Wie weet dit: ik heb een nieuwe interne modem. Je stopt de telefoonlijn er in (die ik ook in mijn oude had, 10 min. daarvoor), en alle telefoonlijnen in huis zijn dood (als je de hoorn dus oppakt). Er is geen centrale aanwezig, gewoon gesplitste lijnen. Ook als de pc uit staat! In de oude doen de telefoonlijnen het wel (oude is ISA nieuwe PCI). Wie o wie snapt dit? Het ligt i.i.g. niet aan de aansluitfactor (heb bijna alle telefoons losgekoppeld).
En de modem is gewoon goed??
http://www.designyourgoogle.com
de modem is zeker nieuw. ik heb hem vanmiddag nog voor de zekerheid nog omgeruild bij MyCom.Ik durf dus met zekerheid te zeggen dat de modem goed is. Iemand?
misschien te hoge aansluitfactor? max 2,5 dacht ik.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Het modem kan gewoon niet stuk zijn, dat zou teveel toeval zijn. De eerste die ik van MyCom had gekregen deed precies hetzelfde. Ik denk eerder dat het dan toch iets met de aansluitfactor te maken moet hebben. Is 2,5 echt max? En hoe reageert de lijn, als de aansluitfactor te hoog is?
maximale aansluitfactor is 5 maar je mag hoger iets van 8 (zeiden ze bij primafoon tegen me)
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
De aansluitfactor is alleen van belang voor de belstroom, dus als je opgebeld wordt. Dus daar zal het wel niet aan liggen.
kijk even in de stekker. Zorg er voor dat alleen rood en blauw aangesloten zijn en niet alle 4. Er bestaan van die modems die alles ondersteboven gooien.
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Voor degene die dit probleem ook ooit eens tegenkomt. Het bovenstaande was de oplossing. Alleen rood en blauw/groen aansluiten! Relaxed en bedankt voor de tip...
Pagina: 1