Toon posts:

Netscape zuigt?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, Ja idd. :(

Ik heb een frame gemaakt van 100% grootte waarin ik m'n hele site draai. Zodat je niet al die php onzin in de address bar ziet de hele tijd.

Werkt prima in IE, witte pagina in Netscape 4.05. ;(

Netscape gebruikers zie http://www.wearecamping.nl

Hier is de sh1t:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>

<head>
<title>WaC ^ WeAreCamping.NL</title>
</head>

<frameset cols="*">

<frame name="wearecampingnl" src="/news.php">
<noframes>
<body>

<p>This page uses frames. Get a newer browser.</p>

</body>
</noframes>
</frameset>

</html>
Wat is fout? Oplosser wint bedankje ;)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

<noframes> uit je frameset halen??

Maar goed.. dat NS4.x zuigt dat is wel algemeen bekend, maar wat wil je, die browser is 5 jaar+ oud ofzo.

• Bluestorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08-2022
Een frameset met maar één frame kan niet in in Netscape... dus moet je er een tweede frame bij stoppen die niet zichtbaar is. (1 px ofzo)

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Het werkt wel perfect met Mozilla 1.0 probeer een cols="100%" :) het * werkt nog niet in Netscape 4*

Verwijderd

Ik blijf altijd maar gewoon op IE

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op dinsdag 25 juni 2002 17:24 schreef HyperXtreme het volgende:
Ik blijf altijd maar gewoon op IE
Op dinsdag 25 juni 2002 17:25 schreef Expander het volgende:
Die site doet het best met Mozilla.
+1 behulpzaam |:(

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die site doet het best met Mozilla.

Expanding the inexpandable

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

1) dit lijkt me toch geen sitecheck he?
2) er zijn al zoveel ruzies over NS vs. IE geweest, zoek daar eerst eens in...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 17:45 schreef Dark Blue het volgende:
1) dit lijkt me toch geen sitecheck he?
2) er zijn al zoveel ruzies over NS vs. IE geweest, zoek daar eerst eens in...
* dat linkje was idd wel erg onnodig...
* netscape 4.x is zwaar gedateerd, ik zie niet in waarom je een site nog zou moeten laten voldoen aan zo'n verouderde standaard...

enne, als je een tweede frame maakt van 0% zou ie het moeten doen, en zoals zmn al zegt, dat sterretje ook vervangen door 100% :)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

wat Bluestorm zegt lijkt me zeer aannemelijk.
Als ik een frame bijvoeg dan werkt het bij mij wel in NN4.75.

zou ik dus maar ff gaan proberen.. ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>WaC ^ WeAreCamping.NL</title>
</head>

<frameset rows="0,*" cols="*" framespacing="0" frameborder="0">

<frame name="wearecampingnl" src="/news.php">
<frame name="leeg" src="leeg.html">

<noframes>
<body>

<p>This page uses frames. Get a newer browser.</p>

</body>
</noframes>
</frameset>

</html>

www.jurgroessen.nl

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Is het trouwens niet:
code:
1
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN">

of is dat alleen bij XHTML?

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 20:23 schreef Limhes het volgende:
Is het trouwens niet:
code:
1
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN">

of is dat alleen bij XHTML?
nee dit moet ook bij html. Zou best wel de reden kunnen zijn.

en graag een andere topic titel anders krijgen we allemaal titels van:
- IE zuigt
- ik heb hulp nodig
- moet je dit eens zien
- Netscape zuigt
- hebben jullie dit ook?

een kleine samenvatting dus van het probleem. nu ik toch bezig ben een voorbeeld:
Frame pagina werkt niet met Netscape 4

Verwijderd

ik snap het probleem niet van die php meuk :?

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Op woensdag 26 juni 2002 01:34 schreef willempiet het volgende:
ik snap het probleem niet van die php meuk :?
voel eens aan je voorhoofd...
koorts he, dacht ik al :P

www.jurgroessen.nl

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

* PaPa Eend heeft altijd een hekel aan sites die in 1 frame staan...

Denk eens aan hoe je dan je URL moet kopieren, om em bijv. even door te paasen aan iemand of om 1 pagina in je favo's te zetten...

Zorg dan iig voor een knopje waar je de location.href naar je clipboard kan kopiëren

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
[b]Hangloozz[/b], jij wint de price! (BlueStorm en FoOL ook een beetje >:))

Bedankt voor jullie hulp, een extra frame zorgt dat je de pagina i.i.g. kan zien. Het is niet pretty, maar het werkt.
En in IE ziet het er gewoon nog steeds hetzelfde uit. :9

Bosmonster & FoOL:
Het moet in Netscape 4.x werken omdat een member van die site op z'n werk niet anders heeft. :? Nu is het wel niet zo mooi, maar hoeft 'ie i.i.g. niet de pagina achter de URL te typen.

Dark Blue & Sharky_k_:
K'was even niet creatief genoeg om iets anders te verzinnen qua topic. :) En nee, het was niet bedoeld als sitecheck. Ik vraag niet of mensen de site willen bezoeken.

Papa Eend:
Dan moeten ze maar de link die naar die pagina verwijst kopieren. Ik vind het irritant ogen. (8>

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Het gaat niet alleen om het kopieren van een urrel, maar ook om het bookmarken van een bepaalde pagina; dat maak je dus vrijwel onmogelijk. Leer es denken vanuit het oogpunt van je bezoekers ipv de view van Mr Pixel Perfect, Webdiesigner ;)

Zoef

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Op woensdag 26 juni 2002 11:00 schreef onda het volgende:
[b]Hangloozz[/b], jij wint de price! (BlueStorm en FoOL ook een beetje >:))
Afbeeldingslocatie: http://sassiessite.endoria.net/images/Smilies/koning.gif for a day :P

www.jurgroessen.nl

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Bosmonster & FoOL:
Het moet in Netscape 4.x werken omdat een member van die site op z'n werk niet anders heeft. Nu is het wel niet zo mooi, maar hoeft 'ie i.i.g. niet de pagina achter de URL te typen.
Ik ben persoonlijk van mening dat er echt geen excuus meer is voor het gebruik van NS4. Ook het "op het werk" niet. Als men geen software "mag" installeren vraag je dat aan een systeembeheerder (mozilla, desnoods Opera), en in elke fatsoenlijke windows versie zit IE. Ook op de mac kan je het krijgen, en alle linux fanaten zitten aan mozilla als ze slim zijn, dus als je niets anders hebt dan NS4 moet je wel achter een hele vreemde configuratie werken, en ben je IMO niet representatief als internetgebruiker.

100% compatibility is namelijk zowiezo een illusie.

Zelf als niets helpt heb je wat mij betreft pech gehad met NS4. De engige geldige reden het toch te doen is als de klant erom vraagt, niet te overtuigen is dat hij of zij een "ongelukkige keuze" maakt, en ervoor betaalt.

Zo :P

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Op woensdag 26 juni 2002 11:27 schreef Clay het volgende:
Ik ben persoonlijk van mening dat er echt geen excuus meer is voor het gebruik van NS4.
Helemaal mee eens. Maar hier ging het om een frameset met e1n frame, en dat is natuurlijk geen set. De html was dus niet correct, en ik vind dat er geen excuus is om niet even je html te checken.

Hetzelfde bij spaties in url's, Internet Explorer, Opera, NS6/Moz en zelfs Amaya vallen er niet meer over, maar correct is het natuurlijk niet.

Wat dat betreft is NS 4.x een nog wel een goeie testbrowser :)

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

ik meldde het pas al in een ander topic maar d'r zijn nog bedrijven die op NS4.x draaien, sad but true en waarschijnlijk 'de laatste der Mohicanen'...
ik noem een Robeco; ik heb nog trauma's van het NN compatibel maken :P

Ik gebruik NN best nog veel als testbrowser: werkt het in Netscape dan ben je een heel eind op weg naar een stabiel eindproduct.

www.jurgroessen.nl

• sketcher
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10-2025

sketcher

gaaaap

srry niet de hele thread goed gelezen }:O

nostyle

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Hangloozz:
Ik gebruik NN best nog veel als testbrowser: werkt het in Netscape dan ben je een heel eind op weg naar een stabiel eindproduct.
document.layers? :X ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Op woensdag 26 juni 2002 14:14 schreef drm het volgende:

[..]

document.layers? :X ;)
kijk, d'r(m) zijn altijd weer mensen die je statement loeihard op z'n muil laten gaan :P

Ik scherp 'm dus ff aan:
Ik gebruik NN best nog veel als testbrowser: werk je HTML in Netscape dan ben je een heel eind op weg naar een stabiel eindproduct.
:)

www.jurgroessen.nl

• drm

drm

f0pc0dert

Hangloozz: [scherpte 'm ff aan]
Afbeeldingslocatie: http://sassiessite.endoria.net/images/Smilies/thumbsup.gif :D

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 26 juni 2002 11:27 schreef Clay het volgende:

[..]

Ik ben persoonlijk van mening dat er echt geen excuus meer is voor het gebruik van NS4. Ook het "op het werk" niet. Als men geen software "mag" installeren vraag je dat aan een systeembeheerder (mozilla, desnoods Opera), en in elke fatsoenlijke windows versie zit IE. Ook op de mac kan je het krijgen, en alle linux fanaten zitten aan mozilla als ze slim zijn, dus als je niets anders hebt dan NS4 moet je wel achter een hele vreemde configuratie werken, en ben je IMO niet representatief als internetgebruiker.

100% compatibility is namelijk zowiezo een illusie.

Zelf als niets helpt heb je wat mij betreft pech gehad met NS4. De engige geldige reden het toch te doen is als de klant erom vraagt, niet te overtuigen is dat hij of zij een "ongelukkige keuze" maakt, en ervoor betaalt.

Zo :P
Helemaal met je eens, maar bijvoorbeeld bij ons op de hogeschool (ok ben al afgestudeerd inmiddels ;)) draaien ze nog steeds NS4 op NT4 (waar dus GEEN IE in zit standaard). Het gaat hier om VEEL mensen zonder rechten om iets te installeren. Klagen bij systeembeheer heeft ook geen zin, want het is nogal een hels karwei voor zoveel computers en bovendien zijn het *nix anti MS-gasten (geitewollen sokken, te veel haar, etc ;)).

En tja.. om te zeggen dat ze niet representatief zijn als internetgebruiker... tis een informatica-afdeling ;)

• drm

drm

f0pc0dert

Bosmonster:
En tja.. om te zeggen dat ze niet representatief zijn als internetgebruiker... tis een informatica-afdeling ;)
Juist een informatica-afdeling moet begrijpen dat ze niet achter moeten blijven lopen. En die systeembeheerders doen toch al veel te weinig, zeker op scholen :X :X :P

offtopic:
Waarom heb je dat icon nou weer weggehaald ??

~ Gottfried Leibniz

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Juist een informatica-afdeling moet begrijpen dat ze niet achter moeten blijven lopen. En die systeembeheerders doen toch al veel te weinig, zeker op scholen :X :X :P
De faculteit voor informatica hier aan de universiteit heeft ook nog tot een paar maanden terug gewoon NT4 op de Windows machines gehad. Met inderdaad Netscape 4.7.

Mensen onderschatten trouwens ook nog wel eens de hoeveelheid werk die het systeembeheer te doen heeft.

Maar goed, allemaal niet zo heel relevant. De vraag ging oorspronkelijk over het verstoppen van lelijke URLs in een groot überframe. Wat veel mooier is is om de herschrijfregels van Apache te gebruiken zodat het er wel mooi uitziet. Of, als je geen herschrijfregels kan gebruiken omdat je niet je eigen webserver draait, gebruik dan het systeem zoals hier op GoT, dat ziet er ook best fatsoenlijk uit. Met postreply.php als 'bestand' en daarachter (in mijn geval nu) '/534394/2/25/14237345' als opties. Met een reguliere expressie s daar dan heel makkelijk wat fatsoenlijks van te maken.
Pagina: 1