Toon posts:

[wc] EHEIM gewoon stekker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eh, ik kan het nergens vinden, maar ik ben een WC aan het plannen en ik vroeg me af:

Aan zo'n EHEIM pomp zit zeker gewoon een stekker?

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Yep ;) Verder geen schakelaar, alleen een geaarde stekker.

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
Kan hij niet uit? Moet je daarvoor meteen in je kabel-oerwoud duiken en de stekker eruit trekken?!

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 16:31

schizofreen

ik & jij

ik heb mn pomp gewoon met een relais geschakeld zodat als mn PC aansprint, de pomp dat ook doet. Wel zo veileig voor het geval dat je vergeet je pomp aan te zetten of je zusje spontaan je PC aanzet oid.

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 18:41

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik heb em gewoon in een stekkerblok gedouwd waar zo'n oranje schakelaar in zit, m'n pc monitor en speakers zitten ook op dat blok zodat alles in 1x aan gaat 8-)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zo eentje koop er ook wel dan, maar is het niet slecht voor een (ATX) voeding om telkens van de stroom gehaald te worden? Ik bedoel, die dingen zijn er toch op gebouwd dat hij in principe altijd stroom aan je mobo geeft?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
maakt geen zak uit hoor, kunnen ze prima hebben.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Het is misschien zelfs beter omdat atx ook stroom trekt als ie "uit" staat voor de 5 volt standby. En ik heb al jaren mijn pc op zo'n stekker is ideaal en kan nix geen kwaad. En misschien scheelt het ook weer een euro in de energie kosten.

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Als er een geaarde stekker aan zit kun je ook net zogoed de aarde ook vast maken aan de ingang bij je voeding, wel zo veilig...

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 20:45 schreef Bobvanvliet het volgende:
Ja, zo eentje koop er ook wel dan, maar is het niet slecht voor een (ATX) voeding om telkens van de stroom gehaald te worden? Ik bedoel, die dingen zijn er toch op gebouwd dat hij in principe altijd stroom aan je mobo geeft?
ik heb ook zo`n schakelaar ertussen anders blijft mijn piepbeest branden word de voeding laaiend heet.

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op dinsdag 25 juni 2002 20:26 schreef schizofreen het volgende:
ik heb mn pomp gewoon met een relais geschakeld zodat als mn PC aansprint, de pomp dat ook doet. Wel zo veileig voor het geval dat je vergeet je pomp aan te zetten of je zusje spontaan je PC aanzet oid.
mijn cooling draait 24/7 tenzij ik power eraf haal, en pc ja, meestal ook :P vandaar dat ik geen aparte schakelingen gefix0rd heb

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Op dinsdag 25 juni 2002 17:13 schreef _sNaRs_ het volgende:
Yep ;) Verder geen schakelaar, alleen een geaarde stekker.
FF voor de goede orde: k heb zelf ook jaren een EHEIM pomp gehad, maar daar zat toch echt geen geaarde stekker aan, maar een eurostekker!!

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Tsja, een echte twiekert doet niet aan de pc uitzetten he ;)

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op woensdag 26 juni 2002 14:40 schreef The_Eagle het volgende:

[..]

FF voor de goede orde: k heb zelf ook jaren een EHEIM pomp gehad, maar daar zat toch echt geen geaarde stekker aan, maar een eurostekker!!
* snars in doos graait
Je bracht me even aan het twijfelen...maar ik heb toch echt een geaarde stekker aan m'n Eheim 1048 zitten. Zo'n grote ronde stekker bedoel ik, niet zo'n kleine platte :P

I reject your reality, and substitute my own.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

FF over dat uitzetten met het knopje op de contactdoos: dit KAN problemen opleveren. Mijn ouders hebben thuis een PC met AXT (i810 mobo). Als in huis de spanning wegvalt, bijv door aardlek, dan ben ik daar al mijn BIOS-instellingen kwijt. Om 1 of andere reden heeft dat ding stroom nodig om zijn BIOS instand te houden. Maar het kan natuurlijk noit kwaad e.e.a gewoon ff uit te proberen..weet je het snel genoeg8-)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Vage BIOS chip dan. Nooit problemen mee gehad.

• Smackers
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 27 juni 2002 08:57 schreef The_Eagle het volgende:
FF over dat uitzetten met het knopje op de contactdoos: dit KAN problemen opleveren. Mijn ouders hebben thuis een PC met AXT (i810 mobo). Als in huis de spanning wegvalt, bijv door aardlek, dan ben ik daar al mijn BIOS-instellingen kwijt. Om 1 of andere reden heeft dat ding stroom nodig om zijn BIOS instand te houden. Maar het kan natuurlijk noit kwaad e.e.a gewoon ff uit te proberen..weet je het snel genoeg8-)
Is de batterij op het moederbord niet aan vervanging toe? Dat is namelijk meestal het geval als de bios instellingen niet worden bewaard zonder stroom toevoer.

Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500

Pagina: 1