[video/image] Zwart wit, toch gedeelte kleur..

Pagina: 1
Acties:

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Wat ik me nu al heel lang afvraag en nergens kan vinden en niemand die dat weet. Hoe krijg je dat in een zwartwit plaatje (grayscale evt.) of moeilijker nog filmpje dingen gekleurd zijn. Bij een plaatje kleur je dat vast en zeker in maar in een filmpje dan, ik noem rode jurkje in Schindler's list, de nieuwe clip van R Kelly van die bokser.. Optie 1, zelf in kleuren is zeeeer bewerkelijk lijkt me.. Met nieuwe software kun je vast wel zo'n jurkje masken en dat dan blijven volgen en dus inkleuren, maar hoe deden ze dat vroeger dan??

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

is het niet andersom :?
eerst de film in kleur schieten en dan masken wat je kleur wilt houden en de rest uitwringen tot B/W?

* Hangloozz is video n00b.. :{

www.jurgroessen.nl

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
hee verd*md dat klinkt best logisch... mmmm misschien dat anderen hier het fijne van weten ;-)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

het maakt niet zoveel uit welke kant je opwerkt, het blijft een kwestie van masken en inkleuren

Flickr

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
maar als je nou zoals in die clip van R Kelly minutenlang shots hebt dan zit je toch op 24 (frames/sec) * tijd...
Of die lui hebben tijd te veel of er zijn geniale tools voor

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 17:01 schreef Jazzper het volgende:
maar hoe deden ze dat vroeger dan??
vroeger deden ze dat met de hand ;)

adobe livemotion is ook een optie!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Met de voorbeelden die je noemt doen ze volgens mij gewoon een process er overheen dat alle kleur weghaalt behalve 1 (rood bijvoorbeeld).

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op dinsdag 25 juni 2002 17:30 schreef zkywalker het volgende:

adobe livemotion is ook een optie!
livemotion :? da's toch de flash tegenhanger :?
je bedoelt zeker AfterFX?

www.jurgroessen.nl

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

after FX en combustion ook kunnen 'locken'op een mask in een niet te ingewikkeld filmpjem ze kunnen ook YUV kleuren shiften en locken op een 'rood jurkje met die en die helderheid' dan wordt het dus voor 75% met een computer gedaan. De rest is bijwerken

wat overigens nog steeds redelijk berwekelijk is trouwens

YUV shift (HUE of helderheid lock) werkt trouwens 2 kanten op dus je kunt iets kleur maken in zwartwit mits het een bepaalde helderheid heeft (dus liefste een redelijk egaal vlak) en ook met een masker in after FX kun je 2 kanten op (kl/zw zw/kl) kl/zw is natuurlijk het makkelijkst ;)

Stoer; Marduq

Pagina: 1