Toon posts:

Allround video configuratie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil alles kunnen :P met mijn nieuwe PC. Video editing is hierbij het voornaamste, verder DTP (fotobewerking) en natuurlijk een beetje gamen. Het lijkt me ideaal om DVD's via mijn PC op de TV af te kunnen spelen. Kortom het hele pakket.

Ik ben er redelijk uit wat het moet gaan worden alleen de video componenten nog niet.

Als video kaart dacht ik aan een Radeon 8500 LE, goede TV out kwaliteit en voor zover ik uit de diverse topics hier heb begrepen een goede 2d/3d combinatie.

Omdat ik zowel analoge als DV video wil kunnen inlezen dacht ik aan een MiroVideo Studio Deluxe v7.0

Hebben jullie als ervaren gebruikers hier een mening over? Wat zijn goede of zelfs betere alternatieven?

Verwijderd

Topicstarter
Er is toch wel iemand die hier een mening over heeft :?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik heb alleen de mening dat ik je absoluut geen geforce aanraad als je de tv-out vaak gebruikt want ik wordt niet goed van de zwarte randen en andere rottige strepen..

maar daar was je al achter heh :)

weet iemand of de radeons ook zwarte balkjes om het hele beeld hebben?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:48

BCC

Op dinsdag 25 juni 2002 18:46 schreef Pixal het volgende:
weet iemand of de radeons ook zwarte balkjes om het hele beeld hebben?
TV-Tool gebruiken..

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ook een bevestiging van mijn keus is welkom. Geeft in iedergeval het gevoel dat ik niet alleen sta. *D

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Op dinsdag 25 juni 2002 18:49 schreef BCC het volgende:

[..]

TV-Tool gebruiken..
is dat zo?

maar t zuigt wel een beetje omdat ik dan niet ook op mijn monitor beeld heb..

en die zwarte balkjes blijven bij mij. ik heb het beeld nog nooit uitgerekt gekregen of iets dergelijks. wat doe ik fout?

edit.. na proberen krijg ik de zwarte balken al aardig weg maar t beeld trilt van hier tot tokyo. allerlei standen geprobeerd al :(

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:03

JT

VETAK y0

Pentium V + RDRAM. In principe is een Athlon XP bij dezelfde kloksnelheid veel sneller dan een P4, maar een P4 is toch beter met videobewerking plus dat je meer MHZ'en hebt. Die R8500 is een goed idee. Neem dan gelijk de gewone en niet de LE.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de meerwaarde van de gewone tov de LE, hij is nogal wat duurder dacht ik?

• JT

JT

VETAK y0

De gewone heeft een hogere core en geheugen snelheid. Hij kost €4 duurder, alleen moet je dan wel een Club3D nemen en handmatig de ATi drivers installen, maar das niet zoveel werk :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 13:17
Ik zou voor de 8500 , niet de LE versie gaan, ondersteund volgens mij geen dual monitor. Als je niet een hele fanatieke gamer bent kan je ook de 7500 nemen van bv. gigabyte (kost 100 euro). Heb zelf een radeon SDR en deze heeft echt een hele mooie TV uit. Zou wel voor een gerenomeerd merk gaan, niet voor powercooler of club3d.

Miro studio deluxe , is dat dezelfde als pinnacle studio deluxe. De laatste kan ik van harte aanbevelen. Erg goed als je zowel analoog als digitaal wil capturen.

Er zit volgens mij niet veel verschil in snelheid tussen de XP en P4. En als er al verschil is, is het een optimalisatie kwestie van drivers e.d. dit kan met de dag veranderen. Ik zou voor de XP gaan, gewoon een 1800 ofzo. Een paar procent winst kost veel meer, maar dat moet je zelf weten.

En koop een goed moederbord, met het liefst niet te veel onboard rotzooi. Ben wat dat betreft een groot fan van epox, werkt altijd voor videoediting.

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 26 juni 2002 17:11 schreef motormuis het volgende:
Zou wel voor een gerenomeerd merk gaan, niet voor powercooler of club3d.
Mooie onderbouwing :X Heb zelf een Club3D en die draait net zo snel en goed als een ATi bijvoornbeeld.
Er zit volgens mij niet veel verschil in snelheid tussen de XP en P4. En als er al verschil is, is het een optimalisatie kwestie van drivers e.d. dit kan met de dag veranderen. Ik zou voor de XP gaan, gewoon een 1800 ofzo. Een paar procent winst kost veel meer, maar dat moet je zelf weten.
Een P4 is zeker wel een stukje sneller dan de XP voor videobewerking. Kan alleen ff het artikel niet meer vinden.

Ecodan warmtepomp

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Op woensdag 26 juni 2002 17:40 schreef JT het volgende:

[..]

Mooie onderbouwing :X Heb zelf een Club3D en die draait net zo snel en goed als een ATi bijvoornbeeld.
[..]

Een P4 is zeker wel een stukje sneller dan de XP voor videobewerking. Kan alleen ff het artikel niet meer vinden.
Over de videokaart, Club3d is niet altijd even goed (geweest). Zoek maar eens even rond. Als je het dan toch doet, doe het dan goed, geef dan €20,- meer uit voor een echte Ati, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Of een P4 sneller is bij videoediting hangt zoals motormuis af gezegd heeft in grote mate af van optimalisaties. Hij kan bij een bepaald videoeditingprogramma (veel) sneller zijn, maar in een ander programma dus niet. Goed om eerst even uit te zoeken of ie in jouw programma wel sneller is. En dan nog is het de vraag of het de meerprijs waard is.
Bovendien kan het pakket bij studio deluxe zit, studio 7 kan gebruik maken van de videokaart om te renderen via open GL. Dan maakt de processor al helemaal niet uit.

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 26 juni 2002 21:19 schreef chemistone het volgende:
Of een P4 sneller is bij videoediting hangt zoals motormuis af gezegd heeft in grote mate af van optimalisaties. Hij kan bij een bepaald videoeditingprogramma (veel) sneller zijn, maar in een ander programma dus niet. Goed om eerst even uit te zoeken of ie in jouw programma wel sneller is. En dan nog is het de vraag of het de meerprijs waard is.
Bovendien kan het pakket bij studio deluxe zit, studio 7 kan gebruik maken van de videokaart om te renderen via open GL. Dan maakt de processor al helemaal niet uit.
De ene processor is beter in dit, de andere beter in dat. Dat geld voor de P4 ook, die is gewoon beter met videobewerking. Blijkbaar omdat er van bepaalde instructies gebruik worden gemaakt waarmee de Athlon niet zo snel is als de P4.

Ecodan warmtepomp

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Meeste problemen bij video edting komen niet zozeer voort uit het type processor maar meer uit de bijbehorende chipset. AMD is vaak in combi met VIA en VIA is niet de meest slimme keuze bij video bewerking. (ik draai zelf AMD 900 en VIA chipset met uitgebreide montage software zonder enig probleem btw :) en nee ik gebruik geen Premiere :) )

Over het algemeen wordt de Intel 840 chipset als beter gewaardeerd en daar zit nu eenmaal een Pentium van Intel bij :) Tis niet anders.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12-2025
Er zijn inderdaad in het verleden problemen geweest met de via-chipset i.c.m. videoediting. Mijn pa doet al jaren aan videoediting, eerst op een K6 en nu op een AMD 900. En beide werkt goed.
Als je geld genoeg hebt is Intel/Intel inderdaad de meest veilige keus, maar ook de duurste. Heb je dat geld er voor over, zeker intel kopen!
Het is m.i. net waar je je geld aan uit wil geven.
Je stipt terecht het mobo issue aan, en dat is het belangrijkste. Koop er eentje met zo min mogelijk onboard zut, wat IRQ's vreet. Gedeelde IRQ's is echt einde capturen, dan hoef je het nog helemaal niet te hebben over CPU's.

Over snelheden zie:

http://www6.tomshardware.com/cpu/01q4/011031/xpvsp4-13.html

De snelste P4 (2000) 146,2
Snelste Xp getest (XP 1800) 154,3

Verschil 5,5 %.

Bij gelijke PR, is de AMD sneller.
Pagina: 1