luister, *knip* Misschien koopt MaxxMark nu ook wel de RS60:)
Ik zie net dat de RS60 surround geluid geeft. Leuk voor films, maar niet voor de muziek, doe mij maar bas. *knip* De RS80 heeft ruisonderdrukking, maar om daar 200 piek meer voor te betalen en dat kussen, hmmm dat is wel veel geld.[/quote]Absoluut! ik wil hem zeker ook gebruiken om films te kijken! Dan niet alleen DivX films, want daar raak je natuurlijk al stukken van je geluid eigenlijk kwijt, ofwel "afgekapte" muziek, maar ook voro DVD's games, mp3,cd, eigenlijk alles
*edit* Ik zie net dat die RS-serie zonder draadje is... maaruhm... wat wordt er aangeraden als je geen draadloze wilt? want ik zie hele tijd RS rondvliegen
In iedergeval bedankt voor alle reacties die ik heb gekregen! en als er nog iemand wat wil zeggen, feel free
Hij is perfect, nagenoeg storingsvrij, alleen gaat hij niet echt hard. Dat goedkope ruisding kan veel harder. Maar de Sennheiser klinkt veeeeeeel beter. Misschien is het nu wel beter voor mijn oren:) Ik kan nu nagenoeg ruisvrij DivX kijken.
De RS40 kost 220, de RS80 ongeveer 420. De RS80 is helemaal ruisvrij en kan iets harder.
komt zon hoogwaardige koptelefoon trouwens wel tot zn recht op een pc? vooral sennheiser koptelefoons zijn meestal gemaakt voor de wat duurdere stereo apparatuur
heb zelf de ovation 560 + denon systeem (5 jaar (ofzo) geleden gekocht)
trouwens, bestaat er zoiets als een hoogwaardige audiokabel van pc naar stereo?
trouwens, bestaat er zoiets als een hoogwaardige audiokabel van pc naar stereo?[/quote]Ehm, optische uitgang op je sblive naar optische ingang van je stereo
Maar zoals ik zei ik wil mn koptelefoon niet alleen puur voor mijn PC gebruiken, maar ook voor andere dingen..
bedankt voor de tip, ik zal et gelijk proberen, zodra ik de handleiding gevonden heb
die optische aansluitingen word em ook niet denk ik, en hoe herken ik de SP/DIF aansluitingen
Maar dat zijn in iedergeval de wat betere connectoren om een pc met ene versterker te verbinden... meer weet ik niet
"I sit in my room and imagine the future."